Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Trimaxion-park, Shinsa en Bay City

Gestart door ToThePoint, 27 januari 2011, 00:21:21 AM

Steam.N

#120
JP,

ik zag maar net je fotos van de inspectieput.  Mooi gedaan.  Ook die canvas waterbuis, trouwens.
Leuk te zien dat je verder doet.  Bij mezelf ligt alles voorlopig stil ... [:(]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

#121
De kap heeft een nieuw jasje.
Nu nog de beschrifting.
Op zich geen probleem, alleen weet ik niet wat er allemaal opstaat.
Ik vind geen info terug.








Dit zijn de bronnen waarover ik beschik. vergroten van de picture heeft geen rusultaat. Als er iemand weet wat op de messing bordjes staat verneem ik dat heel graag zodat ik deze loc kan afwerken.





Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

#122
Spijtig, ik kan niet helpen maar toch knap werk

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ToThePoint

#123
De loc is klaar.

Dankzij forumlid Jean Fagnes (waarvan ik het model kocht) veel detail info gekregen.

Alle loc's werden gebouwd door HENSCHEL & SOHN.
LBE 1 fabrieksnr 22814
LBE 2 fabrieksnr 22815

En er was nog een derde aangepaste loc. Grotere watertanks en meer vermogen gelooft ik, maar dat weet ik niet meer precies.

LBE 3 fabrieksnr 23382

Henschel 1936/ 22814 - 1'B 1' h2t - 1435mm
L?beck-B?chener Eisenbahn (LBE) 14
->01.01.38 DRB 60 001
+03.11.42
->'45 MPS
Uitgeschreven 21.08.51

Henschel 1936/ 22815 - 1'B 1' h2t - 1435mm
L?beck-B?chener Eisenbahn (LBE) 23
->01.01.38 DRB 60 002
+03.11.42
->DR (wiD.)
Uitgeschreven 12.01.67

Henschel 1937/ 23382 - 1'B 1' h2t - 1435mm
L?beck-B?chener Eisenbahn (LBE) 34
->01.01.38 DRB 60 003
+03.11.42
->DR (wiD.)
Uitgeschreven 25.05.54

Over hoe de fabrieksplaat eruit zag is nog niet duidelijk.
Op een plaat van Henschel en zoon van 1927 is het fabriekslogo in een davidster vervat. op een plaat van 1941 is de ster puntiger, maar telt nog steeds 6 punten. De reden van aanpassing mag duidelijk wezen, maar wanneer dat gebeurde is voorlopig nog gissen.
Ik vermoed dat dat rond de tijd geweest is wanneer men verplichte om dat te zichtbaar te dragen op de kledij.

De loc is klaar en heeft Nr 2 gekregen. Kwestie van iets origineels te hebben. Nr 1 hebben meerdere mensen.

Voorzien van digitaal decoder en ledverlicting.
De messing nummerplaten zijn deels gelukt. Het had beter gekunt, maar het zal zo dienst doen.
Ik ben voor 90% tevreden.



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

#124
Dat ziet er erg goed uit! En vooral, het was interessant om even in de geschiedenis te mogen duiken en wat mee te nemen over het waar en wanneer van deze samenstelling.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#125
Voor 90% tevreden?  Maak er maar 100% van.  Mooi gedaan !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#126
Mooie plaatjes, JP [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

#127
Merci manne.
Tja ik ben niet snel tevreden, maar ga niet opnieuw beginnen of verbeteren.
Het zal zo moeten dienen.

Waar ik niet kontent mee ben is dat de messing platen niet op de juiste afstand staan.
De platen iets groter zijn, maar dat heb ik bewust gedaan want als ze iets kleiner zijn was er geen tekst meer zichbaar behalve het nummer 2.
Die tekst is nu wel te zien, maar men kan enkel weten wat er staat als men op voorhand de tekst kent.
Op de decal komt zoveel inkt dat na uitdroging de verf barst, op zich geen probleem want dat heb je met oude platen ook.
Echter is het een cartridge die al enkele malen gebruikt is en niet hervuld. Ook geen namaak.
Of het decalpapier absorbeert niet genoeg.
Soit dat is een varkentje dat ik nog dien te wassen.

Wat ik wel ok vind is dat het idee om decals op messing van 0.1mm te kleven en dan met de schaar uit te knippen gelukt is. Zlefs als het niet zo recht is kan ik corrigeren. Ik ben van kleinsaf aan niet zo goed met een schaar.

Over het verven en verweren ben ik meer dan content.
Ik gebruikte zinkspray van bij den brico. De grijswaarde is dan te licht, maar je krijgt zo een fluweelachtige aanblik.
Daarover deed ik satijnvernis en dan verdonkert de verf veel.
Ik heb met verdunde zwarte acrylverf de boel goe vuil gemaakt om de details te accentueren.


Momenteel zijn de rijtuigen uit elkaar gehaald en kan ik alle wielen voorzien van stroomafname, verlicting inbouwen, enz...

Het interieur is goed qwa detail van binnen en het zijn 2 verschillende bakken. zowel buiten als binnen.
Ondanks dat het van lima is ben ik uiterst tevreden over de eigenschappen van de set.
Als de loc rustig rijd valt de dB productie wel mee. Volle snelheid heeft men oorstoppen nodig. Een echte lima dus.
Mij stoort dat niet, het hoort er eenmaal bij.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

#128
Het resultaat mag er wezen! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

#129
Na lang zoeken, plannen, wijzigen bouwwijze, enz... moest en zou ik een niet onbelangrijk detail verwezelijken in HO.
Mede dankzij de info van forumlid DRGG57 "Patrick Tassignon" (euh sorry als 't verkeert geschreven is) kwam dit tot stand.

Weerom ben ik niet 100% tevreden, maar met de middelen die ik heb kan ik niet beter.
Gemaakt uit 1mm L profiel en gelakte koperdraad van 0.2mm en soldeersel.

Wat het is ?

Dees ist

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

#130
Ik vind het absoluut w?l 100% hoor [8D]
Het blijft filigraan handwerk, en het stoort niet dat je dat op een detailfoto ziet [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#131
zeer mooi resultaat !  Dat is ten minste echt modelwerk [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#132
Welkom in de wereld van de onverbiddelijke macro-fotografie! [:D] Maar ik vind het resultaat erg goed. Vooral vanop een normale kijkafstand is dit TOP hoor!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

#133
Merci manne. En zo zijn we weer een stap dichter bij de afwerking van het emplacement.
Vandaag aan de rijtuigen bezig van de BR60.
U weet wel de dubbeldek met stuurstand van 1936.
De kappen zijn in het geel gegoten en het grijs-zwarte is gespoten.
Op zich niets speciaals ware het niet dat het gele licht door laat. Niet echt interessant als men binneverlichting plaatst.
Ook de lichtgeleiders van de koplampen waren mee geintegreert in de ramen. Ze vormde een geheel.
Ik heb deze gescheiden want als ik functionerende front en sluitlichten wil zullen de ramen mee rood kleuren.
Het is een rijtuig en geen venster met rode verlichting.
Soit we bricoleren verder.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#134
Eindelijk is de LBE 2 klaar voor de dienst.
Ook het filmpke is klaar, dat heeft ook de nodige voeten in de aarde gehad. De gebruikte camera is te modern qwa codec voor windows movie maker. Begrijp dat niet goed want heb van alles de allerlaatste versie op deze pc. Maar soit eind goed al goed.

Hier ist filmke !

Volgend project is wisselstandaanduiders +-anno 1850.
Dat word gokken en experimenteren.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI