Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

vyncky

Dat wordt weer top, Evan!

Slim bekeken die verlichting!

Groetjes,
Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

Bang dat je te weinig licht had  ??? ;)

evan

#377
yannick, Steven, Paul, Martin en Michael bedankt voor jullie reacties!

@Paul,

gewoon doen!  ;)

@Martin,

Het is me wel wat qua licht, maar het gaat hem vooral om de gelijkmatigheid van het licht.  ;)

Tot later ;)

(Nu even een nieuw spoor 1 draadje opstarten :o   EDIT:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16523.msg196128/topicseen.html#msg196128)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OMC

De sfeer zit er al helemaal in vind ik. De zware industrie moet dan nog komen met de bedrijvigheid in en rond de gebouwen?  :)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

evan

Yep John,  Thx ;)

Alles komt er nog rondomheen, maar eerst alle grotere klussen en techniek.  Anders zou ik de details enkel maar beschadigen :D

Ik heb zonet het Dag en Nacht effect afgewerkt. 
Het resultaat bij Dag:



En het Resultaat bij nacht: (Mix van Blauw en groen Licht)


Als alle lichtjes enz. gaan werken en ook op de wagens... ::) 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Mmmmmm ... het is volop genieten van je kunsten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

zal zeker top zijn,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

jacques timmermans

Evan,

Een nachteffect met de kleur van het heersend licht kun je ook verkrijgen door de opname onder te belichten, tenminste als de gebruikte camera het toelaat. Persoonlijk vind ik de lichtintensiteit van de opname niet slecht, maar de kleur is nu niet meteen zoals ik het me zou voorstellen; er zit wat te weinig zwart in.

Jacques Timmermans

evan

#383
Klopt Jacques... qua fotografisch effect, maar het is de weergave van hoe de echte kleur is op de tentoonstelling. 
Ik kan dan nadien het licht evt. dimmen, maar dan moeten eerst alle verlichtingen van auto's, gebouwen, straatlantaarns en treinen volledig werken.  Daarna kan ik alles wat regelen.

Momenteel leunt het eigenlijk meer aan tegen avond of ochtend.  En dat valt verrassend mee...

Het is nu ook niet de bedoeling om het publiek voorbij een zwart gat voorbij te laten lopen ;)

Voor echte foto opnames is de onderbelichting met evt langere sluitertijd inderdaad ideaal.

Groetjes en bedankt
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Ondertussen...

De ballast-ploeg is gepasseerd :)

Eerst sporen spuiten...


Dan Ballast met make-up kwast aanbrengen...


Dan met Insta-net een nevel over de ballast zodat deze zet en de lijm goed opneemt en laat uitvloeien...


En dan na verlijmen is het effect...








Eens alles droog en afgewerkt qua spoor, zal er nog een verwering volgen...

Nog wat sfeer...




En dan ééntje voor Gerolf :)



De watertoren heeft een verhuis meegemaakt.

Dit was het weer voor vandaag en donderdag meer ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

Evan,

Weeral knap werk!

Die Instanet: het 'pure' spul of verdund met water?

Welke lijm gebruik je voor je ballast?

Die watertanks: kan je daar iets meer over vertellen?  Ik was de gedachte toegedaan dat die enkel dienden voor bluswater maar blijkbaar zijn die voor (de nodige druk op) het leidingwater?

Groetjes, Peter


evan

Hoi Peter,

De instanet is gewoon puur.  De sterkte is onschadelijk voor je baan.  Het is trouwens een snelle opfrisser voor een stoffige baan ;)

De lijm is Scenic Cement van Noch of woodland Scenics.  Dat is een kant en klare lijm.

De vaten zijn typisch voor de skyline van NY en andere steden.  Ik heb er nog in de maak voor de baan.
Ze werden gebruikt om inderdaad een blijvende druk op de leidingen te houden van de gebouwen en tevens dienden ze ook als toevoer voor de brandweer indien nodig.

De link eerder geplaatst 2 paginas terug door Dirky geeft een leuke toelichting.

Groetjes  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Dat lijkt allemaal heel vlotjes vooruit te gaan, proper afgewerkt  :D.

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar ik heb nog nooit zo'n ballastwerken gedaan; 
wordt die lijm mee in de instanet gemengd, of is die lijm een soort poeder dat je onder de steentjes mengt, dan de steentjes aanbrengt en laat verharden door de bevochtiging van de instanet?  Of gebeurt dit nog op een andere manier?

Alvast bedankt, groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Gerolf

Weeral knappe foto's, Evan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Citaat van: Steven123 op 29 januari 2013, 22:58:01 PM
Dat lijkt allemaal heel vlotjes vooruit te gaan, proper afgewerkt  :D.

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar ik heb nog nooit zo'n ballastwerken gedaan; 
wordt die lijm mee in de instanet gemengd, of is die lijm een soort poeder dat je onder de steentjes mengt, dan de steentjes aanbrengt en laat verharden door de bevochtiging van de instanet?  Of gebeurt dit nog op een andere manier?

Alvast bedankt, groeten
Steven

Hoi Steven,

-De ballast wordt eerst droog aangebracht nadat de verf droog is van het spuiten.
-Daarna vernevel ik de Instanet totdat je de ballast helemaal hebt bevochtigd.
-De nevel is zo licht dat alles mooi blijft liggen.
-Nadien druppel ik met een pipet (HO) of een knijpflacon ( spoor O en 1) de lijm erover.
-Je ziet dat de lijm direct overal mooi tussen loopt zonder klonters te vormen en de vorm van de ballast te veranderen. (Let op dat je wissels niet vastlijmt)
-De instanet is fijn en verklijnt de capilairiteit van de lijm.  tevens vervliegt de instanet snel en bevordert dit de droogtijd.
-Lijm: meerdere methodes
1) Houtlijm verdunnen met water 1/3 - Dit droogt hard uit
2) Decobal van ER-decor - Blijft relatief soepel
3) Boekbinderslijm met water - Blijft relatief soepel
4) Scenic Cement (favoriet) - Blijft soepel en droogt binnen 2 uur bij HO
5) Verdunde latex - Blijft soepel, maar stinkt ontzettend

Voila se  ;)

@Gerolf,
Bedankt ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.