De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

René

#210
Je bent ook echt niet te stoppen met die bouwwerken.
En eerlijk is eerlijk, het blijft een mooi stukje werk in een korte tijd.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

janjozef

#211
het loopt blijkbaar wel naar zijn eind

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

#212
citaat:
Geplaatst door janjozef

het loopt blijkbaar wel naar zijn eind

Jan



Yes, nog even doorbijten[:)]
Groeten
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#213
Hoi allen,

Nog ns een update bij de start van een nieuwe week[:)]

Weinig gedaan dit weekend aan het baantje omdat er amper tijd voor was.
"Er is leven buiten de hobby"[;)]

De Waterkraan heeft een lantaarn gekregen en een deksel om zogezegd toegang te verlenen aan het ondergrondse technishe gedeelte van de kraan.


Het fameuze deksel


Bij de afwerking van de baan komen er nog vuurkorven bij die in de winter de kraan beletten te bevriezen.
Er moet ook nog een ketting aankomen om de kraan te kunnen zwenken, maar ik heb nog geen kettinkje gevonden.


Het lantaarntje.  Dit is een HO lantaarn van BRAWA.




Dan de tekening van de Fidle Yard die ik nog te buwen heb.


Het draaibare deel heeft een center as en is voorzien van rubber wieltjes die het plateau stabiel houden.

Het plateau zal 1,5 m op 0,7m zijn met drie sporen.

Door het plateau te draaien zijn er drie sporen langs de beide kanten bereikbaar.

Ik heb dit idee al verschillende malen op tentoonstellingen gezien en het lijkt me handig.

Een spoor 1 lok zoals bv van Dingler, Kiss en KM1 wil je niet elke maal met de hand manupileren[B)]

Van deze bak volgt kortlings nog een update.


Donderdag aanstaande hebben Patrick en ik een gezamelijke bouwdag gepland om de achtergronden te plaatsen en andere zaken te fixen...

Groeten[;)]

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#214
Die close-up van dat deksel , man man , is dat een model , lijkt verdomd echt!![:0]
Magistraal hoor Evan , ik val van de ene verbazing in de andere.[;)]

evan

#215
Magistraal?  Nee hoor van Styreen...[:o)]

Thx Erwin,[;)]

Even wat uitleg:

-Dit zijn twee styreenplaatjes van verschillende dikte op elkaar gelijmd.
-Dan met staaldraad (mag ook iets anders zijn) heb ik de handvaten geplooid en in geboorde gaatjes gelijmd.
-Dan geschilderd met donker grijs (Tarnished Black[;)])
-Nadien heb ik met een mengseltje van matte vernis en "gebrande omber" poeder pigment de roest er op geschilderd.
-Eens droog geeft dit het roest resultaat.
Indien gewenst kan het nog wat drybrush gebruiken met grijze of witte acryl.

Groetjes

Evan[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#216
Nog even kort...

Ik kreeg net van Patrick een teaser door van de geschildere achtergronden.
Deze worden donderdag dus geplaatst op de modules.
Achter de bomen gaat dit echt wel knap resultaat geven.  Bovendien vormend de achtergronden dan bescherming tegen de bomen en gebouwen tijdens het transport.





Groetjes[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#217
@Patrick: chapeau!  Prachtige achtergrond !  Belooft voor de rest.
@Evan: deksel is inderdaad erg mooi gemaakt. Zeer realistisch !
Keep up the good work !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#218
Van een teaser gesproken [:0] ik kan me voorstellen dat je zit te popelen om die achtergrond "in 't echt" te zien [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#219
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Van een teaser gesproken [:0] ik kan me voorstellen dat je zit te popelen om die achtergrond "in 't echt" te zien [:D]



Yep!!! ik moet wachten tot donderdag, maar wees gerust op het einde van donderdag bouwdag krijgen jullie ze ook te zien[;)]

Groetjes

Evan[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janjozef

#220
inderdaad knappe achtergronden,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ludwig

#221
Knap zonder meer[;)]
Persoonlijk vind ik dit een van de beste draadjes die ik hier ooit heb gevolgd.
Zo mogen er nog volgen.[:D]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Kautenbach

#222
Zo, ik volg deze ook al een tijdje, t is bijna nog echter dan de realiteit! erg mooi man, petje af, maar dat maak je vast en zeker nog bij de miniatuur mannekes[;)]
en goeie sfeer, ben heel benieuwd hoe dit er in het echt uitziet!

Je fiddle jard, is die 180 graden te draaien ivm keren treinen? ik zag ze ook veel zo in engeland, ideaal voor korte treinen!

groetjes, Wim

Durango

#223
Ik had een paar dagen terug gezegd niets meer te zeggen, maar ja als ik dit zie.  WAAAAUUUUUUW[:D][:D][;)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Michiel

#224
Die achtergrond is toch wel het resultaat van iemand met artistieke kwaliteiten. Werkelijk heel knap gemaakt: functioneel, niet opdringerig maar wel boeiend en aangenaam. [:p][:p]

Oh ja, ik mis eigelijk nog een stang of ketting om de waterkraan te kunnen verdraaien door je mannetjes in schort. Nu moeten ze wel erg hoog grijpen of springen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)