Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Blinkende EverGreen plaat ...

Gestart door Steam.N, 21 mei 2011, 23:46:02 PM

ysbeer

Ja,mat grijs.
Ik heb een aantal dingen mooi mat grijs gespoten met een spuitbus grijze grondlak van de action die kost 1.98 en werkt prima.
wim

Steam.N

Voor mijn toepassing (dak van mijn Sedelocus fabriek) kan ik de verf niet spuiten, maar zet ik het grijs er met een penseel op:
Ik wil de golving van de golfplaten wat accentueren, door een deel van de witte evergreen door te laten schijnen.  Verf er dus dunnetjes op, en doorborstelen. Lijkt me eenvoudiger dan eerst grijs spuiten en drybrushen met witte verf ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

... of wat afkuisen onmiddellijk na het spuiten [;)]
Je zal dan in elk geval nog matte vernis er over moeten zetten, want die evergreen platen hebben een satijnglans.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Is inderdaad het proberen waard. Plus: door het afdeppen (ipv afvegen) krijg ik mss een meer wisselend verweer-effect ...  Ik zal eens het resultaat vergelijken.
Die matte vernis zet ik er zeker op.  Heb ik nu toch in handbereik [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }