Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Sedelocus la Neuve

Gestart door Steam.N, 25 februari 2011, 11:35:37 AM

evan

#45
Amai das de moeite!

En dan nog wel in N-schaal[:0]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

#46
Jean, dat is indrukwekkend knap! De verhoudingen zitten goed, de detaillering perfect, uitvoering met gevoel. En, in schaal N! [:D] Echt waar, het lijkt alsof dit minstens H0 is. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

#47
Wordt inderdaad een prachtstuk om met de loep te bekijken. Vooral je buizenstelsel.
Als je Paul toch al kent, pols hem dan eens voor je ramen ? Zal beter uitkomen dan het Evergreen-resultaat denk ik.

Steam.N

#48
Leuke reacties.  Dank je wel.  

@Marc: de huidige raampjes ga ik er in laten.  Wie weet, voor een volgend gebouwtje [:I][:I]

Met de loep op dit gebouw?  Jonges jongens, je zou nogal verschieten [:)]
Ik denk dat mijn fototoestel een ongedocumenteerde feature heeft: wegwerken van onvolkomenheden [:D][:D][:D]  Komt goed uit, hier.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#49
Ferm gemaakt, Jean [8D] Vooral die leidingen zijn erg geslaagd [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#50
't Is mijn avond niet [:(][:(][:(]
Ik was van plan deze avond de laatste buitenmuren te schilderen.  Het metselwerk was al even gedaan.  Ik moest alleen de profielen nog doen.
Alhoewel het in het verleden absoluut geen probleem was, zit in deze avond met het penseel m??r op het metselwerk dan op de profielen.  Het is echt kladschilderen [:(]

Ik stop er voor vandaag mee.  Hopelijk komende dagen beter ... (zucht)
Nog wat het forum afschuimen naar nuttige informatie en mooie beelden, en dan vroeg het bed in.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#51
citaat:
Geplaatst door Steam.N



Ik stop er voor vandaag mee.  Hopelijk komende dagen beter ... (zucht)




Dat is het beste wat je in zo'n geval doet!

Jammer voor je Jean, maar de volgende keer lukt beter!

Sterkte ermee en rust goed uit[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

#52
Even opzij zetten is dan het beste. Kies een rustig moment uit, drink niet teveel koffie, veel licht (en leesbril op de neus in mijn geval). In elk geval succes voor de volende keer! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

#53
Dat is vervelend voor jou, Jean. Even opzij zetten is dan inderdaad het beste [;)]
Als het een troost kan zijn: Toen ik mijn stadhuis aan 't schilderen was had ik ook regelmatig van die momenten, en nu ook bij het corrigeren/verbeteren van mijn rollercoaster.

Het is een nadeel als je een groot gebouw "uit de losse hand" moet bijwerken. In welke stand kan je het gebouw zetten om ontspannen te werken, en hoe krijg je het licht goed geplaatst in die positie...
Vooral die losse hand is dan het probleem - onvoldoende gesteund bij het schilderen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#54
Bedankt voor de reacties.
Ik moest even stoom aflaten, gisteren avond. En dat is dan ook gelukt [;)]
Het komt natuurlijk wel redelijk goed.  Als mijn hand weer niet de bibber krijgt, en de penseelhaartjes niet hun eigen goesting gaan doen  [:)][:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#55
Deze avond maar een beetje tijd gemaakt.  Te weinig voor iets groots, dus wat experimenteren ...

Twee probeerseltjes:
- kleur-test voor het dak van de fabriek
- de techniek van getwiste draden voor het maken van bomen ...

Hier de resultaten:


Ik denk de grijze kleur te kiezen voor het dak van de fabriek ... .  De blauwe kleur lijkt me beter te passen bij een keet, een afrastering of een poort.  De beige kleur is waarschijnlijk te licht, omdat het dak een redelijk groot vlak is ... .  Meningen?

Voor de boom ben ik redelijk tevreden.  Ik twijfel alleen of het voldoende vertakt is.  Ik ga het met clump foliage van woodland scenics bekleden.  Dergelijke boom komt wel steviger over dan een boom die met zeeschuim gemaakt wordt.
Misschien moet ik takjes zeeschuim kleven op de uiteinden van mijn huidige creatie, en er dan met strooisel over gaan.  Proberen, zeker ?

Nachtje er over slapen, en morgen zien hoe het overkomt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

#56
het grijs lijkt me idd ook beter Jean.

Wat de boom betreft zou je eens het draadje van grove den moeten doornemen. Dat staat vol vak-kennis wat betreft het maken van bomen. Een beetje experimenten op Jos zijn manier zal je tevredenheidsgraad snel van "redelijk" naar "zeer" tevreden brengen!

Steam.N

#57
Hey Dirk,
bedankt voor je reactie.  Ik ga dit draadje eens opzoeken en aandachtig doornemen.
Ondertussen nog andere draadjes gevonden over het maken van bomen.
Veel lectuur [;)] en veel uitproberen [:)][:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

#58
Jos gaf "twee keer Mechelen" geleden er prachtige demonstraties over.

Maar ik hoop dat hij ooit hetzelfde eens publiceert op YouTube, maar dan in extra slow motion. Jos ?

Steam.N

#59
@Dirky: ik heb de magazines opgesnord waar Jos zijn techniek uitlegt.  Nu doorlezen.  Mogelijks staat er in het forum meer informatie ...

@Marc & Jos: de techniek nog eens uitleggen op YouTube is inderdaad een prima idee.  Jos, hou ons op de hoogte !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }