De uitdaging: \

Gestart door evan, 30 april 2011, 18:09:47 PM

evan

#180
Knappe foto Jacques!  Bedankt[;)]

Dit is inderdaad de bedoelde sfeer...

Kan evengoed Canada zijn[:D]  Daar staan ook veel van deze bouwstijlen.

Tussendoor nog wat prullerij gedaan.  

Een wisselsteller verbeterd die nog steeds te stroef liep.
Het lokloodsspoor elektrisch aangesloten.
En bovenal de trap op de voorgrond bijna afgewerkt.

Hij ziet er best grappig uit:











Tot later [;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#181
Ik vroeg me af of je nog iets met die trap ging doen. Ja dus [:p] [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#182
Goede avond,

Sommigen vragen zich af waarom er nog niets nieuws is gepost.  Wel nog geen tijd gehad[:I].  Morgen staat de agenda ook vol, MAAR... zondag en maandag is het volledig bouwdag[:p]  

Dat moet toch goed gaan opschieten.  
Ik zie aan het aantal lezers dat het draadje populair is dus ga ik dit zeker niet verwaarlozen[;)]

Tot zondag zou ik zo zeggen[:)]

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#183
Ne serieuze update[:D]

Deze voormiddag is Patrick langs geweest om het station nog ns te presenteren.







Dat gaat zeker goed komen[:p]

Het leuke is dat de ganse baan echt een mooi geheel begint te vormen ook al zijn het 2 bouwers met 30km tussen[:D]

Ikzelf heb eerst het spoor naar de lokloods van ballast voorzien en een opvangbak en ventiel gemaakt voor de waterkraan...











Daarna ben ik begonnen met het landschap van module 4:









Een paar dagen terug had ik een leuke foto gezien van "Doomslu" in het draadje "Grootbedrijf"


Dank voor het idee Luc[:)]  het heeft me inspiratie gegeven om iets dergelijks na te maken...

Het model:


De bouw:

Een oude muurplaatje en een TTH-buisje en dop voor opbouw elektriciteit.


Gemonteerd op een Styreenplaat en een deksteen in Styreen.  Er zit ook een basislaag.

De eerste kleuren:


De kleuren van polly Scale:


Dan drybrushen:


Gemonteerd in de sculptamold...

Ik breng de steentjes aan in de nog natte sculptamold.

Met zand opvullen...


Laat het gras maar groeien...

Ook is reeds een plastiek lipje aangebracht om een watervalletje te vormen.

Aanbrengen van water (Woodland Scenic) met een kleurtje er in.


Vuil water:


De kleur zal nog wegzakken en dan komt het helemaal goed (hoop ik)

Leuning tegen het vallen in de stinkende sloot[:D]



Als alles droog is ga ik nog wat bijwerken, maar het is raadzaam er nu af te blijven[:)]

Voila tot later[;)]






Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#184
Tja, wat kan ik nog nieuw zeggen? Niets denk ik, dus maar herhalen: [:p] Goe bezig [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

#185
Had ik het niet gedacht... [:D][:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

#186
dat van die kleur in her water is nieuw

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

#187
Ik blijf dit verbazend mooi vinden , maar er staan zeker leuke tips bij die ook in 1/87ste te gebruiken zijn , en die ga ik dan ook hier eens " proberen" toe te passen.

Keep up the good work h? Evan.[;)]

bollen neus

#188
Evan, bij deze schaal kan je nog meer extra details laten meespreken, knappe foto's, dank hiervoor ook voor jou denkwijze en zeker de uitvoering ervan, ??n woord "buitencategorie" [:)]

evan

#189
Bollen Neus, Ervin, Janjozef, Doomslu en Gerolf,

Bedankt voor de leuke ondersteuning[:)]

Vandaag zoals aangekondigd: bouwdag[;)]

Om eerlijk te zijn, ik vind het leuk, maar ik zal toch blij zijn als het af is.  Niet zozeer omdat het me niet bevalt, maar omdat door de tijdsdruk er weinig ruimte en tijd is voor andere zaken.

Ik heb gisteren zelfs een wandeling in de Ardennen moeten afslaan[:(]

Maar ik heb er dan ook voor gekozen om de uitdaging aan te gaan dus.  Ik hou voor de rest mn mond en doe verder[:D]

Naast de lokloods was nog geen afwerking gedaan dus heb ik dit eerst aangepakt...

Met houten latjes die wat bijgesneden zijn maak ik boordstenen en dan schilderen met "Concrete" van Polly Scale

De ondergrond was te diep tussen de sporen dus heb ik een laagje kurk aangebracht...


Dan word met een groffer gezeefd zand het pad opgevuld...


Voila...


Dan met "Instanet" ruitenreiniger bevochtigd...

Zo blijft het materiaal beter liggen en loopt de lijm er goed tussen.

En dan de gebruikelijke sfeerbeelden:



Hier komen nog meer kalibers van kolen, vuil en gereedschap, maar ik werk eerst al het landschap af vooraleer ik voort doe met prulletjes te plaatsen.


Dit is de reden waarom ik een talud heb voorzien... geen module rand zichtbaar voor de treinen bij het nemen van foto's.  De loc staat in het midden en toch is er overal landschap...[;)]

De kleur in de sloot is gezakt en vlak voor de expo komt er nog een extra glans op...


Dat was het weer en nu voort werken aan het talud van de 4e module.

Tot straks...

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#190
Nog even tussendoor...

Patrick is het station komen brengen[:p]

Dat ga ik vandaag inplanten en dan kan de ballast worden afgewerkt[:)]

Tot straks[;)]









Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

René

#191
Wat moet ik hier nou op zeggen?
Moet ik nu weer zeggen dat het mooi en goed gelukt is? Of zeggen dat het verboden zou moeten worden.
Ik kan je (en die andere x miljoen landgenoten ook feliciteren met 1 jaar geen regering). Kun je niet een modelregering maken? Die heb je eerder uit de grond gestampt dan die figuren die er voor geleerd hebben. [:D]

Ach, laat ik het maar houden op "GOE BEZIG!". Dan kan ik ondertussen mijn onderkaak weer oprapen en terugsteken waar bij vandaan kwam.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

evan

#192
Bedankt Rene [:D]

Tja... en mn politieke mening ga ik niet plaatsen daar het niet over de hobby gaat[;)]

Het station is vast gezet en de ballast is reeds aangebracht.







Sfeertje vanop het perron:


Hier ga ik nu het landschap maken en dan kan ik de baan beginnen afwerken en detailleren.  


Het station is echt prachtig geworden en het komt perfect uit qua vorm sfeer en kleur!

Ik heb ook de verschillende kolengroottes aan gebracht.




Nog de gebruikelijke sfeerplaatjes:





Nog even voortwerken en dan rust want morgen is het weer werkendag.

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#193
De laatste voor vandaag... het zijn twee productieve dagen geweest!

Styrodur op maat gesneden:



Heuveltjes van Erica:



Morgen en de rest van de week aankleden:



Allen een goede avond gewenst [;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#194
Hi Evan.

Heb eindelijk een internet connectie gevonden.[:p]
Met hoge-snelheid door je laatste updates gelopen: Gewoon fantastisch, alweer.  Super.  Deze avond ga ik er nog eens rustiger door.
Met je keuze op de foto's van Luc zat ik er boenk op [:D][:D]
En je hebt het goed gedocumenteerd met je foto's, waarvoor dank
Nu terug wat meetings.  CU.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }