Sedelocus la Neuve

Gestart door Steam.N, 25 februari 2011, 11:35:37 AM

Gerolf

#60
Dat grijs voor het dak lijkt me ook het beste. Nog iets oplichten misschien?
Voor je boom: wat me opvalt is dat de stam wat dun als je hem vergelijkt met de onderste zijtakken, en er lijken me inderdaad te weinig takken. Op mijn website staat een verhaaltje "in het kort":
http://meb.gerolf.be/scenery/natuur/nbomen.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#61
Dank je wel, Gerolf.

Het dak wordt inderdaad grijs.  Ik wacht echter nog op het binnenkomen van twee evergreen platen, om het dak af te werken.  Dan schilder ik het hele dak in ??n keer, en heb ik geen ongewenste kleurverschillen.  

De stam van de boom is inderdaad te magerkes, en er moeten takken bij.  Enkele van de MSMs waar Jos de techniek uitlegt heb ik thuis liggen.  Dat verheldert weer een stuk.

Blijkbaar zijn er volgens de MSM index bij de eerste nummers van MSM (7 tot 14) eveneens technieken beschreven, maar die nummers heb ik niet.  Weet je of het de moeite is deze op de kop te tikken, of is de uitleg van nummers 74, 75, 76, 80 en 88 volledig genoeg?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railman56

#62
jean, de uitleg van jos (nrs 74..) zijn zeer mooie bomen, de eerste (nrs 7..) zijn niet slecht maar niet te vergelijken met de super bomen van jos (mijn mening). indien je blikvangers wil moet je zeker de jos-methode hanteren. wil je een bos of snel werken zijn die andere methodes beter (of met hortensia [:I])?
ikzelf heb pas vanaf nr 9 en ga deze weldra te koop stellen maar ik moet nog eerst wat artikels inscannen, indien belangstelling geef dan maar een mailtje
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Johan 18

#63
Hoi Jean.

Heb je draadje eens doorlopen, wie leert hier bij wie.
Je maakt prachtige dingen, doe zelfs bij jou ideetjes op voor het verloop op mijn baan.
Blijf het verder volgen, gewoon mooi wat je hier plaatst.

Groetjes.
Johan.

Steam.N

#64
Nog eens een update(je) ...

Ik zit nog steeds zit te wachten op enkele EverGreen platen, om het dak van mijn fabriek af te werken.  
Ik heb dan al maar het deel dat klaar is geschilderd :


Iets donkerder grijs dan het probeersel (zie eerdere update), en met wat roest ...  Het ziet er niet te vlak uit.  Kleur past bij de rest van het gebouw, lijkt me ...
Maak je geen zorgen ivm de scheefhangende zijmuur: de muren zijn nog niet aan mekaar gekleefd, want ik heb aan de binnenkant nog zoveel werk ...

Ondertussen een overloop en trapjes voorzien.  Dan breken de Preizerkes later hun benen niet [;)]


Gezien ik de buitenkant van het gebouw niet kan afwerken, heb ik aan de binnenkant wat gesleuteld: de binnenmuur zo geschilderd, dat het een sterk verweerde indruk geeft, en begonnen met wat licht buizenwerk (perslucht of water).  
De muur die jullie hieronder zien, is zowel gelijkvloers als eerste verdieping.  De vloer van 't eerste steunt normaal op de uitsteeksels, maar die heb ik voor het werk even opzij gelegd.


De buizen moeten nog naar het eerste verdiep doorgetrokken worden.  Dan grotere leidingen (stoom, olie, weet ik veel wat), een stoomketel, een loopbrug op 't verdiep, wat oude productiestellingen in afbraak, electrische schakelkasten, verlichting, scrap, etc ...  Misschien ook niet (als de drang voor het starten aan een nieuw gebouw te groot wordt ... [;)][;)])

Voila.  Komende weken geen update, want dan zit ik voor 't werk in buitenland.  Ik blijf natuurlijk wel het forum volgen [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

gardevil

#65
Jean,

prachtig werk, je doet me enkele ideetjes aan de hand, bedankt.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

evan

#66
Leuk gedaan! En zo klein... Pfff [;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

#67
citaat:
Geplaatst door evan

Leuk gedaan! En zo klein... Pfff [;)]



Is schaal N.

@Jean

Chapeau, ziet er super uit.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

#68
Ja zeer knap op die mini groote

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

railman56

#69
leidingen zelfbouw? groene bloemmistendraad?
kan je even verduidelijken hoe en met wat je dit gemaakt hebt?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

#70
@Marc,  goed gezien: het is inderdaad groene bloemistendraad.  

De bypass zelf is met verschillende volle/holle EverGreen strips/buizen gemaakt.  Flenzen zijn schijfjes uit EverGreen buisjes.
Voor de leidingen heb ik de flenzen gemaakt uit EverGreen ronde strips: waarin ik met een handboortje een gat gemaakt heb, en dan schijfjes afgesneden.
De steuntjes in de muur: gaatjes geboord met handboor, staafjes zijn ingelijmde stukjes verzinkte draad van 0.7mm.


Deze avond:
Den electrieker is lansgekomen.  Hoofdschakelaars zijn geplaatst, en hoofdleidingen getrokken.
Hij heeft ze niet goed afgekuist (Ik ben veel te kwistig geweest met mijn Oil&Grease en GrimyBlack [:(]) Waarschijnlijk een beetje te moe, en nog veel te leren wat verwering betreft !
't Roestmanneke heeft ondertussen de leidingen van gisteren aangepakt ...


't Is nu slapenstijd.  Nog geen idee wat er morgen gebeurt ...
Slaap wel [;)]

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

#71
modelbouw met een ziel... jij mag jezelf zeker "Master" noemen!

marc goovaerts

#72
Prachtig. En zeggen dat in de jaren zeventig (mijn eerste baantje) er nergens over wheateren iets te lezen viel. Alles was klinisch proper en 'pas geverfd'

evan

#73
Ik blijf er bij ... ferm voor zoiets klein (n-schaal)[:p]

Knap werk Jean!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janjozef

#74
Inderdaad zeer knap

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem