Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Stationsborden.

Gestart door Peter, 25 juli 2011, 13:59:45 PM

loebaske

Zo zie je maar dat men soms het bos tussen de bomen niet vind, eventueel beide draadjes omvormen tot één geheel ???

Wat denk je moderators???

Steam.N

Citaat van: loebaske op 01 februari 2015, 09:49:41 AM


Enig idee welk lettertype het juiste is (of het meest bruikbare) ?
CorelDraw heb ik, dus dergelijke platen maken lijkt me een makkie ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 01 februari 2015, 09:12:58 AM
Eric, kan je eens een naambordje van een station laten zien die je gemaakt hebt? Ik ben niet zo goed met al die software.

Tof en intressant,maar daarmee kunnen wij het nog niet...
Het zal nog héél wat voeten in de aarde hebben eer de PC-leken het onder de knie hebben om zo'n bordje op gewenste grootte op de modelbaan krijgen!
Richtlijnen en info hierover zijn zéér welkom,en dan zal het experimenteren worden

;)

loebaske

Gewoon ArialBold en 7% kompressing

Michael

Citaat van: loebaske op 01 februari 2015, 09:49:41 AM


Eric, dat is een mooi bordje voor op het perron, maar ik ben op zoek naar die naambordjes van het station, met rode streep erin en op het eind een B
Niet de beste foto maar als vb.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

#20
Dat even simpel om te maken, juist de lengte aanpassen aan uw station....
Heb dat eens snel in elkaar gebokst....is waarschijnlijk wel niet op schaal...


Michael

Lap Eric, precies wat ik bedoel,'k zou haast gaan denken dat je met je gebroken been nu heel veel tijd voor de hobby hebt, dus is het toch nog ergens goed voor, ;) ;)
Ik heb eind vorig jaar coreldraw aangeschaft, moet er toch maar eens mee aan de slag.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

 :D :D :D heb idd. veel tijd, kan toch geen kanten uit, zelf nog niet eens een frisse neus halen buiten zonder hulp  :( :( :(

2012

Citaat van: loebaske op 01 februari 2015, 11:19:58 AM
Dat even simpel om te maken, juist de lengte aanpassen aan uw station....
Heb dat eens snel in elkaar gebokst....is waarschijnlijk wel niet op schaal...



Die is inderdaad leuk, welk lettertype is dat ?

loebaske


doomslu

Je vergeet er wel telkens de grootte van het font bij te plaatsen.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Heb het gemeld, das rap in elkaar gestoken en niets zal op schaal zijn... ziet er goed uit maar niet af...zal voor de komende dagen zijn.

NielsVV

Bestaat er zo geen gratis alternatief waarmee je dit ook kunt? Enkel voor dit coreldraw kopen...
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.