Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

St-Michel La Roche minibaantje

Gestart door Michiel, 23 januari 2011, 15:16:28 PM

Michiel

Dat is om te zien of jullie wel goed opletten! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

We mogen dus een bank vooruit en een zoen van de juf ![:D]

Michiel

Inderdaad, wie eerst voor een dikke pakkerd? [:D] Je moet er wel omkomen in Lummen...NEE! Lochum... NEE! Lochem! Oh ja, wel kiezen voor Germaine of Urbanie. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Na een maand haast alle vrijtijd er te hebben gestoken, is de keuken eindelijk bijna klaar. Nog wat kleiner spul afwerken (radiator en deuren schilderen, lampen ophangen,...) is het eindelijk klaar. Meer tijd voor modelbouw zit eraan te komen. [:p]

Volgende geplande verbouwing is in augustus... een zolder bouwen op ons huis (voor de toekomstige modelbaan [:D] )

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Michiel mooi resultaat en als er nou ook nog wat lekkers wordt klaar gemaakt dan heb je en een goede keuken en een uitstekende keukenprinses.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Voor een deel van de tijd ben ik die princes [:D], maar twee-derde van de tijd is dat toch mijn lieve vrouw, die uitstekend Panamees kan koken. [:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Eigenlijk hoort dit in 'Babbels', maar ik ben toch nieuwsgierig.. Wat schaft de Panamese pot zoal ?

Michiel

De bouw van dit minibaantje ligt in een intermezzo, en vandaar deze tijdelijke zijsprong. De draad zal na verloop van tijd wel weer opgepikt worden.

De Panamese keuken is vooral gebaseerd op rijst, platano (kookbananen), yuka (een wortelknol), ma?s en andere tropische groenten. Vlees wordt steeds volledig doorgebakken of gekookt. Rood vlees wordt ginder als afschuwlijk en oneetbaar beschouwd. Kip is de voornaamst vleesleverancier, naast varken en rund.

De typische gerechten zijn vooral rijstschotels met een soort stoofpotjes, gefrituurde mais- of yukadeegdingetjes en platano in verscheiden bereidingsvormen. Het is geen culinaire hoogdraverij zoals hier te dikwijls wordt voorgeschoteld in de meer elitaire restaurants, maar volks en spontaan.

De kruiden zijn vooral gebaseerd op culantro (blad van een soort wilde coreander), zachte pepers en natuurlijk peper en (te) veel zout.

Ze hebben er ook specialiteiten, maar die kan ik niet echt smaken (varkenspoot in uiensaus, een weekdier in citroensaus, gestoofde koeiemaag,...). Niet echt mijn ding.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Bedankt Michiel, nu weet ik eindelijk ook wat die cilantro is die ik steeds in Amerikaanse kookboeken tegenkom.

Steam.N

Mooie keuken, Michiel.  Proficiat!  
Ik zal je zijsprong en kranige dames wel missen.
Veel succes met je augustus project !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Niets nieuws onder de zon, gewoon een leuke foto...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Dat is inderdaad een leuke foto[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Super Michiel! (alhoewel de bomen op de achtergrond toch wel aan de grote kant zijn [:)] )

Steam.N

Alhoewel, Dirky,  buiten de grootte lijken die bomen wel als twee druppels water op echte !!!  Zeer mooi gedaan, moet ik zeggen [:D][:D][:D]

Het is dus toch echt zo: Michiel is een krak. [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }