Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

"Lake Louisa RR, John Hammond's Swamp logging"

Gestart door Ronald, 20 maart 2011, 22:26:21 PM

Ronald

#180
Het spul moet vast, dat doe ik met een sateprikker:



De steiger vastgezet:



De eerste details en figuren:



Vrije figuren voorzie ik vanaf nu met een stukje draad:



En zie, hij staat fier!:



En een overzicht van de rechterkant:



En de foto die net naar OntraXS is gestuurd:



We gaan lekker!

Ronald

#181
Veel gedaan afgelopen dagen. Doek gehaald op de markt gisteren, poten gemaakt, geleidestang voor de sectorplate door mijn zoon gefabriceerd en er onder gemonteerd, enz.  Ook 4 van de 5 bakken vanavond aan elkaar gezet op het onderstel, 2 extra schoren gemaakt en gekeken wat en welke lengte bouten precies waar moet. Dat heb ik direct op de poten geschreven en da's een stuk gemakkelijker bij het opzetten.
Enkele foto's van het kleine bakje waar de eerste bewoners van de baan (houthakkers) inmiddels aan het werk zijn:



En een overzichtsfoto van net 10 minuten geleden:



Morgenmiddag de laatste loodjes voor deze week!

Grtz, Ronald en Wanda.

Ronald

#182
Zo, het meeste is gedaan...... her en der samen nog dingetjes veranderd, aangepast en toegevoegd. Heb een XPressNet bus gemaakt voor 3 regelaars die ik evt ook aan een volgende baan kan maken.
Ook de bakken samen met Wanda nog een keer in de kleur gezet, grachtengroen. Hier staat 't spul te drogen in de kamer vanavond:



Morgen inpakken en s'middags naar Utrecht. Hoop jullie daar te zien de komende dagen! Tot dan. Wanda zal door de omstandigheden gedwongen alleen zaterdag en zondag aanwezig zijn.

Later!

Steam.N

#183
Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#184
Tot zaterdag [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

#185
zal ook dit moeten missen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ronald

#186
Dank mannen. Ik zie jullie! [:)]

stoomloc

#187
Hallo Ronald,

Ik moet zeggen ik heb je project steeds gevolgd maar zonder te reageren. Een heel knappe prestatie [:)]. Maar helaas zal ik je werk op ontraxs niet kunnen bewonderen. Rail en Ontraxs liggen te dicht qua tijd bij elkaar. Veel succes[:)]

Groeten  

Wim

Ronald

#188
Jammer Wim, maar inderdaad is het kort op elkaar. Misschien een ander maal [:)]

stoomloc

#189
Hallo Ronald,

Misschien in Mechelen ?[:)]

Groeten

Wim

Ronald

Zo, toch nog weer een kleine update voor Lake Louisa. Omdat ze naar Leipzig gaat eind volgende week moet e.e.a. nog afgebouwd cq opgeknapt worden. Zoals altijd wacht ik daar weer veel te lang mee dus vandaag maar eens aan het werk er mee.

Zoals ik al eerder vermeld had dacht ik grote schade te hebben aan de Climax. Van het voorste draaistel konden de wielen met de hand gedraaid worden en dat hoort niet.... nadere controle leerde echter dat het tandwieltje dat op de cardanas ligt niet vast zat op de as. Dus vanmorgen dat maar eens los gehaald. Hier de as, wat er aan de hand was is dat het rechtse kunststof deel over de stalen as zit. Doordat de loc doorgedrukt heeft is het binnenste van dat plastic stuk iets uitgelubberd en zit daarmee niet meer vast op de as. Bij het minste of geringste aan tegendruk blijft de loc dan ook staan.
Wat ik gedaan heb is simpelweg een druppel dikke superlijm er tussen. Zo zit het tandwiel weer vast aan de as:



Zo ligt het spul dan op de werktafel:



Ook ontbrak er een koppeling, de schroef en de plaat die daar in past zijn verdwenen. Hier maar voor nood een stukje plaat opgezet met een schroef uit het draaistel:



Ik bestel dat wel bij tzt, nu kan de loc in ieder geval mee naar Leipzig. De groe test is al doorstaan, als de loc wordt tegengehouden drukt deze goed door. Reparatie geslaagd! Voor de rest wat cosmetische reparaturen gedaan en ook de Shay even onder handen gehad. Hiervan lag het dak los, dat ook weer netjes vastgezet.

Ook lag er al lange tijd een Boulder Valley open cab Dunkirk te wachten op afmontage. Daar al wel een Brawa chassis voor gescoord en pas gemaakt maar nog niet aangesloten. Hier moet dan ook een decoder in zodat er als dubbeltractie kan worden gereden.

Hier de diverse delen, dit moet zo gemaakt worden dat het geheel er nog af kan als dat nodig is:



En hier inmiddels gemonteerd met het dak los er op. De maagdelijke schoorsteen geeft het geheel wel wat vind ik:



Ik ga zo weer verder, later meer!

Ronald

Zo, vanmiddag en vanavond nog wel e.e.a. gedaan. Van de loc nog de coupler pockets gemonteerd:



Deze later nog in de kleur gebracht.

In mijn snelheid had ik de antislip bandjes eraf gesneden. Niet op een US loc! :) Alleen veroorzaakte dat bij de loc geratel over de bielzen omdat daar de wielen iets dieper liggen door de sleuf die ze dan hebben. De bandjes met superlijm weer bevestigd wat overigens erg goed ging:



De koppelingshoogte is echter bij deze loc iets anders. Kadde heeft daar verschillende maten voor en laat ik die niet hebben en ook de adressen die ik gebruik niet. Snel naar AAT in Kaarst Duitsland gebeld, die had ze wel en zijn inmiddels op de post ;):



Daarna de basis onderdelen voor de disconnects van BAckwood Miniatures geprepareerd voor het spuiten. Da's toch een aardige klus... het zijn 4 paar:



Deze op een plank geplakt met dikke dubbelzijdige tape uit de hobbyhoek van het kaartjes maken. Te koop bij de Action voor erg weinig. Voordeel van dit spul is dat je de onderdelen er een beetje in kunt drukken:



Zo, feierabend. Morgen weer verder!

Ronald

En gespoten vanmorgen met Tamiya TS-33 dull red:



Later meer vandaag :)

Ronald

Na alles ook aan de andere kant gespoten te hebben het spul op de werktafel neergelegd:



Er komen een soort dragers tussen de zijkanten en de draagbalk in het midden, die moesten ook nog gespoten worden:



En zo komt dat dan; 2 zijplaten en dat dragertje er tussen. Een lastige constructie, temeer dat aan voor en achterkant ook nog eens een balk met de remmen er aan bij tussen moet. Alles wordt vast gezet met miniscule schroefjes en moertjes::



1 blijft er los om straks de aspotten en assen er in te kunnen zetten.

En zo ziet de assemblagestraat er uit:



Zo, klaar voor vandaag. Later weer meer, morgen eerst een dag uit. Bouwdag met de maten van Team Mitropa!

Ronald

Zo, tijdje geleden. Er is een show geweest in Leipzig en komend weekeinde eentje in Westerwald, Duitsland. Volgende week uiteraard Mechelen en daar wil ik de Backwoods Miniatures disconnects zeker klaar hebben. Vandaag dan ook verder gegaan aan de disconnects. Op de kettingen en zo na zijn er 5 van de 8 af.

Opengeklapt met de aspotjes op hun plek, klaar om de wielen te ontvangen:



Lijkt op een gaatje boren maar die zaten er al in. Zo breng ik het op lijn zodat de schroef er in kan. Weet niet welke maat maar denk een mm. Ik draai overigens de schroefjes er met duim en wijsvinger op........ ::) :P ;):



5 stuks zover klaar, de bruine die ik al eerder had gemaakt nu aan 1 kant voorzien van een Kadee die op de hoogte zit van de rest van het materieel. Zo kan ik ze dus mooi aan elkaar laten zitten met hun originele koppelingen:



En nu bijgetipt met verf en de koppelingen zwart en de handwielen rood gemaakt. Lijkt al heel wat, nietwaar?:




Morgen in ieder geval nog 1 exemplaar bouwen, de laatste 2 moeten wachten tot volgende week maar zullen met Mechelen klaar zijn.

Later!