Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Pol

#315
Nu hoor ik ineens in m'n hoofd Elvis Presley zingen "In the Ghetto"! :) :) :) (Ook al ging dat dan over Chicago en niet over New York!)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

Evan, dat is meesterlijk !!!
Je hebt de sfeer perfect te pakken  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Jammer van die sneeuw... dat wordt ruimen!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

railman56

goed idee van die sneeuw, mooi kerstkaartje overigens  ;)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

evan

Pol, Jean, Luc en Marc,

Bedankt voor de reacties ;)

Aan allen een prettig kerstfeest gewenst!


Vandaag heb ik nog wat geknutseld aan het project en later gaan we weer voort.  Nu voor ik naar een kerstavondje ga, plaats ik nog even wat foto's:










Ondertussen is het spoor ook aangelegd met kurk eronder...



De wissels zij reeds mechanisch aangesloten en de trekstangetjes zijn naar de zijkant gebracht.  Zo komen de servomotors in de gebouwen.
Bemerk ook op de kop van de modules de Roco Geoline sporen.  Zo kan de module op eenders welke configuratie aan de andere componenten aangesloten worden.  Het schaduw gedeelte is dus met Geolinesporen...



En nog een experiment met wat gevelreclame...




Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

arnaud

Dag Evan,

Ik houd veel van de "high lines"...
Een echte verrassing voor mijn klijn ogenblik hier.

Prachtig!!

En jij werk tien keer vluger dan mij (dat weet ons al ;))

Tot binnekort
Arnaud



Kitbashing - NMBS tijdperk III - Studies van bouwmaterialen

Gerolf

Man, man, weeral knappe beelden  :P
En wat een tempo waarmee je bouwt  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Als je zo door gaat kunnen we model niet meer van echt uit elkaar houden. ;D
Perfect sfeertje hoor
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

#324
Bedankt voor de leuke reacties forumvrienden! ;)

Ondertussen zijn we bezig met allerhande zaken in verband met de Higline.
Momenteel zullen de "knappe" fotos wat op zich moeten laten wachten want m'n Full Frame Camera heeft kennis gemaakt met de zwaartekracht.
Ik kan jullie verzekeren dat dit zowel voor de camera en mezelf pijn deed.  Gelukkig heb ik nog een klein zaktoestelletje...  Deze is nu onder herstelling, maar dat kan 3 weken duren :-[

Enfin... een update.
De stadsmodule heeft buiten de grote gebouwen, rijdende treinen en verlichting ook nog een andere animatie in petto.
Ik heb dit nog even voor mezelf gehouden, maar hier volgt het eerste bericht :D

Een deel van de auto's in het straatbeeld zullen ook effectief rijden.  De meesten onder jullie kennen het Faller-Car system, maar we gaan hier nog een stap verder.

Eerst had ik m'n bedenkingen bij de rijkwaliteit, autonomie, aanbod van auto's etc. maar ik heb wat aan het rondgeneusd en heb gekozen voor het systeem van DC-CAR.
Ik ben enthousiast over het systeem en het is eenvoudig en polyvalent.  Het pricipe is ook dat er een geleiding in de weg zit, maar het gaat hier over een magneet band ipv een staaldraad.
Nu het is wel wat modelbouw natuurlijk, maar daarvoor zitten we dus ook op het forum he ;D

Ik heb reeds een wagen van de Highline omgebouwd en dient nu enkel nog te worden voorzien van Decoder en LED verlichting.

Hier zien we de onderkant van de omgebouwde wagen:


We zien de sleper die nog vervangen zal worden door een kortere.  De hoogwaardige aandrijving en stuuras en aan-uit schakelaar zijn ook ingebouwd.

De aanpassingen bovenaan met de ruimte voor decoder...


De batterij is oplaadbaar en ga ik ook uitwisselbaar maken.

Het voorlopige resultaat met fraaie rij-eigenschappen (filmpje volgt)


Er is nog werk aan de winkel, maar ik zie het zitten!

De wagens krijgen nog LED verlichting, IR Leds en Transistor en een DCC-decoder.
Hierna rijden ze onafhankelijk van elkaar en remmen met stoplicten voor de voorgangers die trager rijden, pinkers gaan en veeeeeeel meer.

Nu ben ik eerst ten rade gegaan bij de mensen van DC-car zelf of Miniatuura.nl zelf.  Zij organiseren seminars/ workshops om kennis te maken met het systeem.  Tevens leggen ze daar zorgvuldig uit hoe je aan de ombouw begint en geven ze raadzame tips mee.

Hier ook een fotootje van de sfeer ter plekke van de workshop:



Testbaantje:


Echt de moeite!

Nu ga ik alle faccetten die van toepassing zijn voor de Highline geregeld verder toelichten.

Ondertussen ben ik ook bezig met het trottoir en straatmeubilair van de baan waar ook verdere updates van volgen!

Tot kort :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

... Welk systeem gebruik je? Het mader magnet truck systeem met frigosluitband? Bij het gewone faller car heb ik de ervaring dat het zeer belangrijk is dat er voldoende gewicht rust op de stuuras, en dat de sleper volledig vlak is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steven123

Rijdende wagens...  :D  Ik had het kunnen denken dat er nog een 'Evan-iets' zou gaan volgen.
Dat gaat een mooi zicht worden, ben benieuwd!

Veel succes met de bouwwerken,
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Gerolf

Niet dat ik de rest van de High Line niet interessant zou vinden, maar een auto-systeem wil ik "ooit" ook op mijn baan.
Het is dus weeral een reden méér om dit draadje te volgen  :P  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#328
Citaat van: conducteur op 06 januari 2013, 15:50:26 PM
... Welk systeem gebruik je? Het mader magnet truck systeem met frigosluitband? Bij het gewone faller car heb ik de ervaring dat het zeer belangrijk is dat er voldoende gewicht rust op de stuuras, en dat de sleper volledig vlak is.

Lees het postje nog ns Rian ;)

De autootjes zijn van Metaal en de sleper raakt amper het wegdek ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Gerolf en Steven,

Thanks  ;)  We blijven hier ons best doen!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.