Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

BC911

Stieven z'n "goed" voorbeeld maar gevolgd en de 9101 deze ochtend gaan ophalen. Hij stond al lang op m'n verlanglijstje omdat het echt wel een kleine loc is wat natuurlijk ideaal is op m'n kleine baan.



Op m'n testlus rijdt hij super. Op wissels gaan de lichtjes inderdaad een beetje knipperen. Maar wel heel blij met deze nieuwe aanwist. Ook de zoon vind deze loc zo "schattig klein"  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Stieven76


OlivierV

Straks ga ik nog jaloers worden op dat klein grut!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Ik kan haast niet wachten tot mijne er is..
En een degelijke vergelijking met die van Goover..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

Citaat van: ward op 05 maart 2016, 23:35:45 PM
Ik kan haast niet wachten tot mijne er is..
En een degelijke vergelijking met die van Goover..

Mvg
;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Ik dacht eigenlijk die van Goover te kopen, maar aangezien het nogal onduidelijk is wanneer die er ging komen en er ook nog geen foto's van een afgewerkt model te zien zijn heb ik de VBV maar aangeschaft. De Goover was toch wel wat goedkoper dacht ik.
Als de Goover er is en de commentaren zijn goed wil ik die mss ook nog wel, ik vind die kleintjes wel de max  ;)

ward

Citaat van: Stieven76 op 06 maart 2016, 11:53:25 AM
Ik dacht eigenlijk die van Goover te kopen, maar aangezien het nogal onduidelijk is wanneer die er ging komen en er ook nog geen foto's van een afgewerkt model te zien zijn heb ik de VBV maar aangeschaft. De Goover was toch wel wat goedkoper dacht ik.
Als de Goover er is en de commentaren zijn goed wil ik die mss ook nog wel, ik vind die kleintjes wel de max  ;)

Mijn VBV was al in het begin besteld, maar nog even afwachten..
Ik wil er heus ook meer als 1, daarom dat goover (en de vergelijking) ertussen mooie optie zou zijn..
Goover is idd een stuk goedkoper..
De HLR91 blijft 1 van de machtigste machientjes waar ik zelf mee gereden heb..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Jurgen

Deze middag eens binnen gesprongen bij Olaerts om de Belgische startset met M2 en reeks 25 (29352) en het extra rijtuig 43537 te gaan halen.

Ik zal maar beginnen met duidelijk te maken dat ik tevreden ben met mijn set.

Maar, ik wil toch even meedelen voor zij die van nummertjes houden dat de M2-rijtuigen (+ het bijkomende rijtuig 43537) dezelfde rijtuignummers hebben als de set met M2-rijtuigen 43545.
Als ik de reeks 25 van dichtbij bekijk heb ik de indruk dat het nummer 2513 precies over een ander nummer geplakt werd.

Dit doet me vermoeden dat de M2-rijtuigen uit de set 43545 niet verkocht geraakt zijn en ook de reeks 25(10) (37246) niet zo goed verkocht heeft waardoor men de loc een nieuw nummer gegeven heeft en alles in een setje gegoten heeft met een nieuw artikelnummer.
Ik vind het jammer, maar op een dag kleef ik er wel zelf een ander nummertje op en heb ik 4 nieuwe rijtuigen.

En afsluiten doe ik door nog eens te herhalen dat ik tevreden ben want ik heb er nog een setje bij.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Als je die set met M2's nog niet had dan is dat geen probleem he Jurgen? :)

Dat ze een ander nummer op die loc hangen tot daar aan toe maar dan moet het wel een beetje ordentelijk gebeuren en niet duidelijk zichtbaar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Ik heb de set wel, dus ik gaf het maar mee.

En ik heb niet gezegd dat het overduidelijk zichtbaar is dat het locnummer gewijzigd werd hé. Ik heb letterlijk gezegd "als ik de loc van dichtbij bekijk".

Ik heb nu nog een beetje dichter gekeken en het is dus inderdaad de 2510 waarbij men het nummer gewijzigd heeft.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

LockyLuke

en wat koste deze marklin opruim set ?
 

reeves


Jurgen

Bij Olaerts heb ik € 429,00 voor de set en nog eens € 49,00 voor het extra rijtuig betaald.

Destijds heb ik € 205,00 betaald voor mijn set 43545. De loc 2510 kostte normaal € 270,50. Samen is dat al € 475,50, dus deze keer heb je voor € 2,50 extra een MS2, aansluitgarnituur en rails erbij.

Op zich is het dus nog niet zo'n slechte set.
Let wel, dit is een optelsom volgens de prijzen van Olaerts! Bij andere handelaars kan het verschil dus groter of kleiner zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

mnieuwlaet

Ik kocht daarnet een NMBS stoomloc 9088 van roco (43228).
weet er iemand welke sounddecoder daarbij past? Of waar ik een lijst kan vinden met
alle sounddecoders van stoomlocs.

pandur

Maarten,
De juiste zal je waarschijnlijk niet vinden,
Het type 90 was een Duitse G10
Nu kan je bij ESU de sound van de BR 55 vinden die er toch iets of wat bij past,
Zoek bij esu sound naar Project 54420 (voor V4) er zal niemand het verschil horen meen ik
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)