Goederenstation

Gestart door jacques timmermans, 05 mei 2011, 07:40:56 AM

jacques timmermans

Omwille van een later dit jaar te verschijnen publicatie ?Modellbahn-G?teranlagen? begonnen met het maken van een geschikte achtergrond voor mijn modelbaan. De 70 cm hoge geschilderde achtergrond verleent de modelbaan meer diepte en zorgt er tevens voor dat storende elementen in de achtergrond verdwijnen wat dan weer voor een rustiger totaalbeeld zorgt. De volgorde van de foto?s spreekt voor zich.

De goederenloods ?M?nchberg? van Viessmann/Kibri werd aan de hand van ter plaatse opgenomen foto?s zodanig gemodificeerd, dat ze het nu nog bestaande gebouw compromisloos weergeeft; Enkel de overkapping van het aansluitende laadperron werd niet gerealiseerd.

Het verhoogde laadplatform en de laadkaaien worden te zijner tijd met afgietsels van de vormen van Klaus Sp?rle gemaakt. De portaalkraan op de voorgrond is een werkend model ontstaan uit een eerdere samenwerking van de Duitse firma?s Uhlenbrock en Kibri en kan zowel digitaal als analoog bediend worden. Voor het railmateriaal werd gebruik gemaakt van het alom bekende Roco Flexgleis.

Jacques Timmermans

IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0045.jpg/IMG


IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0029-1.jpg/IMG


IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0057.jpg/IMG


IMGhttp://i510.photobucket.com/albums/s343/1955jacq/DSC_0070.jpg/IMG

railman56

zoals wij dat gewoon zijn van u jacques ziet dit er alweer zeer netjes uit. mooi en geslaagd. zo te zien gaat dit alweer een goed artikel worden in MSM.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Gerolf

Mooie start, Jacques
Kan je de foto's wat kleiner maken? 800 pix breed is al heel wat.
Anders wordt het lezen lastig voor mensen met een ouder scherm [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Always be modelling!

René

Da's wolkjes schilderen ala Bob Ross
Happy painting
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

Goeie interessante link Roderik!  Thx
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Thommy

dat is een mooi goederenloodsje [:0]
Greetz

Thommy

Steam.N

citaat:
Goeie interessante link


Inderdaad:  het beantwoordt heel wat van mij vragen !
Thanks.

Jacques, het geheel ziet er in elk geval veelbelovend uit.  Hou ons op de hoogte !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

jacques timmermans

Het einde is bijna in zicht. Tot nu toe zijn er een goede veertig porseleinen afgietsel verlegd; Nog een tiental te gaan en de verhoogde en lage laadplatforms zijn gereed. Dan hebben de "Preiser straatemakers" in totaal ca. 120.000 kasseien gelegd.











Bij het verleggen van de bestrating aan de loskade?s moet de breedte zo bemeten worden, dat er gemakkelijk twee vrachtwagens langs elkaar kunnen doorrijden. Hiertegen wordt nog al eens vaak gezondigd.



Soms zijn de laad- en losplatforms aan goederenloodsen te laag uitgelegd. Dit euvel kan door een verhoogd fundament, ik heb hiervoor een muur uit Franse zandsteen gemaakt, gemakkelijk verholpen worden. De steunberen voor de houten platforms moeten nog een s vaan een extra verhoogd fundament voorzien worden.



Jacques Timmermans


Paulogic

Dat het in orde is moet ik u niet vertellen zeker ?
Dit zal een serieuse baan worden ! [:p]
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Serieus wat kasseikes [:)]
Een grote oppervlakte, met veel mogelijkheden tot inkleding ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Bestrating in porselein? Wil dat zeggen dat je die bakt?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Vormen van Sp?rle of Langmesser?
Ziet er in elk geval al heel goed uit.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Indrukwekkend!

- wat me lijkt te storen is die eene poot van de kraan die in een uitsparing staat in het verhoogd laadplatform. Het lijkt me onwaarschijnlijk...

- en hoe je later de overgangsnaden tussen de verschillende afgietsels gaat bewerken interesseerd me ook wel sterk!

jakke

Knap werk .
Het gehele plaatje bekijken gaat niet zonder scrollen .
Spijtig.

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen