Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mag het wat groter zijn?

Gestart door evan, 05 december 2010, 17:29:04 PM

Anarchy

#90
Bij toeval op dit draadje gevallen. Waanzinnig mooi [:0] Proficiat aan de bouwers!

doomslu

#91
citaat:
Geplaatst door Anarchy

Bij toeval op dit draadje gevallen. Waanzinnig mooi [:0] Proficiat aan de bouwers!

Dat meen je niet! [:0] Dit draadje loopt al meer dan een jaar!

@Decapod: eerste post: "Het betreft een Spoor 1 baan die we met PAJ-Modelbouw bouwen in opdracht. ". [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Anarchy

#92
Ben er niet meer zo mee bezig, vandaar ...

evan

#93
Hoi Heren,

Hartelijk Bedankt voor de leuke reacties.  Kortlings gaan we weer voor een update[;)]

Groetjes Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#94
Er was gisteren een zonnetje en een gezellige Bouwdag...

Wat een leuke hobby[:D]

Patrick en ik hebben de tunnel ingang aan het station naar het andere deel van de baan geplaatst en het landschap er rond geplaatst.  Zo sluiten de twee delen aan elkaar en vormt het weer een afgewerkter geheel.

Het is en blijft een uitdaging om het landschap op zulke baan te krijgen, maar er beginnen aardige delen te onstaan en de echt scherpe bochten zijn meer en meer aan het zicht onttrokken.  De bruggen, tunnels en heuvelruggen cre?ren overal aparte sferen die toch deel uitmaken van ??n verhaal.  Elke weg leidt ergens naartoe, elk dienstpad geeft toegang tot de hele baan.  Leuk, leuk leuk!

Nu is het nog wachten op de laatste gebouwen van Stangel[:(]  Meer dan een jaar levertijd.  Eens deze er zijn kunnen we het dorp afwerken.  
Om het rangeerterrein aan te kleden moeten eerst al die treinen weg naar het schaduwstation dat er nog niet is.

Dus de eerst volgende keer pakken we het schaduwstation aan onder de baan.

Eens deze kat gegeseld is kunnen we dus het rangeerterrein aanpakken en zo naar de locdepot toewerken...

Maar geen update zonder Fotootjes[:)]
(Deze maal zijn de fotos wel uit de losse hand genomen omdat de aperitief reeds uitgeschonken was[:o)]

Overzicht over de volle 8meter:


Zicht vanuit de deur:


Zicht om de hoek bij het binnenkomen:


De scheiding tussen het landschap en de af te werken locdepot:


Lengte zicht vanachter de hoek:


Een keertje met Patrick als referentie van de omvang:


Een overzicht van het station met de nieuwe tunnel:

Het spoor draait hier wel fel weg, maar het is nu eenmaal zo door het toch wel complexe sporenplan.

Foto vanuit het mangat naar het stationscomplex:






Het rechtse deel van het dorp:


Links is dus nog af te wachten.
Bemerk ook het veldspoor dat passeert in de straat...

Het af te werken stationsplein met goederen koer en links gelegen rangeerterrein:


Deze locloods heeft gisteren ook een laagje vuil gekregen:




Knappe seinen:




En dan nog eens de tunnelingang gemaakt uit MDF en bewerkt met een mengsel van houtlijm, stofzand en latexverf.




Voila, hopelijk was de update een beetje de moeite waard[;)]

Tot de volgende[:)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#95
Wanneer waren de open-deur dagen?
Op tijd verwittigen, dat ik die datum vrij hou [:D]
Prachtig !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

erik de noorman

#96
Zeer mooi gemaakt en hoedje af voor de kunde van de bouwers. Sfeervolle taferelen.
Maar toch vind ik het maar niets. Veel te druk sporenplan veel te overladen te ydilische sfeer. Ik moet eerlijk zeggen ik heb dat bij alle spoor I banen. Spoor I ligt mij blijkbaar niet.
Begrijp me niet verkeerd dit is geen kritiek naar de bouwers toe want dit is met veel vakkennis  gebouwd.

Erik.[:I]

Martin Welberg

#97
Nice ! Mij ligt het wel die grote schalen...

martintje

#98
Evan, misschien een beetje aan dfe late kant, maar zou je er nog een modulebaan van kunnen maken [?][^]
Mvg Marty

evan

#99
citaat:
Geplaatst door erik de noorman


Maar toch vind ik het maar niets. Veel te druk sporenplan veel te overladen te ydilische sfeer.

Erik.[:I]



Thx Erik[:)]

Druk sporenplan:  Absoluut, maar het is niet mn persoonlijke baan en de eigenaar rijdt graag rond, heeft het plan bovendien zelf ontworpen wat dus te respecteren valt en het is de dus de uitdaging er een verhaal qua landschap en sfeer in te krijgen.

Ydilische sfeer:  Obzet geslaagd dus[:D]  Dat was nu net de bedoeling.

Wees gerust we voelen ons niet in ons gat gebeten[;)]

@Marty,

Heb je een grote cirkelzaag[:D]

@Steamy en Miloco:  Thanks gasten[:)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Paulogic

#100
citaat:
Geplaatst door aven
Een keertje met Patrick als referentie van de omvang:


De omvang van Patrick ? [:o)][:D][:o)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Kautenbach

#101
erg mooie baan qua bouw, idd beetje "over the top" maakt het ook wel weer mooi, net een heeeeeeele grote kijkdoos, vindt ik en de afwerking is prachtig

[:0]overigens, ik heb nog wel een decoupeerzaag met groffe vertanding over mocht ie in een paar mootjes gezaagd moeten worden, en help graag mee sjouwen als ik em kan zien.. hij is nog bijna scherp (ons nederlanders, ons bunt zuunig)[;)][;)][:I][:(]

Martin Welberg

#102
Heb hier nog wel een knetterbijl liggen, werkt ook goed om een baan in mootjes te zagen [:D]

evan

#103
[:D]  Ik wist dat ik op jullie kon rekenen [:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#104
Ik volg Erik wel wat. De oorspronkelijke baan, met een hoog speelgoedgehalte, toch verantwoord aankleden is niet simpel.
Mij storen bvb de molshoop-tunnels: wel een portaal, maar nauwelijks een berg die de tunnel een bestaansreden geeft.
... dus jullie moeten het hebben van mini-scenes, plaatselijke verhalen, .... en dat lukt jullie bijzonder goed [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw