Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Fotocollectie...

Gestart door PeterC, 09 augustus 2011, 21:35:49 PM

PeterC

Om Marc te helpen met roestkleuren en anderen ook te laten meekijken, heb ik besloten om mijn fotocollectie 'online' te zetten.
Het betreft veelal foto's van 'vergane glorie' en vooral Duits materieel.
Alle foto's zijn door mij genomen dus is er geen copyrightschending.

Als eerste een reeks van Hermeskeil in 2006:
URLhttp://foto.pctoytoy.be/URL

Wordt vervolgd...

Edit: 20110811 URL aangepast.
Groetjes, Peter


Steam.N

#1
Peter,  hartelijk dank voor het delen van deze fotos.
Het doet je hart bloeden, als je die mooie machines teloor ziet gaan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#2
Mooie foto's van een schrijnend onderwerp [8D] / [xx(] / [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#3
inderdaad hermeskeil is een kerkhof, ik ben er in 2010 geweest toen waren allen voorkanten van deze machines voor een film in het zwart geschilderd, toen viel het verval pas echt op

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

PeterC

#4
Nog een collectie toegevoegd.  Deze keer voor de bruggenbouwers.  Foto's van de verdwenen spoorweg- en voetgangersbrug over de Leie aan de Snepkaai in Gent en enkele foto's van een klein kraantje dat daar destijds aan de jachthaven stond.

De collecties zijn samengevoegd onder ??n URL
http://foto.pctoytoy.be

Hoe meer ik in mijn foto's snuister, hoe meer ik er tegen kom die misschien voor andere mensen ook interessant kunnen zijn.
Wordt vervolgd...
Groetjes, Peter


doomslu

#5
Schitterend initiatief. [:p]

Meer van dat. Alles wat we kunnen gebruiken zou hier mogen gepubliceerd worden; ik denk aan straten, huizen, fabrieken, bruggen, trappen, daken, velden, weiden, bermen, alles wat rond een spoorweg staat en hangt... (nu en vroeger) etc.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

#6
Luc, bedankt!
Met de volgende collectie kom ik al iets dichter bij jou in de buurt: de heel oude (verlaten) spoorwegbrug in Ciergnon.
Groetjes, Peter


PeterC

#7
Spoorwegbrug Ciergnon staat er ook op.  De foto's dateren van 2002.
De ganse spoorlijn is ingericht als fietspad maar in Ciergnon moet je het pad verlaten en een deel door het bos rijden om daarna de spoorlijn terug te volgen.  Op het deel dat niet als fietspad is ingericht ligt deze brug.
Ik heb me destijds laten wijsmaken dat onze vorst niet wou dat het fietspad doorliep vlak voor zijn kasteel (om privacy redenen en inkijk te vermijden) en dat het daarom (vlak voor het kasteel) een deel in het bos verdwijnt.  Weet iemand daar iets meer over???
Wanneer je de (verwijderde) spoorlijn volgt als het fietspad afslaat kom je (na wat geworstel met doornen en struiken) bij de brug terecht.  Volgens Google Maps ligt ze er nog steeds...

Wordt vervolgd...
Groetjes, Peter


Gerolf

#8
citaat:
Open je ogen voor de mooie zaken in het leven...
Je maakt je handtekening waar, Peter [8D]
Prachtige foto's, en erg tof om die op deze manier te bundelen en te delen [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

#9
PeterC
Ik passeer regelmatig met de fiets in Ciergnon. Zoals je beschrijft wordt het fietspad onderbroken en afgeleid naar het dorpje Ciergnon en loopt het verder langs het koninklijk domein. Dan veranderd het betonbaantje in onverharde weg en loopt het langs de rivier verder aan de voet van het koninklijk domein. Het domein is niet echt afgesloten. Zeker geen prikkeldraad en op vele plaatsen is de omheining minder goed onderhouden. Je kunt op deze onverharde weg wandelen, fietsen, vissen aan het water, ... Niemand houdt je tegen en ik heb niet de indruk dat er koninklijke onwil is. Het kasteel ligt boven de berg en kan je goed zien liggen niet ver van het oude station (priv?). Als je wilt kan je daar wandelen en met een verrekijker de privacy schenden. maar ik heb daar nog niemand op die manier zien rondlopen. Alleen jammer dat het stukje onderaan het domein niet verhard wordt. Waarschijnlijk rijd je hier door een deel van het domein dat opengesteld is voor het publiek. Ik maak steeds met mijn fiets een omweg naar boven en naar beneden langs de drukke baan om platte band te vermijden. Maar met een gewone fiets of MTB is dit best te doen. Ik wist wel dat de spoorberm niet meer werd gevolgd. Ik wist niet dat er nog een brug lag. Ik dacht dat delen van de oude lijn geprivatiseerd zijn. Maar het zou ook kunnen dat de oude brug de hinderpaal vormt om het fietspad rechtdoor te laten gaan. Als ik in de winter niet weet wat doen, rijd ik eens met mijn MTB aan den andere kant van de rivier op zoek naar de brug.

PeterC

#10
Peter (Loco),
Als je er gaat en je hebt er zin in, kijk dan eens.  Het is zeker de moeite waard om eens te worstelen met struiken en doornen.  Hou ons op de hoogte.  Let wel op want de brug (vooral de metalen 'begaanbare' platen) zijn in erbarmelijke staat (de klimkoorden en veiligheidsharnas waren niet voor niets [;)] )
Er zijn twee bruggen: een kleintje (over een baantje) en de grote over de Lesse.
Groetjes, Peter


PeterC

#11
Mariembourg Treignes 2006 bijgevoegd.

Zal vermoedelijk alles zijn voor deze week (trek er een weekend op uit - gewapend met mijn portrettentrekker [;)] )
Groetjes, Peter


janjozef

#12
knappe fotoreeksen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

PeterC

#13
Voor de liefhebbers van oud ijzer, rivettentellers en anderen:
Tot nu toe zijn er 8 foto-albums online.

Leie brug 11/08/2002 (71 foto's)
Spoorwegbrug Ciergnon 15/08/2002 (84 foto's)
Marienbourg Treignes 23/09/2006 (32 foto's)
Hermeskeil 04/06/2006 (160 foto's)
Hermeskeil 02/07/2006 (120 foto's)
Hermeskeil 06/05/2007 (192 foto's)
Hermeskeil 21/08/2011 (169 foto's)
Afwatering Schellebelle 05/08/2011 (81 foto's)

Van zodra de tijd het toelaat volgen er nog...
Groetjes, Peter


Steam.N

#14
Peter,
hartelijk dank vanwege een oud-ijzer vreter.  
Veel foto's die me voorthelpen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }