Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Peter

#120
Eindelijk!!!! alle tanden staan er op, zijn van elkaar gescheiden en bijgevijld en geschuurd. Een hels werkje waarvan ik blij ben dat ik er vanaf ben. Maar het uitzicht laat me gauw het gepruts vergeten.
Een laatste foto van de onderkant van het dak voor het op het gebouw bevestigt wordt.

PA050001-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

zal in de toekomst nog wel terug komen, het gepruts zoals u dat noemt [;)]

dit vind ik nu een mooie foto, om na te bootsen op het modelspoor

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

Yep, de brug van Hornberg. Uit de tunnel komend van richting Hausach, de brug over en je bent in het station van Hornberg.
Heb de bouwtekening voor in model....maar dat is veel te groot voor mijn baantje.
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

dacht wel dat u het ging herkennen [:D][;)],

maar heb zo eens bij preiser gezien, en is wel mogelijk als je de plaats hebt.....

is die zolang peter op schaal, de brug van Hornberg,ik ben wel met een fictieve baan bezig, maar als achtergrond (daar deze toch wat hoger ligt is het mms wel een mogelijkheid

want vind het echt knap de verschillen die erin zitten van landschap.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Peter

#124
He, he, het plafond, of beter gezegd de dakplaat ligt er op, en de tanding paste nog ook van de eerste keer.
Dan zal ik nu een tijdje zoet zijn met de dakgoten te maken, en de dakbalken te plaatsen, zodat ik nadien aan het pannendak kan beginnen.
Ondertussen zullen de gevels hun kleur krijgen en kan ik deuren en ramen beginnen plaatsen. Als laatst komt dan het (gedeeltelijke) interieur aan de beurt. De kers op de taart worden uiteindelijk de luifel aan de perronkant, de lantaarns en de kleinere details, inclusief de condoom-automaat[:D][:D]

PA040001-2 by Peter Verlooy, on Flickr

Swarol: ter info Het Reichenbach viadukt van Hornberg heeft een lengte van 150 meter (iedere boog is 14,5 m)
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

Peter, begint een indrukwekkend gebouw te worden!
Ben benieuwd naar het vervolg!
Is dat Tamiya lijm die je gebruikt (potje met groene dop = heel praktische styrenelijm)?  Mijn etiket ziet er net iets anders uit [;)].
Groetjes, Peter


Binco

Amai Peter, Straffe kost !!!
Ziet er formidabel knap uit [:D]

[:)][;)]

Durango

Jakkes wat mooi[:D]
Begint al een aardig pandje te worden zeg.
Benieuwd naar het vervolg.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

Van oude hekjes naar dakrand-tanden ... h??l goed gevonden, Peter [8D] ... en een prachtig resultaat [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

citaat:
Is dat Tamiya lijm die je gebruikt


Dat is inderdaad de zeer vloeibare (als water) Tamiya lijm.
De nieuwe potjes die je nu koopt hebben allemaal zo'n door de Europese wetgever verplichte sticker dat je het niet mag drinken ontvlambaar enz, enz. alleen...[:D][:D]het is allemaal in het Frans[:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

swarol

thxvoor de info peter, achtereen zullen de preizeranen aan kinder beperking kunnen doen [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

just4fun

Peter,
als ik uw tempo hier zo zie, verlang ik plots heel erg naar m'n pensioen [;)].
Knap werk in ieder geval.
Paul

Peter

#132
Er begint wat kleur op het gebouw te komen.
Het ongelijke schilderwerk boven het uitspringend gedeelte moet nog
verder afgewerkt worden met imitatie roofing

PA200001-2 by Peter Verlooy, on Flickr

Het metalen rooster (uit echt metaal) aan de hoofdingang

PA200003-2 by Peter Verlooy, on Flickr

En de hoofdingang gezien op zoals een Preiser figuur het zou zien.

PA280001-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Zeer knap ! Benieuwd hoe je dit verder afwerkt (schildering, inkadering op de baan).
Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Verdorie, dat ziet er goed uit zeg. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *