Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Flat - kantoorgebouwen zelf maken??

Gestart door ERVIN, 05 juni 2011, 12:16:28 PM

ERVIN

Langs de sporen , die leiden naar mijn kopstation , wil ik een hele reeks flat en kantoorgebouwen gaan plaatsen , zodat het lijkt dat de treinen doorheen een grote stad naar het station gaan rijden , maar het probleem van deze gebouwen is , dat ze door geen enkele grote fabrikant worden aangeboden , Faller heeft er een paar in zijn gamma , maar met een prijs van zo'n 140 euro is dat natuurlijk niet echt goedkoop te noemen ,toch zeker als je weet dat ik zo'n 4.00 meter wil gaan benutten.
Nu speel ik met het idee om ??n van zulk een flatgebouw te kopen , en van dit flatgebouw zelf de maten te nemen en die na te bouwen in styreen , maar hoe dik moet dat styreen dan zijn?
Of hebben jullie mss andere idee?n hierover??:I
De gebouwen moeten wel in half-relief gebouwd worden , ze komen aan de rand van de tafel te staan.
Hieronder zie je enkele voorbeelden van wat ik zoal in gedachten had...

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/canon05a.jpg/IMG

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/gordijngevel_05.jpg/IMG

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/building-CIPAL.jpg/IMG




evan

Amai en je legt de lat hoog met al die ramen er in.[:)]  
Je kan eventueel deze gevels laten frezen/ laseren, maar met al die ramen gaat het toch heel wat montage werk worden.  
Je kan ook bv een plexi plaat nemen en daarop werken met styreenstrips of Forex.  Zo krijg je een stevig geheel en hoef je geen raampjes te plakken  Let wel op voor lijmsporen op je ramen en zeker geen CA lijm gebruiken.


Een leuke uitdaging!

Ik denk dat Paulogic hier ook welk tips voor heeft[;)]

Succes!!!



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Als basis zeker een plexiplaat gebruiken zoals den Evan aangehaald heeft. Verder, gezien de omvang, zou ik eerder te vinden zijn om het raamwerk te laten etsen in modulen (heb geen idee hoe fijn Paul laseren kan?)...

Naar ontwerp toe zijn die gebouwen (om na te bouwen) nogal eenvoudig... Je 4,00m zal snel vol staan!

Maar als je dan ook nog elk bureautje van eigen verlichting wilt voorzien... Dan zal je voor een tijdje zoet zijn Erwin!

D_Loc

Voor de onderste gebouwen kan je volgens mij getint plexiglas (smoked glas) gebruiken. Dat spiegelt erg en je kan er alleen doorheen kijken als het van achter (dus van binnenuit) verlicht wordt.
Ik heb dit gebruikt voor een zelfgebouwde arcadekast.
Ik denk dat je voor de gebouwen wel een iets minder donkere versie moet gebruiken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Steam.N

Inderdaad, zoals Evan en Dirky voorstellen: vertrek van een plexi plaat.  Kleef er strips op.  Je hoeft voor dergelijke gebouwen zeker niet van een bouwkit te vertrekken.

@Dirky: Geen idee hoe fijn Paul kan laseren?  
Extreem fijn.  Hij heeft me super geholpen met kraanwieltjes !  En die waren klein, fijn, en super goed afgewerkt !  Zie maar in mijn draadje "Sedelocus".

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

rixke rail

Erwin, waarom maak je geen digitale foto van het/de gewenste gebouw(en). Laat die dan afdrukken op dik papier op de juiste grootte en maak er half relief gebouwen van. Op een afstand zie je niet dat het om foto's gaat.
Busch] heeft een CD-rom uit met zulke foto's, klaar om af te drukken.
Ik had ooit dergelijke cd, maar heb die verkocht, omdat die niet meer werkte met Vista. [:(]  
DEZE dus, is ondertussen wel ge-upgraded.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

ERVIN

Merci voor de talrijke reacties collega's , er zitten hier goede idee?n tussen , ik ga er eens een nachtje over slapen , en dan bekijk ik het even.
Ik hou jullie op de hoogte.[;)]

Peter

Mischien dat sommigen het zich nog wel herinneren: een paar jaar geleden stond er in een nummer van Spoorweg Journaal een heel artikel over een paar Nederlanders die prachtige flat en torengebouwen hadden gebouwd voor hun baan in perspex of acrylplaten.(de rest van die baan was wel in het wit geschilderd) Ook op de permanente tentoonstelling in Rotterdam staan dergelijke gebouwen. Zeker eens een bezoekje waard, en wie weet zijn de mensen daar wel zo vriendelijk om wat uitleg te geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Ik vermoed dat je Railz bedoelt Peter??
Ja ik ben er al eens geweest , alles zeer mooi afgewerkt , en ook de flats daar toen gezien , maar die gasten hebben wel een heel arsenaal aan machines h?.[;)]

Michael

Ha Erwin, de kogel is door de kerk, de flatgebouwen rij komt in de aanloop naar het station.
Succes met het uitzoeken hoe je het gaat aanpakken en succes met de bouw.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Ik denk dat zulke gebouwen niet zo gek lastig om maken zijn.
Vertrekken van een (gefumeerde) acrylplaat, ramen inkrassen, het beton kan je zelfs met schilderstape aanbrengen (of airbrushen na afplakken)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

Ik ben ooit eens van plan geweest Blok 9 te maken.
Zeker de eerste foto doet mij er wat aan denken.
Theoretisch was dat haalbaar, er zijn genoeg profieltjes om al die rondingen ed te maken.
Toch ben ik toen van het idee afgestapt vanwege de omvang van dat gebouw[:o)]
Dus zoals Gerolf en anderen al zeiden, Dat valt best te doen denk ik[:p].

ps. Erwin, je hebt mail[;)]

ERVIN

Ik kan en mag jullie in exclusiviteit het eerste kantoorgebouw voorstellen van Goover-Models , na contact gehad te hebben met de zaakvoerder ( David) heb ik vandaag dit , toch wel , fraaie model in ontvangst mogen nemen , dit is dus nog maar een prototype h? , er worden zeker nog verbeteringen aangebracht en ook de diversiteit in zulk een gebouwen staat op de planning.

Waarvoor mijn hartelijke dank aan David.[;)]





Uiteraard zal ikzelf dit gebouw nog verder gaan verfraaien , zo zal de achterkant dichtgemaakt gaan worden , en zullen er verschillende kantoren in geplaats gaan worden , dus nu gaan we op zoek naar een geschikte binnen-inrichting.

Steam.N

Sjiekskes !  Goed gedaan, Ervin.  
En tof van Goover-Models, natuurlijk. Chapeau. [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }