Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sedelocus la Neuve

Gestart door Steam.N, 25 februari 2011, 11:35:37 AM

Steam.N

#30
Thommy, dank je wel.

Die locloods wordt inderdaad hoe langer hoe meer een zekerheid.  Zeker als ik ToThePoint (JP, draadje Trimaxion-park, Shinsa en Bay City ) zijn loods zie bouwen.

Maar eerst dit afwerken.  Hiermee ben ik nog een tijdje mee zoet.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#31
Terwijl ik verder bouw aan de buitenmuren van de fabriek, zit ik te denken aan de binneninrichting (verlaten, verkommerd, etc).  Ik plan een deel verroeste en vernielde buizenstelsels in te bouwen.

Gezien ik nog nagenoeg niet gewerkt heb met everGreen profielen heb ik even wat uitgeprobeerd: een bypass opstelling ...


Na wat schilderprobeersels krijg it dit:


Het valt redelijk mee.  Hopelijk valt het niet te groot uit, als ik zo iets inbouw ...  Binnen een paar weekjes zou ik het moeten weten.
Ondertussen zoek ik verder naar foto's van verwaarloosde productiemachines.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

#32
Het valt 'redelijk' mee ? Da's verdorie dicht bij de perfectie, zeker in N. Met een mooie beschildering die je meestal eerder bij het 'tank'volkje zal zien.

Michiel

#33
Je schilderwerk zit inderdaad helemaal snor! Het "ding" ziet er erg goed uit (maar wat zien we eigenlijk?) [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#34
Het is een pomp- & verdeelpunt voor wat door de buizen loopt:
-  rechts, komt de voedingsleiding uit de grond,
-  in het midden, onder, zie je een "pomp", met links en rechts kranen
-  tussen die kranen loopt boven de pomp de bypass (nodig als de pomp moet vervangen worden)
-  links een collector.  van daaruit zullen langs boven verschillende leidingen vertrekken naar ...

De twee andere verticale staafjes zijn de afsteuning van de (relatief standaard) bypass opstelling.  
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

#35
Het is redelijk. Niet zo bescheiden zeg. Dat ziet er gaaf uit man.[:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

ToThePoint

#36
citaat:
Geplaatst door Michiel

Je schilderwerk zit inderdaad helemaal snor! Het "ding" ziet er erg goed uit (maar wat zien we eigenlijk?) [:D]



Een bypass of overbrugging. Wordt in vele industriele installatie's gebruikt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#37
citaat:
Geplaatst door Durango

Het is redelijk. Niet zo bescheiden zeg. Dat ziet er gaaf uit man.[:D]



Ja dat vind ik dus ook.
Ik zou het niet beter kunnen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#38
Knap gedaan, Jean, vooral je schilderwerk [8D]
Voor de buizen zou ik zelf "volle" koperdraad gebruikt hebben - die kan je makkelijker in een mooie vorm buigen, en het maakt het geheel ook wat steviger. Je styreen kan je daar makkelijk met secondenlijm op bevestigen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#39
@Gerolf: die koperdraad is een goed idee, zeker voor langere stukken.  Het zal inderdaad steviger zijn, en voor dunnere leidingen een "natuurliljker" verloop geven.  Voor de bypass die ik n? gemaakt heb is de stevigheid wel OK.  Dank je wel voor de tip.

@allen: dank je wel voor de waardering.  Is altijd leuk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#40
Wat me dwars zit, en daarnaar verwees ik met mijn "redelijk", zijn de kranen:  
Ik sneed een dun schijfje van een buisje, maar kreeg geen spaken in de binnencirkel.

Ik zal mijn stapel MSMs moeten doorsnuisteren om de artikels ivm etsen door te nemen.  Ik vermoed wel dat de opstartkost voor deze techniek redelijk hoog is.  Zeker als het alleen is om zeer af en toe enkele kraantjes te etsen ...[:(][:(][:(]

Bestaat er in dit forum een "dienst", zijnde enkele vrijwilligers, die op bestelling wat etswerk verrichten?

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

#41
Steam N.

You've got mail.
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

#42
Paul,

antwoordje gestuurd.  Thx.

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#43
Eindelijk nog eens wat tijd gemaakt om aan mijn fabriekske te werken. De hoofdmuren zijn allemaal gemaakt.  Twee moeten nog geschilderd worden.


Een eerste deel van het dak zit er op.  Ik heb gekozen voor golfplaten, ipv dakpannen.


In de frontgevel zitten ramen waaraan ik nogal geprutst heb: uit EverGreen sheet uitgesneden (onregelmatig en vervormd).  Dikwijls herbegonnen, en de beste er uitgekozen [:(]


De verschillende muren en het dak zijn nog niet met mekaar bevestigd.  Zo kan ik nog steeds werken aan de veroudering van de binnenkant.  Ik zou namelijk nog steeds de binnenkant zo realistisch mogelijk willen maken, met kraanbrug, leidingen, en enkele grote machines in afbouw.  Gezien dit zo veel tijd vraagt, en me veel afleidt van het trein-gebeuren, zal dit even in de achtergrond gebeuren.

Een eerste aanzet voor machinerie vind je hieronder: een front van oven, met een drietal aanvoerleidingen.


Een detailfoto van ??n van de leidingen.  Het kraanwiel is mooi gelukt, dank zij de hulp van Paulogic, die ze voor mij gelaserd heeft.  Met de hand zag ik echt geen mogelijkheid om ze te maken.  Ik heb nog een mini-voorraadje voor verdere constructies.  Paul: Thanks again !!!


Eerstvolgende zorg is het dak schilderen.  Ik heb geen idee welke kleur deze te geven: grijs? grijs met zware roestvorming?  blauw (zoals een fabrieksgebouw dat ik zag op Ontraxs)?  Eerst wat onderzoek plegen ...

Dat is het voorlopig.  Ik heb geen idee hoeveel tijd ik de komende maanden ga hebben om dit af te werken.  Mijn werk gaat me redelijk wat naar 't buitenland sturen [:(][:(]  We zien wel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

#44
Fabriekske zegt hij dan!![:0]
Knap staaltje modelbouw hoor.[;)]