Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

En nog een bekolingskraan

Gestart door Dirky, 03 juni 2011, 11:03:47 AM

Dirky

Helemaal geen concurrentie voor Peter:

Zoals als aangehaald in een andere rubriek ben ik tussendoor een Kibri bekolingsinstallatie aan het assembleren.
Toestand op vandaag:

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/20110603004.jpg/IMG

IMGhttp://i836.photobucket.com/albums/zz286/Dirky/Nederbrakel%20station/20110603003b.jpg/IMG

Ik bouw niet graag kits en moet zeggen dat deze Kibri-kit vermoedelijk in sterk verouderde matrijzen werd gegoten. Toch wil ik proberen er iets van te maken met zo weinig mogelijk "extra" onderdelen.

Het enige wat er niet origineel is tot nu toe zijn de stukken rail die ik gezaagd heb uit oude Lima sporen.

ERVIN

#1
Dat gaat dik in orde komen h? Dirky.[;)]

Dirky

#2
'k hoop het Erwin...

Zonet geprobeerd de originele houten balken op de muur te plaatsen maar dat leek me een ramp. Dan maar deksteentjes snijden om de toplaag af te werken.


Michael

#3
Op en top modelbouw Dirk, een Kibri kit als basis en daar iets moois van maken, ik blijf dit volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirky

#4
Dank je...

Zonet dak en mast onder handen genomen:






railman56

#5
mooi stukje modelbouw. dit ga ik zeker blijven volgen
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

#6
Ziet er erg knap uit, Dirky.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

#7
dank je...

Begint stillekes aan samen te passen...

Gerolf

#8
Goe bezig, Dirk. Dit wordt zeker iets moois [:p] [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

#9
Heel goe bezig !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Dirky

#10
bedankt...

achteraf lukt het niet meer om de kolen aan te vullen... dus nu maar gedaan:




Dirky

#11


beetje vervuild met kolenstof en de eerste stukken opvullen met aarde...

Dirky

#12




Voorlopig zet ik ook dit stop. De rails wil ik niet leggen omdat ik er geen idee van heb in welke baan dit stuk zal ingewerkt worden. Alle onderdelen zijn zo ver mogelijk afgewerkt en klaar voor een eindmontage wanneer de kraan een vaste stek krijgt!

Michiel

#13
Die kolenbak vind ik machtig mooi, en zo in de losse grond haast echt. Ik zou de binnenmuur van de kolenbak wel bijna helemaal zwart maken, met al die kolen dat er steeds tegenaan schuurt. Mogelijk ook verloren kolen aan de buitenkant op de grond naast de muur?  Maar dat is allemaal inkleding voor later, vermoed ik. Klaar voor inplanting dus!

Oh ja, ga je de gespannen kabels van de kraan met dezelfde materiaal/techniek aanleggen als die schepkraan van vorig jaar? Dat was erg goed gelukt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

#14
Knap werk! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *