Proto87 en RP25 mix

Gestart door Dirky, 14 maart 2011, 22:11:46 PM

Dirky

Inderdaad met stopplaatjes uit te lijnen Gerolf. Dan met servo aansturen dmv trekdraden met veer. Dan mag de servo gerust iets te ver overdraaien en moet ik ook maar twee standen voorzien!


Klaas Zondervan

Mooie oplossing Dirk.
Ik had wel gedacht aan een beweegbaar puntstuk, maar niet op deze manier. En aan een stub had ik helemaal niet gedacht.
In ieder geval was het me wel duidelijk dat het een oplossing moest zijn zonder strijkregels.

Dirky

EUREKA!!![:D]

Daarnet zat ik nog efkens te kijken naar de creatie van Jean-Paul, Trimaxion-park, Shinsa en Bay City! En daar ging weer een lamp branden...
Een draaischijf... waarom bouw ik niet gewoon een grote draaischijf maar dan met bijvoorbeeld 2 sporen IN, 2 sporen UIT, en op het draaiplateau een reeks van 8 opstelsporen.
Da's sneller gemaakt en gemakkelijker! En met code 100 profielen eet het ook alle H0-normen!
[:)]

Tenzij er iemand nog iets simpeler weet denk ik me hier bij te houden [;)]


ToThePoint

Allee emme kik ed wer gedean. LOL

Geniaal opgelost Dirk.
Als je veel opstelsporen wenst. heb je veel meer ruimte nodig om dat met wissels te doen. Heb je de ruimte niet, is dat een goed alternatief.
Een draaischijf is niet zo moeilijk.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Aart

citaat:
Geplaatst door Dirky

EUREKA!!![:D]

Een draaischijf... waarom bouw ik niet gewoon een grote draaischijf maar dan met bijvoorbeeld 2 sporen IN, 2 sporen UIT, en op het draaiplateau een reeks van 8 opstelsporen.

Tenzij er iemand nog iets simpeler weet denk ik me hier bij te houden [;)]


Als ik je goed begrijp, dus het idee van de fiddleyard met een draaiblad. Nadeel van die oplossing is dat de lengte van de treinen beperkt is tot de diameter van je draaischijf.
Ik heb hier ook eens over zitten filosoferen. De oplossing waar ik aan dacht is een schuifblad, met daarnaast aan ??n kant een kleine draaischijf om de loks te draaien.
- Trein rijdt schuifblad op.
- Lok ontkoppelt
- Lok rijdt schuifblad af, draaischijf op
- Lok wordt gedraaid
- Schuifblad wordt verschoven naar positie met leeg spoor
- Lok rijdt terug
- Schuifblad wordt teruggeschoven
- Lok staat weer vooraan de trein

Nadeel hiervan is dat je dus geen hele treinen kunt draaien. Als je dat wel wilt, kun je ook een keerlus aansluiten op je schuifblad. Beide uiteinden van je keerlus laat je op een verschillend spoor van je schuifblad uitkomen.

Dirky



op de totale breedte kan ik een plateau maken met 10 sporen van 3,0m lengte.

Dirky

Deze namiddag iets verder ge?xperimenteerd met een mix-wissel. Ditmaal geen stub of iets dergelijks maar een echte wissel zoals we die kennen.

Dat zal dus met een beetje fijnmekaniek ook moeten lukken!

Ik moet me echter eerst her-installeren om stukjes te etsen en een nieuw ets-bad maken...

Wordt dus later vervolgd!...

Dirky

Door een hard-disk crash ben ik 't een en 't ander kwijt dat ik nu niet meteen kan recupereren.
Ik zoek de B-maat (back to back) voor RP25 wielen...

misschien heeft iemand de correcte link binnen handbereik?

alvast bedankt

Klaas Zondervan


Dirky


Steam.N

Dirky,
je hebt leuke reacties uitgelokt, dus ben je zeker met iets interessants gestart.
Ik ben benieuwd wat je gaat toveren [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }