OnTraxs 2012 en het is klaar!

Gestart door Kees-Jan, 12 april 2011, 23:48:49 PM

Kees-Jan

Momenteel ben ik druk bezig om dit keer een Nederlands baantje te bouwen.

Thema is Brabant in de jaren 80 in de afgelopen eeuw. De baan is een enkelsporig diesel lijntje met een graanoverslag. De baan heeft een knipoog naar het Duits lijntje rondom Veghel.

De baan bestaat uit een keerlus met schaduwstation en 3 modulebakken die het zichtdeel vormen.

Besturing is digitaal met behulp vaan koploper en oa hardware van Rosoft.

Naast een digitale modelbaan zal er nog een bewegend element in de baan aanwezig zijn namelijk een digitale autobesturing met bussen en vrachtwagens.

De werktitel van de baan is het Duistere Lijntje. Station Duisterhuizen is de halte op de baan.

Baanplan:

imghttp://farm6.static.flickr.com/5263/5568879667_a9178ba5eb_z.jpg/img

De modules (het hout gedeelte) zijn reeds klaar en de rails worden momenteel gelegd.

Wordt vervolgd.

Kees-Jan

Chris

#1
Kijk, helemaal my cup of tea [:D]

Gerolf

#2
Kan mooi worden [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#3
ziet er een goed begin uit, alleen zit er in uw tekening rechtsonderaan een flinke knik,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vanmiegroet

#4
nice,
ik bedoel niet nice
Maar ik kijk er naar uit.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Kees-Jan

#5
Hallo jan,

Die knik zie ik niet maar hierbij een foto van toen ik de rails aan het leggen was. Je ziet een deel van de zichtbak en het begin van het schaduwstation met keerlus (deze lus had ik nog van een eerdere baan).



Inmiddels liggen alle rails en ben ik druk aan het solderen van de puntstukken van de wissels en de secties voor de terugmelders.

Kees-Jan

Kees-Jan

#6
Deze avond maar eens mijn gedachten over het maken van een perron laten gaan.

In vier stappen het perron:

Met perronranden van Auhagen begint het:



Daarna met een dunne styreenplaat het dek van het perron maken:



Een laagje verf er overheen:



En wat steentjes motief met witte tegels:



nu het geheel nog afblussen met wat blanke lak en vervuilen.

Kees-Jan

Dirky

#7
steentje gekrast of figuur van steenpatroon gekleefd, Kees-Jan?

Kees-Jan

#8
Hallo Dirky,

Het zijn decals. 3 stuks, een middendeel en twee randen met de witte halve stenen.

Dit kun je trouwens ook maken zonder printer die wit kan printen. Je laat dan bij het printen van de decal het witte steentje open of je gebruikt wit (decal) papier.

Kees-Jan

Kees-Jan

#9
Gisteren maar weer eens verder gegaan en begonnen met het landschap er in te brengen. Dit bouw ik van roofmate. Onder de rails ligt dit niet maar gewoon hout (multiplex) om inzakkingen tussen de bakken te voorkomen.



Ook maar weer eens aan het tekenen geweest voor een straatmotief in een typisch Nederlands verband.



Een proefstukje op papier (kleuren zijn ook bijna op....[:D]). De uiteindelijke zal een laserprint worden waar de kleur van de straat op het ondermateriaal geverf zal worden.

Kees-Jan

Kees-Jan

#10
Het probeersel met de klinkers staat even in de koelkast.

De weg langs het kanaal wordt een betonplaten weg. Zie hier even wat sfeerplaatjes bij het kanaal:




Let op de grote lijmpot [8D]

En de weg nog maar in detail:


De naden in de weg gaan nog met hoogglans zwart ingevuld worden om zo meer de teer naad te benadrukken.

Kees-Jan

Gerolf

#11
Mooie sfeer(foto's), Kees-Jan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vanmiegroet

#12
Ik hoop dat er toch nog een brug over dat kanaal komt[:o)]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Steam.N

#13
Of een schans ? [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pol

#14
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik hoop dat er toch nog een brug over dat kanaal komt[:o)]



Nee joh! Zo is het toch v??l spannender! LOL [}:)][;)][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...