Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

St-Michel La Roche minibaantje

Gestart door Michiel, 23 januari 2011, 15:16:28 PM

Steam.N

Michiel,

ik ga er van uit dat je de zijkanten van de brug met Slater platen gemaakt hebt.  
Waarvan heb je de boog gemaakt?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Het deel met bogen is een overshot van een viaduct van Arnold vanuit de oude doos. De pijlers en wegdek zijn gemaakt met een overschot van itonblokkenlijm van de keukenwerken. Die lijm droogt nogal traag, en moet nu een dagje wachten vooraleer ik kan gaan krassen. Dus... recup recup recup...[:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Thanks.
Het past mooi samen.  Mooi werk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik heb de weg over de brug gekrast, en het geheel een kleurtje gegeven. Ik moet nu alles laten drogen, en dan met wet-wash het nieuwe deel laten blenden met het oude. Voor de weg had ik deze keer MP75 gebruikt (een soort gips, overschot van de keukenwerken), maar dat blijkt voor modelbouw niet echt geschikt. Maar geen nood, het komt allemaal weer in orde.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

Dat ziet er steeds beter uit man !

Dat paterken..; staat dat een piske te doen ??? nen vuile pater dus.
[:D]
mvg,
Paul(ogic)

Michiel

Maar Paul! Dat zijn Urbanie en Germaine!  [:D] Urbanie staat beneden op de uitkijk, en waarschuwt Germaine wanneer het veilig is om per brug over te steken... Soms vraag je je af uit welk tijdperk die meiden afstammen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

...en toch even het baantje in het zonnetje zetten, want dat ziet er steeds weer anders uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Roderik

-Germaine: Seg Urbanie. Zemme wa?le nie wa te dik g'abi?erd veu azu 'en plein soleil' te stoen?
-Urbanie: K'weitet maske, moe vannas da daune portrettentrekker weg is, springekik in manne monokini.
-Germaine: [:I]
-Urbanie: [8D]
- Michiel: [:p]
Always be modelling!

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

De begroening van het baantje is begonnen. De plantsoendienst is in actie geschoten. De bomen worden later gevlochten. Voorlopig is het enkel gras en struikjes. (De lijm is nog nat, het "stofzuigen" is voor morgen)

Moh Germaine!? Ge zeit naag trist, veu wa na da larme?
Urbanie, 'k zen ni trist, 'k em dra kilo gepelde ajone in maan sjakosh.






(Maar Germaine, ben je verdrietig, waar zijn die tragen voor?
Urbanie, ik ben niet verdrietig, ik heb 3 kilo geschilde uien in mijn handtas)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Mooie foto's, Michiel [8D]
Ik zie nogal wat contrast tussen je zwaar verwaarloosde/verweerde steunmuur en de goed onderhouden brug. Misschien een "renovatieploeg" aan de steunmuur zetten?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Een plezier voor 't oog !
Inderdaad wel een groot verschil tussen brug en steunmuur.  Benieuwd wat je daarop ga vinden, Michiel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Thommy

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Een plezier voor 't oog !
Inderdaad wel een groot verschil tussen brug en steunmuur.  Benieuwd wat je daarop ga vinden, Michiel.




een paar steigers maken [:D]
Greetz

Thommy

Michiel

Betreffende die brug, peiler en steunmuur: daar zit een verhaal achter. De spoorweg, met steunmuur, dateren van rond 1890. De oude brug (die van de oude peiler) dateert van een eeuw vroeger. Tijdens WO1 werd de brug gedynamiteerd om de vijandelijke troepen te hinderen bij de oversteek. 10 jaar later werd de brug weer opgebouwd, steunend op de resten van de oude brug. De gebruikte steen werd nu aangevoerd via het spoor, en geen lokale ontginning meer... (een mens moet toch w?t bedenken [:D])

Persoonlijk vind ik het best boeiend, dat contrast in steensoort, stijl en kleur. Zoals gezegd, het lijkt of er zit een verhaal achter schuilt, een geschiedenis... [;)]

Er is geen plaats meer tussen spoor en steunmuur om er iets te zetten. De langere rijtuigen scheren er op een fractie van een mm langs. Een steiger zal zeker niet lukken. Wel jammer, want ik had er zelf ook al zin in om er een paar te zetten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Toch een slimme gast, die Michiel.
Alles doordacht!  Nu nog Ren? en Mich?le van Alloo Alloo er bij zetten. [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }