Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Trimaxion-park, Shinsa en Bay City

Gestart door ToThePoint, 27 januari 2011, 00:21:21 AM

ToThePoint

#90
citaat:
Geplaatst door evan

Wel JP je mag er echt trots op zijn.[;)]

Die schouwen zijn wel best grappig zo met die "regendeksls" er op.





Ze zijn op schaal 1/87. Heb foto's genoeg ervan gevonden.
Ik had eerder verwacht dat het puntig zou zijn, maar het bleek vlak te zijn. Makkelijker voor mij om het te maken met een pons van 25mm.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#91
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Zeer mooi, JP.  
Eerste probeersel ...  Wat worden je verdere realisaties dan !  Uitkijken !!!



Voorlopig niets. kan niet verder wegens gebrek aan materiaal.
Ik heb nog wel een 2de hands gebouw klaar liggen dat ik uit elkaar ga halen en beetje aan de raliteit ga aanpassen.
Zal eens een vergelijkende foto plaatsen ivm de bakstenen.

Ik heb heel veel 2de handsmateriaal gekocht. Zo ook huizen en co.
Omdat het baksteenprofiel te groot is vind ik het zonde om alles weg te gooien. Dus moet ik men hersenen pijnigen om er iets creatief mee te doen zodat het aanvaardbaar word.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#92
Bakstenen zijn inderdaad altijd te groot, zeker voor N.
De Slaters platen die ik op dit ogenblik gebruik, zien er nog redelijk uit, maar zijn ook groter dan 1/160.  Niets aan te doen.  Het is de prijs die we betalen voor een toffe schaal (mooie detailering van rollend materiaal, tov benodigde oppervlak voor een interessante baan)

Laat je creativiteit maar los.  We kijken met interesse mee [:)][:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#93
Zo alles is aangesloten op de nieuwe loods.
Alles werkt zoals gedroomt.
Filmke van de eerste rangering zien ?

Hier


Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

#94
Jean-Paul, mijn oprechte felicitaties. Geweldig om die P8 zo uit en in de loods te zien rijden. De deuren doen het fantastisch!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

#95
Knap!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

#96
Merci manne.

En dan hier ben ik met de mosselen. Euh met het volgende project.

Op het emplacement zou ik graag een kleine loods voor goederen of what ever willen plaatsen.
Ik heb er het geschikte huisje voor, maar dar verdient aandacht en verbetering.
Het is ooit meegekomen van een partij 2de hands materiaal.
Gelukkig kan ik het zonder al te veel problemen en schade uit elkaar halen.

Het eerste probleem is de afmeting van de bakstenen. Even een vergelijking.



Ik heb al 2 ideeen.
1 is de muur zogezegt beplaasteren en de bogen boven deuren en ramen als blauwe steen weergeven.
Of er een vakwerkgebouw van maken. Ik heb onlangs iets gezien van Dirky, zoiets misschien.


Dit is het gebouw zoals het er nu uitziet.




Iemand andere ideeen, voorstellen ?
Er een hamer met kracht op presenteren is geen optie !


Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#97
Miljaar ik zie nu pas dat hooligans er al ramen hebben uitgegooit in de nieuwe locloods !
Schande.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#98
schuren, plamuren en er een baksteenmotief inkrassen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#99
Beplaasteren, en de bogen boven de ramen en de hoekstenen als baksteen behouden.  Beplaastering verouderen.  Ik heb in een of andere MSM (zou nummer eens moeten opzoeken) een voorbeeld gezien waar dit met een standaard kit gedaan werd.  Dag en nacht verschil !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

#100
Grote bouwstenen op zich is niet echt een probleem want die bestaan ook h?!
Wat me vooral stoort zijn de brede voegen.

Ik zou er voor te vinden zijn de stenen te verven in een licht grijze tint met bvb acryl verf (cementkleur) en de voegen vol op te vullen met dezelfde kleur (zo goed mogelijk benaderen) maar plakkaatverf. Zo valt de diepte van de voeg niet meer op en blijft er altijd contrast.
De bogen boven ramen en deuren zijn zo lelijk dat ik ze zou wegfrezen en iets anders inleggen zoals bvb baksteenbogen met kleine steen?

Zeker de hoeken mooi afwerken want die zien er ook niet uit

Michiel

#101
Jean-Paul,

ik denk, voor het beste resultaat, zonder al te veel gepruts, is het gebouw uit elkaar halen, alle baksteenplaten opnieuw snijden uit fijne baksteenplaten (gewoon aftekenen, uitsnijden en raambogen aanbrengen). Alle andere onderdelen recupereer je. 't Is maar een idee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#102
Merci manne om mee te brainstormen.
Het gebricoleerde  kitje is uit elkaar gehaald.
Wel een beetje schade, maar niet onherstelbaar.

Ik heb met schuurpapier de bogen proberen te verwijderen die boven deuren en ramen zit. Gelukkig zitten die hoger dan de muur zelf en kan ze dus vlak schuren zonder dat vsn het baksteenprofiel te veel verdwijnt.
Ik kan ook de bakstenen wat afschuren zodat de voegen minder diep worden.
Eerst ga ik proberen om de 1mm geschuimt pvc dunner te maken (fileren, schuren).
Kan ook eens proberen om met een verfschroeier een beetje te verwarmen zodat de pvc een beetje inzakt.
Heb dat al gedaan om een fout te herstellen toen ik de bakstenen prikte.
Als ik bv 0.5mm heb ka ik eens proberen om baksteenimitatie te maken voor boven de deuren.
In de plaat zelf krassen geeft voor mij geen bevredigend gevoel.
Het ziet er allemaal te hoekig uit en te regelmatig.
Het is trouwens veel lastiger om dat netjes te doen en een bricoleur als mezelf kennende.
Kzie wel wat het snelste en beste werkt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#103
Pom pom pom, al wat gedaan vandaag.
Alle onderdelen opgepoetst, deels gemonteerd, gelakt en verweert met poeder in de nog hand natte verf.
De muren zijn enkel geschuurd en de hoeken pas gemaakt zodat ze zo goed als mogelijk aansluiten aan elkaar.
Het houtwerk dient nog verwering te krijgen.









Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

#104
Serieus werkje.  Ik ben benieuwd hoe het er gaat uitzien.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }