Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

SuSke

Hoi Eric, ik weet niet hoe die "kruk" analoog draaide. Ik kocht het 2de of meerhands.

De binnenverlichting brandt zelfs in funcite van de positie van het stel op de sporen, dus er zeker iets niet in orde met de stroomafname (en de wielen zijn "zuiver").
De doos geeft aan dat het een analoog model is, maar het blijkt een digitaal model te zijn.
Zal dus inderdaad gewoon kijken zijn welke decoder en waar er iets verbeterd kan worden.
Het stel gaat in de rij staan met nog zo een paar "krukken" voor als ik meer tijd heb  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ronny-vdv

Heeft het dezelfde ziekte zoals de Class 66 van Heljan?
Mvg,

ronny-vdv

bekie

Ik moet EVE gelijk geven. Slechte stroomafname wordt niet verbeterd door een decoder. Het is een mechanisch probleem: wielen, aansluitingsdraden, teveel speling, ... Ik zou eerst eens kijken naar de wielen: schoonmaken, eventueel eens één setje andere wielen plaatsen als test, eventueel eens kijken wat de prestaties zijn los van het spoor (hang twee kabeltjes van naar één zijde van de wielen en een naar de andere bij DC of naar de sleper bij AC) zo sluit je interne probleempjes al uit, eventueel eens testen op een rollenbank, ...
Ik heb drie stellen (in AC) geen enkele rijdt slecht, maar Heljan heeft soms problemen dat er veel vuil aan de wielen blijft hangen met als gevolg slechte stroomafname.

Ook bij de afgekraakte Heljan Class66 heb ik geen problemen ondervonden, maar misschien is dit een uitzondering bij de algemene ervaringen.

Antoon
 

Rangeerduivel

Citaat van: bekie op 28 maart 2019, 09:29:29 AM
Ook bij de afgekraakte Heljan Class66 heb ik geen problemen ondervonden, maar misschien is dit een uitzondering bij de algemene ervaringen.

Hier idem dito,
Ik vermoed dat het ook veel met omstandigheden te maken heeft, merk sporen, zuiverheidsgraad, klimaat/vochtigheidsgraad op de treinkamer enz enz....

;)

Alan On Track

Mijn nieuwste aanwinst: afgelopen vrijdag kwam de Ferivan motorisering van de Atlas Brusselse tram 5000 toe. Die heb ik vandaag, samen met de pantograaf die ik erbij had aangekocht, geïnstalleerd op het voorheen statische model. De rijeigenschappen zijn prima, maar helaas kon deze motorisering enkel analoog gekocht worden. Nu ik digitaal rijd heb ik wel een decodertje nodig. Weet iemand welke decoder ik hiervoor het meest geschikt is (en misschien ook welke het goedkoopst is)? Het enige wat me wel wat dwarszat is dat de detaillering van de assen volledig fout zat en op geen enkele manier lijkt op die van het grote voorbeeld. Maar dat zal ik bij een toekomstige knutselbeurt nog wel eens aanpassen. 

IMG_20190331_122502059 by Alan Jockmans, on Flickr

Ik ga nu de tram nog wat verder supreren. Ik ben van plan het modelletje uit te rusten met voor-en achterlichten en waarschijnlijk ook binnenverlichting. Daarnaast wil ik er ook figuurtjes in zodat de motor wat meer verborgen is. Ook de reclameborden wil ik aanpassen met leukere zelfgemaakte boodschappen.

IMG_20190331_180219376 by Alan Jockmans, on Flickr

Een projectje waaraan ik dus nog wat ga werken. Ik ben alvast blij dat deze tram eindelijk rijdt. Aangezien het bouwen van een Brussels baantje nog steeds in mijn hoofd zit is deze tram dus al een leuke toevoeging tot mijn materieel.
Modelbouw is een kunst

Robrecht

Gisteren een mooi stel opgepikt...
Niet de beste foto's, maar toch een schoon model  8)



H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

loebaske


bellejt

Alan,  een gewone decoder bv.  esu locpilotje is voldoende.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 01 april 2019, 10:15:47 AM
Alan,  een gewone decoder bv.  esu locpilotje is voldoende.

Zijn nog steeds de beste,en bij weinig plaats in zo'n tram kan je opteren voor een Nano-53661,
heeft power genoeg en neemt zeer weinig plaats in

;)

mardig23

Mvg Karl

Robrecht

Citaat van: mardig23 op 01 april 2019, 14:03:18 PM
Das een schoontje Robrecht 8)
Het was het geld zeker waard  ;D Zeer verzorgd stel, panto werd zelfs hersteld na het inbouwen van een decoder. Niets op aan te merken.
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

mardig23

Op Houten geweest, en nog een ander tussenstopje.

Hebben weer wat gescoord :D

Twee Obb's Bmz om om te bouwen naar NS Benelux rijtuigen:



Bussen van De Lijn:



Drie Kalmar's:



Containerkraantje:



En Containers, veeeeel containers....





Mvg Karl

Robrecht

Dat is nogal een terminal :O
Uw baan in aanbouw? Want daar wil ik dan wel meer van zien precies...  :P
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

Jurgen

Gisteren op de terugrit van Lille mijn reeks 2218 afgehaald bij Van Biervliet.

AC Digitaal, die waren al klaar, de andere zullen dus wel snel volgen want daar was men mee bezig.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mardig23

Nee hoor Robrecht, gewoon effe op de werkbank alles uitgeladen.

De tafel komt hier in een draad, maar eerst de tuin zodat de kids kunnen spelen, en ik vervolgens rustig kan knutselen ;)
Mvg Karl