Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Jochen zegt hallo

Gestart door struisje, 30 september 2011, 19:30:20 PM

struisje

Hallo,

In mijn kindertijd heb ik verschillende analoge sets van Lima gehad maar nooit de plaats om een baan te bouwen. Nu is mijn zoon gefascineerd door treinen en daarom zouden we samen graag een kleine baan bouwen. (max 2.5m op 1.5m). Sinds mijn kindertijd is er blijkbaar veel veranderd en daarom wou ik beginnen met een DCC starter set in schaal H0.

Ik zou graag Belgische Spoorwegen tijdperk III kiezen vooral omdat mijn grootvader altijd bij de spoorwegen heeft gewerkt maar dat is natuurlijk niet beschikbaar in een starter set. Zou het dan aangeraden zijn om gewoon de sporen, de locs en wagens en de dcc aparatuur apart te kopen? Het moet wel betaalbaar blijven :-)

Als het op die manier te duur zou zijn, koop ik gewoon een dcc starter set, maakt niet uit welk land, als het maar een stoomloc is :-) Dan zijn we in ieder geval vertrokken, als mijn zoon geinteresseerd blijft, kan ik later nog altijd uitbreiden

Elk verhelderend antwoord is welkom.

Steam.N

Welkom op dit forum, Jochen!
Succes met je project.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Sicco

Welkom!

Een set is meestal veel voordeliger. Ik heb laatst eindelijk een digitale set gekocht met de nieuwste multimaus. Heb de trein meteen doorverkocht, die persoon had zeer goedkoop een loc met decoder en vier wagens, en ik had uiteindelijk een digitale start (centrale, multimaus en ovaal) voor 60 euro. Als je het los koopt had het me bijna 400 euro gekost! Dat is nogal de moeite...

Ik vind wel de Belgische startsets relatief duur...

Metpetergaathetbeter

Jochen,

Weet jij wat vrouwenborsten en modeltreinen gemeen hebben ?[?]
Juist, ze zijn beiden voor de kinderen en altijd spelen de vaders ermee ![}:)][:D]

Bij deze wil ik je eerst welkom heten op het forum, bovendien wens ik je zoon en U veel plezier en succes met het project dat er aankomt ![:)]

Groeten Peter[;)]

railman56

welkom op het forum. nog veel plezier samen met de hobby.
ik denk dat de uitleg van Sicco juist is, wel even goed uitkijken want er zijn verschillende sets die wat prijs betreft ook uiteenlopen.
even rondvragen kan je geld besparen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Welkom op ons forum, Jochen (en zoon)
Het lijkt er op dat alles per s? digitaal moet zijn. Analoge startsets vind je nog nauwelijks. DCC en aanverwanten hebben zeker voordelen, maar ook nadelen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Er bestaan wel degelijk, Belgische startsets, van roco, maar die zul je niet op de website vinden. Zelfs met een stomer erin! (type 96 en 90)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Jochen,

Weet jij wat vrouwenborsten en modeltreinen gemeen hebben ?[?]
Juist, ze zijn beiden voor de kinderen en altijd spelen de vaders ermee ![}:)][:D]

Groeten Peter[;)]



Bij beide is er een keus tussen EEN en Z
wim

swarol

welkom en veel plezier met het vader-zoon project
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

Welkom, welkom, bij de drie spoordertjes,
Welkom, welkom, kom er rustig bij,...

S3 (spoorzotten 3)
mvg,
Paul(ogic)

lilitrein

Hoi Jochen,

Welkom op het forum.
Leuk dat je zoon ook geintreseerd is in modelspoor, er is al zo weinig jeugd die dit nog wil en kan doen.

Spoorze  Bert
Periode II  Deutsche Reichsbahn
Brawa-Roco-Fleischmann-Märklin-Rivarossi-Piko-Trix. 3-Rail Digitaal-Analoog geschakeld.