Op rust Belgische BR52 1/35

Gestart door vandorpe marc, 16 februari 2011, 13:51:14 PM

Steam.N

#135
Knap schilderwerk !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

#136
Zo zien de metertjes er helemaal schitterend uit.
Dat gaat mooi worden zeg.[;)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

loco

#137
Knap wat je hier laat zien en presteert. Ik heb het hele verhaal in ??n keer uitgelezen, en heb door het zien van de foto's heel wat bijgeleerd.

Ik zou de onderdelen en zeker de wijzerplaten en peilglezen laten oplichten. Dit komt misschien niet overeen met wat je in werkelijkheid zou zien op een doorgeroest exemplaar, maar het geeft meer contrast en laat de onderdelen beter uitkomen.
Is het mogelijk om (stap voor stap) uit te leggen hoe je het roesten van het interieur hebt aangepakt. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan. Het lijkt me een zeer interessante techniek om uit te proberen.
Bedankt voor het mooie verhaal.

vandorpe marc

#138
Bedankt Loco!

Ga begin volgende week een beschrijving plaatsen van hoe ik dit aanpakte.

vandorpe marc

#139
Voorzichtig begonnen met de trein en tender in kleur te zetten.
Het is nu de bedoeling om alles in een basislaag te krijgen waarop ik later kan verder werken.
Dat betekend meer diepte en oplichtende vlakken schilderen.
























ToThePoint

#140
Heel schoon, maar ik mis originele verf
Een te veel aan roest.
Het is net of de loc ooit gezandstraalt werd en nooit geverft.
Maar het resultaat is toch al goed.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

vandorpe marc

#141
Heb gekozen voor een totale roest.
enkele voorbeeldjes;



Komt nog wel veel meer kleurtjes op,is enkel een basislaag.

Paulogic

#142
T'ziet er al heel goed uit. Dan nog inpassen in een klein
diorama zoals die foto's. Ontzettend sfeerscheppend.[:p]
mvg,
Paul(ogic)

vandorpe marc

#143
inderdaad,dat is de bedoeling.

vandorpe marc

#144
Beetje tijd gevonden om het stuurhuis verder uit te werken.

Op het einde van de schilderwerken ga ik de kleuren en zo nog een beetje verder aanpassen.
Nu ga ik eerst na een paar goede tips de trein een beetje verwoesten en doorroesten op sommige plaatsen.
Het valt wel op dat in mijn uitgebreide dokumentatie van die verroeste trein geen enkele foto aanwezig was waar er doorroestschade was aan het plaatwerk.
Nu kreeg ik gisteren enkele leuke foto's van een medebouwer waar je ze wel ziet doorroesten.
Deze trein stond wel aan het andere eind van de wereld in een zacht ,warmer zeeklimaat,terwijl mijn foto's bijna allemaal van europa en het oostblok waren.
Blijkbaar speelt het klimaat een grote rol hierin.






ERVIN

#145
Zoals je aangeeft in je handtekening : genieten van het leven en al het moois op deze wereld.... en dat is nu precies wat ik aan het doen ben na het zien van deze prachtige foto's.[;)]

loco

#146
Marc
Ik was dit weekend in Treignes. Daar staat een BR50 en een BR52. De BR52 is in zeer slechte staat en vergelijkbaar met jouw model. Het is de Duitse versie met kuiptender en niet de Belgische variant. Ik heb enkele foto's gemaakt en zal ze proberen te plaatsen. Ik kan ze ook doorsturen. Wat me opviel is dat de BR52 reeds groen begint uit te slaan. Jawel, groen van de mosvorming op de roest. De loc staatr dan ook in weer en wind te verkommeren. Ik ben ook even binnenin gaan kijken. De meeste stukken zijn gedomenteerd en waarschijnlijk gebruikt voor de BR50 die ook aan een revisie toe is. (Enkele jaren geleden reed deze loc nog). Het is dus loc met een gesloten cabine, en niet zoals de Belgische versie.

vandorpe marc

#147
Hai Loco,dat moet zeer interresant zijn om deze treinen te bezoeken.

Indien mogelijk; kun je me foto's doorsturen aub,je zou me daar veel plezier mee doen.

Mijn e-mail;  vandorpemarc [at] hotmail [dot] com

Alvast bedankt!

edit (doomslu): email-adres wat gecamoufleerd tegen spamrobots.

Steam.N

#148
Mooi gedaan, Marc.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loco

#149
de foto's zijn onderweg met wetransfer
Ik kan ze momenteel niet plaatsen omdat ik mijn webaccount niet kan activeren. Komt wel in orde