Keerlusmodule met een minimum aan onderdelen.

Gestart door ToThePoint, 17 juni 2011, 16:58:04 PM

ERVIN

#15
@Geert , ja hoor dat geeft totaal geen problemen , je trein kan gerust stoppen en de andere richting uit rijden in eender welke sectie van de keerlus-module.[;)]

AtMoPo

#16
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Dat valt nog te bezien.
Het kan zijn dat je niet op de hoogte was van het bestaan van de Ultieme keerlus.


ToThePoint kan niet anders dan die al gezien te hebben, daar hij soms bij iemand komt waar ze naar volle behoren werken en waar zelfs de bedenker van de ultieme keerlus ook al is geweest.
AtMoPo

INFO

#17
Jean-Paul,

Maar als je de xTreme keerlus anders wil gebruiken, dus in een andere configuratie in je sporenplan, dat is geen enkel probleem hoor, wil daar best in meedenken en je de pasklare oplossingen leveren.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Kees-Jan

#18
hier de 3 varianten die er bij mij gebruikt worden:

De Rosoft keerlus modules:


extreem en ultiem naast elkaar.

En een eigen ontwerp van een kennis die er gelijk een S88 met stroom detectie op heeft gebouwd:



Kees-Jan

INFO

#19
Jean-Paul,

Was dit je bedoeling?



Zoals je ziet geen enkel probleem. Kan dus ook met de bestaande, alleen moet dan de aansluiting voor de externe s88SD16 even ergens anders aangesloten worden, dan nu op de printkroonsteen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ToThePoint

#20
Begrijp de hele heisa niet.
De ene ziet me verschijnen bij bedenkers en de andere beweerd dat het niet werkt ?
Tja de wereld is om zeep en er gebeuren rare dingen rondom mij.
Soit ik ga er geen welles nietes spelleke van maken, het werkt en is reeds gebouwd en uitvoerig getest hier en het schema van hoe de componenten onderling verbonden zijn zal een dezer geplaatst worden.

Ik zie nog steeds geen schema hoe de onderlinge componenten met elkaar verbonden zijn dus vergelijken kan nog steeds niet.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

INFO

#21
Als je slim bent bedenk je het zelf, en heb je geen schema nodig om het te vergelijken, maar have a nice day.
Alleen datgeen jij in je openings bericht laat zien werkt niet. Voor de rest verspil ik hier mijn energie en tijd niet meer aan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ToThePoint

#22
citaat:
Geplaatst door INFO

Als je slim bent bedenk je het zelf, en heb je geen schema nodig om het te vergelijken, maar have a nice day.
Alleen datgeen jij in je openings bericht laat zien werkt niet. Voor de rest verspil ik hier mijn energie en tijd niet meer aan.



Ik starte deze topic omdat er een vraag was van enkele forumleden die om het schema vroegen. Niet meer of minder.
Verder onthoud ik me van commentaar, want mijn mening is niet voor publicatie vatbaar.
Wat ik wens op te merken is dat dit weer een topic is dat(sensuur) is.
Soit ik zal zoals belooft een dezer het schema plaatsen voor diegene die het wensen zelf te bouwen.

Binnenkort moet ik een 2de keerlus maken, zal een proefopstelling maken en dat eens filmen, kan u direct zien of het werkt !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

INFO

#23
Jean Paul,

Houd je er wel rekening mee dat de xTreme keerlus niet zomaar gekloond mag worden en dat het schema niet openbaar gemaakt mag en zal worden, en ook niet in delen.
Zonder schriftelijke toestemming is het plaatsen van of het nabouwen niet toegestaan.

RoSoft
Ontwerper en mede bedenker van deze schakeling.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Geert

#24
citaat:
Geplaatst door INFO

Jean Paul,

Houd je er wel rekening mee dat de xTreme keerlus niet zomaar gekloond mag worden en dat het schema niet openbaar gemaakt mag en zal worden, en ook niet in delen.
Zonder schriftelijke toestemming is het plaatsen van of het nabouwen niet toegestaan.

RoSoft
Ontwerper en mede bedenker van deze schakeling.



Alles een beetje relativeren zeker?

het principe van stroomdetectie is al duizenden maal toegepast. Het principe van blokverdeling ook. Je kan de zelfbouwers ook niet verbieden het zelfde type componentje te gebruiken dat toevallig ook in jou schema staat. Uiteraard als het schema exact het zelfde is, dat is iets anders, en dan nog moet het kunnen voor eigen gebruik.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Steam.N

#25
Volledig met je eens, Geert !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#26
Wat uiteindelijk de bedoeling is Geert.
Ik heb geen interesse om een handel te starten, enkel de zelfbouwer een handje toesteken.

Uiteraard is de schakeling niet hetzelfde aangezien INFO bij hoog en laag blijft beweren dat indien de sectie A niet op het tegenovergestelde spoor zit het niet werkt.
Ik beweer van wel en heb dus ook net de keerlus zoals reeds gepost in het eerste bericht gefilmt !
Ik heb de ongekuiste versie van het filmke geplaatst omdat men anders gaat beweren dat ik gefoeffelt heb.

De spanning op het spoor is in eerste instantie digitaal, de loc rijd dus gewoon door over de keerlus zonder kortsluiting te veroorzaken.
Ook moet ik de camera op closeup zetten om de ineen gebricoleerde module van dichtbij te filmen.
Daarna (halverwege het filmke) verwijder ik de digitale spanning en zet op de 6de stroomkring waar de keerlus zich bevind een analoge cq gelijkspanning op de rails.
Als bewijs zal de loc nu pendelen tussen B en D en zoals beweert in de eerste post met alle sectie's op een rail. Uitgezonderd van de 2de rail in C, dat stuk is nogal wiedens dat dat een andere aansluiting heeft..
Watch and see !!!

Filmke kijken ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gizzmo

#27
Jammer Wim dat je op deze manier Jean Paul zijn idee te lijf gaat ...
De mensen die hier al een tijd op het forum zitten weten dat jij samen met Karst Drenth al een aantal fantastische schakelingen in elkaar hebt gestoken, waar zonder twijfel telkens veel denk en test werk in gekropen is. (Zo gebruik ik zelf bv. de s88XPressNetLI die uitstekend zijn werk doet.) [8D]

Maar als andere modelspoorders dan op de proppen komen met hun eigen interpretatie van bv. een keerlus, die inderdaad misschien dicht bij jullie idee komt, vind ik het toch jammer dat je onmiddellijk de aanval in gaat en het idee van tafel veegt (los van of het dan wel of neit zou werken).
Daarbij kom je dan ook nog eens verkondigen dat het schema van de xTreme keerlus niet zomaar gekloond mag worden en dat het schema niet openbaar gemaakt mag worden. Hieruit kan ik enkel maar opmaken dat jij er enkel maar commerci?le belangen bij hebt om Jean Paul zijn werk niet te laten afmaken.

Denk je nu echt dat als Jean Paul hier een schema plaatst, iedereen naar de conrad gaat surfen, onderdelen bestellen en zelf zijn schakeling gaat zitten maken.
Ik alvast niet, daarvoor heb ik gelukkig jullie ...

Laat toch iedereen zijn hobby doen op de manier die hij graag hanteert ...

My 2 cents


Kees-Jan

#28
Samenvattend;

jp bedenkt een schakeling voor zijn hobby. Deze schakeling toont overeenkomsten met een reeds bestaande schakeling die commercieel ook bestaat. Jp bedenkt dus voor een tweede maal iets waar hij ws het bestaan niet van wist.

Wim brengt de schakeling (gepatenteerd) op de markt. Vanuit zijn visie kan dit een bedreiging zijn tav zijn commercieel belang. Zijn reactie is dus niet helemaal vreemd in deze.

Vervolgens wordt er vanuit de kantlijn gereageerd op de schakeling. Verdeeld in feitelijke en emotionele reacties, ook begrijpelijk.

Nu staan we op het punt dat zaken uit de hand gaan lopen denk ik en er zwarte pieten toegediend gaan worden.

Mijn advies aan wim en jp:

jp bouw je schakeling en beleef er de hobby mee die je voor ogen hebt.

Wim: dit is geen bedreiging voor je. In deze hobby heb je namelijk mensen die het graag zelf bouwen en ook al is er een kant en klaar oplossing maken ze daar toch geen gebruik van. Tis hobby voor deze mensen en al hebben ze er tig uur over na zitten denken en 10x over het budget gegaan zijn van de kant en klare oplossing maakt ze dat niets uit; tis hobby.

Voor mij is het in sommige vlakken ook meer werk dan hobby. Als ik iedere keer overal tegen in zou moeten gaan kan ik beter stoppen met mijn werk in deze hobby!

Kees-Jan

ERVIN

#29
Omdat er geen patent of copyright van de Ultieme Keerlus lijkt te bestaan , heb ik het slot er terug afgehaalt.
Persoonlijk denk ik ook niet dat ToThePoint er een handeltje van wil gaan maken , en dus volg ik de redenering van Rees-Cees , zoals hierboven beschreven is.