Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

The High Line

Gestart door evan, 01 maart 2011, 17:02:32 PM

Kautenbach

ongeEvanaard hoor die sfeer en originaliteit, high atmosfere ;D, gaat heel mooi worden.

was die High line een goederenlijn? en wat ontsloot ie eigenlijk precies?

als ik goed reken slaap je -3 uur per dag, anders kom je tijd te kort: werken 10 uur, eten en zo 2 uur, bierje drinken ect 1,5 uur, overig 1,5 uur 12 uur bouwen,  en dan dus -3 slapen  :o :P ??? ??? 8)

oh ja voor de redactie/Luc, is er ook een smiley met staand applaus ::)

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

smiley's er mankeren hier nog enkele ! met een hele lange tong van verstommming( misschien tikkeltje jaloersie ,), één om op z'n Gents(niet-Amerikaans) te stoken!Staande ovaties misschien eens inspiratie halen op het Rail revue forum (?)
Groeten Peter ;)

evan

Citaat van: Kautenbach op 10 november 2012, 11:13:57 AM

was die High line een goederenlijn? en wat ontsloot ie eigenlijk precies?


Bedankt voor de reacties!

De High Line was een verhoogd stuk goederenlijn tussen de Yards achter het huidige Madison Square garden en de St John Terminal.
De lijn werd gebruikt om de US-post, vleesverwerkingsbedrijven, bakkerijen en andere bedrijven te bedienen op gelijke hoogte.
Vandaar dat de spoorlijn ook vaak door de gebouwen door liep.

Voor dat de lijn bestond liepen de sporen ook door de straten bv. "10th Avenue".  Door de drukte werd dit te gevaarlijk en werd er besloten om de lijn in de hoogte te bouwen.

Net in het begin van de Highline reden er nog treinen door de straten begeleid door mannen te paard.  "The West-side Cowboys"

Hierover een mooi filmpje... http://highlinebook.com/cowboy.html

Alvorens aan dit project te beginnen is er een uitgebreid onderzoek en studie aan vooraf gegaan inclusief een bezoek aan de restanten.  Nu doen de restanten dienst als park. 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#229
Een teaserke voor later deze avond... 8)


Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.


Steam.N

Super, Evan !  Net echt.
Klasse !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Lijkt net een movie-shot  8)
Mooi mooi  ;)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

evan

#233
Voila nen eerste update van deze avond... ;)

Gisteren heb ik met m'n maat Erik de 2 eerste modulebakken gemaakt.  2 bakken dus van 120 cm op 60 cm in Berken multiplex.  Er komt nog een decoratieve omkasting rond in het thema van de Highline, maar die zou nu geweldig in de weg zitten.

De eerste module is vandaag gestart en alle gebouwen hebben min of meer hun definitieve inplanting.

Ondertussen zijn er ook 2 gebouwen bijgebouwd van behoorlijk kaliber.
Om alle muurdelen en platen te versnijden, aan te passen en te doen passen, is het grote geschut weer ingezet geweest.


Nu de 2 gebouwen in elkaar steken kan ik in m'n hoekje weer detailleren, schilderen en afwerken.


Kwestie van ns een idee te geven van m'n werksfeertje :)

Dan is hier het voorlopige resultaat van het eerste gebouw van dit weekend:


Met reeds onder andere volgende details:

De zoveelste brandladders


Laadkade op straat niveau voor vrachtwagens die onder de HIGHLINE kunnen lossen en laden.


En dan nog een leuk detail van Erik:  De mattenklopster


Op naar de volgende... ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Ferm hoekske.
Ik ga mijn spulletjes daar ook eens een weekje komen afzetten...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GVL

Laat maar komen, die volgende ...

TBCédric

Sweet niblets!!!!  It's kweenie hoe awsome!!!!!  Doe zo voort !  Ge zijt precies ne unstoppable train. Ps de film unstoppable gezien?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

evan

#237
Ja hilarische film als je weet hoe het echte voorbeeld werkt en dan de film ziet.  Sjans dat Denzel Washington er in mee speelt ::)

Hier de 2 e update...

Niet echt veel want ik had moeite met het schilderen van het 2e gebouw.  Maar ik neem er vrede mee want er zijn er nog veel te doen :)

Als alle gebouwen in hun "cluster" staan dan ga ik alle details aanbrengen zoals, dak-details, leidingen, verlichting, reclame enz.  Ik wil echter eerst zien waar alles tot zijn recht zal komen.

Het 2e gebouw:

Dit is gemaakt van 1 kit van Bachmann, maar alles is veranderd qua opbouw door de delen te hersnijden (frezen) en daarna weer te monteren.

Ik ga ook nog een foto laten zien met een foto van een kalender als achtergrond.  Ze zijn weeral zwart-wit, maar dat doe ik om de houten ondergrond ea niet te fel laten contrasteren en zo probeer ik ook de sfeer van de originele foto's te bewaren.

Straatzicht:


Zicht vanop de 3 e verdieping::

Tot morgen en nen dikke merci voor de reacties!

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Mooi, mooi, mooi....... had ik al gezegd dat ik 't erg mooi vond?? :o ;D ;D ;)

Supervet! :)

evan

Mooi dat je het mooi vindt ;D

Thx Ronald!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.