Zelfbouw gebouwen & natuur. H0lland in model.

Gestart door H0lland, 07 januari 2011, 09:24:03 AM

ACFI

Citaat van: H0lland op 05 november 2013, 15:06:59 PM



PROOST!  ;D
Gewoon schitterend. Misschien een kleine diorama in een gamel.

Kan je zo mee naar een concours van IPMS.

Steven

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

H0lland

Nogmaals, dank, dank & dank! :)

@ Steven...
Misschien maak ik er nog wel een leuk dioramaatje mee! ;)
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Metpetergaathetbeter

onder het motto " Glaasje op, laat je rijden "knappe vrachtwagen !

Groeten Peter ;)

H0lland

#379
Hik! Dank je Peter!  ;)

------


Zo, morgen nog ff een Daf pantserwagentje (Daf YP 408 / PWI-GR) in elkaar flansen.... Maar dat is gewoon een modelletje (bouwpakketje) van Artitec, dus dat is zo gebeurd! (Zal ik hier verder ook niet tonen & bespreken, dus wees gerust!  ;D) T.z.t. eens kijken of ik er een leuk diorama mee maak én dan weer eens verder met iets totaal anders! ;)

-----------

off-topic ps-je: Kan iemand mij misschien vertellen waarom ik nooit een notificatie van dit topic krijg, terwijl ik die wel aan heb staan?
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

doomslu

off-topic. Ik kan dat vertellen ja.
Je had notificaties aangevinkt, maar bij de vraag wat je wenste te ontvangen stond "niets". En dat deed de software keurig hoor.  :D
Ik heb het aangepast.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

H0lland

Domme Hollander!  :-[ ;D

off topic. Bedankt voor het "recht zetten"! ;) (Hoef ik niet meer steeds de pagina te verversen om te zien of er een reactie/vraag/opmerking is gekomen)
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

H0lland

Binnenkort krijg ik een model (bouwpakketjes) van de Daf YA 328 "dikke Daf" binnen, waardoor ik toch een kleine verzameling militair materieel krijg.  Nee, ik ga geen plaats in m'n toekomstige modelbaan inrichten om een leger (compleet met tanks e.d.) op kwijt te kunnen, maar voor een klein/bescheiden dioramaatje denk ik wel een plaatsje te hebben. Denk aan een kleine munitie-opslagbunker, ergens verscholen tussen de bossen (o.i.d.), waar ook een paar transport-trucks bij staan.

De Daf's die ik straks binnen krijg, zijn weliswaar bouwpakketjes, maar ik zal ze wel hier en daar aanpassen. Zo zal ik de huif en de kap van deze wagens achterwege laten (dito als mijn zelfbouw truck) en zal ik er een affuit voor een punt 50 mg op bouwen. Met de affuit moet ik nog even wachten, totdat ik de wagentjes binnen heb, vanwege de precieze afmetingen. Wel heb ik alvast 2 maal een .50 gebouwd, die ik dan later weer op het affuit kan plaatsen.
Na wat foto's van die dingen te hebben bekeken, heb ik (wederom uit styreen) het volgende in elkaar gefrutseld:





1:1


Nu nog ff kleuren, dan kunnen ze er later direct op! ;)
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Kautenbach

 :P.. ik mis de trekker om te schieten, en dat ene kleine palletje ;D ;D

alle gekheid op een stokje....man, man, hoe krijg je het voor elkaar ;)

H0lland

Citaat van: Kautenbach op 14 november 2013, 11:22:59 AM
:P.. ik mis de trekker om te schieten, en dat ene kleine palletje ;D ;D

Tssss,  én je zag de ventielen op de banden ook al over het hoofd!
Heel goed kijken! Met loep!! (Of moet ik de volgende keer nog verder inzoomen!?) 


;D ;D ;)
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

 :-[ :-[    hahaha, topprestatie,  ;)

en wat wordt de volgende uitdaging?

H0lland

Dank je Jean!


Citaat van: Kautenbach op 14 november 2013, 13:21:10 PM
en wat wordt de volgende uitdaging?

Uh, eerst nog even mijn Daf YP's afbouwen, in het weekend dan beginnen aan de YA's, vervolgens een passende affuit bouwen én daarna zoiets als een opslagbunker/-loods,
Verder ben ik nog bezig met een opdrachtje en ben ik wat "voorwerk" aan het doen (Google-en e.d.) om eens te kijken of ik een leuk pontje/bootje (o.i.d.) tegen kom om na te bouwen. ;)

Ik kan dus vooruit!  ;D
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

H0lland

Her en der gekeken, maar zittende navo militairen (of u.s. troepen of wat er op lijkt, jaren '70/'80), krijg ik maar niet gevonden. Niet van Preiser, noch van Roskopf. Niet op Ebay, niet in een (web-)winkel! Als ik ze al ergens vindt, dan staat er altijd bij: (Voorlopig/tijdelijk) niet meer leverbaar!

Als iemand een tip heeft waar ik ze nog wel kan krijgen óf misschien zelfs een setje heeft liggen waar ie vanaf wil, dan hoor ik het graag! (Het mogen gewoon de onbeschilderde zijn! ;D ;) )

O ja, die schiet-dingen zijn klaar!

(Voor alle pacifisten: Nee, er zitten geen patronen bij én die krijgen ze ook niet! Geen gedonder in het klein! >:( ;D ;))
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

H0lland

Tussendoor bouw ik ook wel eens gewoon een (1:87 Resin) bouwpakketje!  ;D ;)

Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook