Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

nmbssncb

Citaat van: OlivierV op 19 maart 2016, 11:55:53 AM
Antoon,

Raf rijdt 3-rail gelijkstroom. Niet zo'n alledaagse zaak dus.

Zijn decoders niet in staat om analoog gelijkstroom te rijden?

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

bekie

#3301
@Raf,
@OlivierV,
@nmbssncb,

3rail gelijkstroom, analoog dus = tweerail gelijstroom analoog, maar twee railstaven geven - en de middenrail geeft +?
Als dit zo is, dan moet er toch geen FRU in en kan het gewoon zonder decoder en de twee stroomkabels van de wielzijden samen aan een zijde en een derde kabeltje naar de sleper?
Of zit ik er naast.
Ofwel kan Raf een ac-digital model aanschaffen en de decoder verkopen? Moet dan waarschijnlijk een dummy-stekker er in. 21mtc stekker.
 

SuSke

Citaat van: raf op 19 maart 2016, 09:43:00 AM
...
iemand een foto van zo een locje dat open is
...

Ik vrees dat je die niet gaat vinden. Naar de informatie die ik van VBV gekregen heb, zijn de schroefjes verzegeld en die openbreken staat gelijk met verlies van garantie.

Ik heb zo'n klein ding zien bollen met de bos draden die in dat piepkleine kasje moeten en dan kan ik VBV alleen maar gelijk geven. De kans dat je een draadje klemt en doortrekt is zeer reëel.

Alternatief: wachten op een AC model van Goovers.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stieven76

Ja inderdaad. Staat ook in de handleiding van het locje. Als je hem zelf open vijst ben je de garantie kwijt.
En aangezien dat ding zo piepklein is zou ik daar zelf niet aan peuteren.. :)

Stieven76

Nieuwe aanwinst Roco NMBS 6005






Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

raf

hoi aan allen

het probleem bij mij is inderdaad die dc analoog met pwm
ik schakel BV nooit de positief en de negatief om op de baan om achteruit te rijden
dat doe ik via de schakel module in de loc
en dus voor een gelijkstroom loc moet ik een frü in bouwen
ik heb BV een roco AC met decoder reeds geprobeerd met als resultaat dat die loco inderdaad de DC detecteert op de baan en dan zich wil gedragen als een dc loc en dus niet meer met over spanning wil omschakelen
een nieuwe loco gekocht van marklin en  de loco wilde niet  op het pwm DC signaal  rijden
en dat ding werd knetter van mijn signalen op de baan daar deze geen dcc of mfx of eender ander signaal op pikte en dus wilde deze loc ook niet rijden
erik van de HTC heeft in een marklin loc een esu ingebouwd omdat deze wel zou moeten overweg kunnen met een analoog signaal met als resultaat dat de decoder gloeiend heet werd omdat ook deze dacht dat hij op een 2 rail baan stond

dus ik moet er een frü in bouwen en alle andere marklin loco's moet ik ombouwen met de marklin elektronische variant van de omschakel wals

dat is het enige nadeel dat ik dus heb met een 30 jaar geleden ontworpen systeem .

gr raf en eens kijken wat ze bij vbv zeggen over het inbouwen eventueel bij hun zelf laten doen is ook een optie
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Eeeuhm ga da hier over decoders of over nieuwe aanwinsten, begint beetje vervelend te worden ::)


raf

bij mij over een geplande nieuwe aanwinst 
hopelijk heeft erik wat meer info bij als hij naar VBV gaat deze week
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

reeves

Misschien eens bellen of mailen met vb?

Groet Tom

raf

is reeds gedaan Tom en ik wacht op een mailtje terug
maar het duurt altijd wel eventjes voor je mail terug krijgt wat begrijpelijk is
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: raf op 21 maart 2016, 21:08:22 PM
met een 30 jaar geleden ontworpen systeem .
... ontworpen door wie ?   met PWM ?

Misschien toch eens tijd om "je systeem" te herzien dan.  We zijn inmmiddels Anno 2016 en we hebben digitale techniek die simpel in te bouwen is en goed werkt
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

loebaske

Gaat dat hier nu eigenlijk over uw nieuwste aanwinst of wa??
Straks staat er op ieder draadje wel iets en vind men het bos niet meer tussen de bomen, zonde om items voor alles
en nog wat te gebruiken...vind dat jammer.
Straks plaats men hier zijn verwering ook nog... :(

reeves

Citaat van: reeves op 21 maart 2016, 21:52:55 PM
Eeeuhm ga da hier over decoders of over nieuwe aanwinsten, begint beetje vervelend te worden ::)



dani

... waar het hart van vol is, lopen alle topics van over....   
PWM, decoders, AC-DC, arduino, verwering, iedereen heeft zo zijn "dada"
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.