Poppenkast

Gestart door marc goovaerts, 27 april 2011, 11:19:03 AM

marc goovaerts

imghttp://i849.photobucket.com/albums/ab59/MarcGoovaerts/Poppenkast.jpg/img


Eigenlijk voor 'Waar waren we toen mee bezig ?', maar het kan misschien iemand op een idee brengen.
Toen Marc nog een Marcske was waren niet alleen treintjes een hobby, maar ook poppenspel. En elk jaar kreeg vader (HO-er sinds de jaren 60) een zelfgemaakt kadooke voor vaderdag. Daaruit ontstond deze poppenkast.
Natuurlijk zou het nu, in het computertijdperk allemaal heel wat mooier en scherper zijn. Toen waren het kleurpotloden en een dun penseel dat we ter beschikking hadden.

De poppenspeler zelf bestaat uit een preisertje dat ??n arm en het hoofd van twee andere gekregen heeft. Vandaar de 'automatische' rolkraag...
De pop zelf is met Milliput op de bestaande hand geboetseerd.

doomslu

Marcske was al een goed modelbouwer, blijkbaar. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Inderdaad een mooi kadooke.  Geen computer of technologie nodig. Knap, Marcske
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Danke allebei. Eigenlijk zou ik het eens in N moeten herhalen h

Gerolf

Erg leuk gemaakt en prachtig idee, Marc [8D]
Het kriebelt om dit "min of meer" na te maken voor op mijn kermis [:p] Stoort het niet als ik dat zou doen? [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Natuurlijk stoort dat niet, Gerolf. Da's een compliment.
Zelf al gedacht om dit onder 'keukentafelproductie' uit te brengen of als gratis bouwplaat.
Maar da's verre toekomst.

Het grootste probleem (zeker in N): eigenlijk zouden er nog een aantal lage banken moeten voor komen, vol met een bende zittende en joelende kinderen. Maar kinderen tout court zijn al schaars in het modelaanbod, zelfs bij Preiser-HO.

De werkloosheid in Preiserland moet enorm zijn, want 95 % van de bevolking is op 'actieve leeftijd' en stralend gezond. Daarom worden er waarschijnlijk ook zo weinig scholen, ziekenhuizen  en/of bejaardenthehuizen op schaal aangeboden [;)]

Gerolf

"klein mannen" om op zitbankjes te zetten zijn er in H0 van Preiser - bij het "kermis"-assortiment [;)]
Dus zelfs "joelend" met de armen in de lucht [8D] Ik heb er hier nog wel (ongeschilderde) liggen.
De kans dat ze in N bestaan lijkt me niet zo klein - het zoeken waard.
Bedankt voor het compliment-compliment. Ik bouw het na, als ik ergens een gaatje vind [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Knap een origineel idee marcke. Uwe pa zal content geweest zijn !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI