Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Op rust Belgische BR52 1/35

Gestart door vandorpe marc, 16 februari 2011, 13:51:14 PM

vandorpe marc

#150
De foto's van Loco staan hier.

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=12996

Hartelijk dank!


Gerolf

#151
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Zoals je aangeeft in je handtekening : genieten van het leven en al het moois op deze wereld.... en dat is nu precies wat ik aan het doen ben na het zien van deze prachtige foto's.[;)]
Ik zou het niet beter kunnen zeggen [8D]
Prachtige foto's van "loco", trouwens [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

#152
Marc,

Prachtig werk!

Indien je nog foto's van roestbakken nodig hebt?  Ik heb nog een collectie van Hermeskeil van enkele jaren terug.  Roest in alle stadia en kleuren [;)]
Eind deze maand ga ik er misschien nog eens een kijkje nemen.
Groetjes, Peter


vandorpe marc

#153
Peter,
Bedankt voor Uw reaktie!

Alle foto's zijn steeds meer dan welkom

vandorpemarc...hotmail...com

vandorpe marc

#154
De laatste tijd begon ik  te twijfelen aan het geheel,dus het origineel ontwerp ter hand genomen,en begonnen met de trein te verwoesten voor we verder kunnen schilderen.
Nu had ik 2 mogelijkheden; ik kon het model bij de honden in hun mand leggen en afwachten wat er gebeurde,of het veiligste ,zelf een beetje aan de slag gaan.
Heb maar gekozen voor de 2? mogelijkheid,de bouviers zijn soms een beetje te onstuimig in hun aanpak.

Nadien voorzichtig begonnen met een beetje kleur op de drijfstangen te zetten,deze waren rood geschilderd met een zwart chassis.
Het is nu de bedoeling om voorzichtig en minimaal kleur aan te brengen,maar het roest moet domineren.


















PeterC

#155
Marc,
Ik vind het een beetje jammer; je model en schildering zagen er heel goed uit, maar zo grote stukken weggeroest/doorgeroest?  Het lijkt wel of er een explosie in de buurt is geweest...

De foto's heb ik in een afzonderlijk draadje gepost: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=13006
Groetjes, Peter


ToThePoint

#156
Heel goed gedaan Marc.
Dikke pluim man.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

#157
Je moet het maar durven...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#158
Prachtig gedaan. Spijtig dat (bij het grootbedrijf) zo'n mooie lok zo'n einde moet hebben.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

#159
Marc,  
je moet hier inderdaad durf voor hebben !  
Pijnlijke operatie ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#160
Knap, die doorgeroeste plekken [8D] Mooi onregelmatig, ferme kleurschakeringen, ...
Alleen op de foto van je dak zie ik iets vreemds: Een vrij dikke plaat, en toch "scherp" doorgeroest. Zure regen ? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vandorpe marc

#161
Inderdaad is dat een beetje het probleem met de kit.
Maar in het echt valt het beter mee,en je kan ze maar erg moeilijk verdunnen.

Ga he toch nog eens proberen,maar vrees er voor. [:D]

vandorpe marc

#162
Veel verandering zie je niet echt,vooral bezig geweest de vormen van de trein een beetje te benadrukken.
Nog een laagje met schaduwen en hooglichten nadien,en hopelijk zijn we dan ergens.....
Nadien is het de bedoeling om hem eerst op de rails te plaatsen,en dan zien hoe we een en ander gaan aanpassen/afwerken.
Het einde komt eindelijk een beetje in zicht.














Paulogic

#163
Eerst zo mooi in elkaar knutselen en dan de vandaal spelen [:D]
Je doet mij denken aan Gomez Adams [:D]
Maar t'is wel geslaagd vind ik.[^]
mvg,
Paul(ogic)

vandorpe marc

#164
Bedankt,mooi complimentje!  [:D]

Nieuwstaat past niet echt bij mij.[:)]