Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

conducteur

citaat:
Geplaatst door evan

Hoi,

"BBC" is 1,6 m diameter, maar binnenin is het hol (dit telt niet mee qua bebouwde opp.).






Dit mag dus? Of niet?
De buitencirkel van 500mm = 0,79m?
De binnencirkel van 250mm= 0,20 m?
verschil = 0,58m?
+ 2*600mm*250mm=0,59m?+0,30m?=0,89m? (<0,9m?)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

jeroen

Heyhey,

Liefst zou ik ook deelnemen met mijn baantje.
De oppervlakte van de totale baan is 2 meter x 1.20 meter, dus te groot dan ?

Ongeveer de helft van de baan is zo goed als klaar, dus als ik die delen gebruik als "tentoongestelde ruimte" en de rest als "vormingsstation" (hetgeen op de baan ook echt zo wordt gehanteerd), kan ik misschien wel deelnemen...

Jeroen

Steam.N

Als je alleen de oppervlakte van je sporen rekent, val je misschien WEL binnen de limieten [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Uit het reglement:

De gebruikte schaal staat vrij. Wel mag het mini-baantje in het geval van
- schaal H0/H0m/H0e/00:009 niet groter zijn dan 0,9m?
- grotere schaal dan H0/00 niet groter zijn dan 1,2m?
- kleinere schaal dan H0/00 niet groter zijn dan 0,6m?

De maximale oppervlakte van het minibaantje is met inbegrip van fiddle-yard of schaduwstation, en moet begrepen zijn in een vierkant van maximaal 2,5 x 2,5 meter. Er mag in verschillende niveaus gewerkt worden.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Ja luc, Maar in het reglement staat niets over lege ruimte in het midden van de baan. Als je de lege ruimte w?l meetelt kom ik aan 1,465m2 wat veel te groot is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marctje

citaat:
Geplaatst door jeroen

Heyhey,

Liefst zou ik ook deelnemen met mijn baantje.
De oppervlakte van de totale baan is 2 meter x 1.20 meter, dus te groot dan ?

Ongeveer de helft van de baan is zo goed als klaar, dus als ik die delen gebruik als "tentoongestelde ruimte" en de rest als "vormingsstation" (hetgeen op de baan ook echt zo wordt gehanteerd), kan ik misschien wel deelnemen...

Jeroen

als je baan zoals de mijne 2 meter lang is mag je maar een diepte van 45 cm hebben.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ja luc, Maar in het reglement staat niets over lege ruimte in het midden van de baan. Als je de lege ruimte w?l meetelt kom ik aan 1,465m2 wat veel te groot is.

De lege ruimte telt NIET mee. Wees gerust. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

didier1990

Beste

dus dat ik het nu even goed heb dan kan ik voor een N baan
een afmeting gebruiken van 1M op 0.60M

mvg

doomslu

citaat:
Geplaatst door didier1990

Beste

dus dat ik het nu even goed heb dan kan ik voor een N baan
een afmeting gebruiken van 1M op 0.60M

mvg


Dat klopt Didier.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marctje

ik doe dus mee met URHA.
vorige keer werden er foto's op het forum gezet van bepaalde vorderingen van de werken, dit is toch toegelaten? want het reglement schrijft voor dat het een volledig nieuwe, nog nooit getoonde baan moet zijn, als ik foto's plaats dan heeft men toch al een idee hoe die er uit zal zien en is er toch al wat getoond.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Gerolf

"volledig nieuw en nooit getoond" wil zeggen: Nooit op een expo, geen algemene bespreking in een tijdschrift. Denk ik [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf

"volledig nieuw en nooit getoond" wil zeggen: Nooit op een expo, geen algemene bespreking in een tijdschrift. Denk ik [:I]

Klopt.
Op het forum mag natuurlijk. Zelfs in MSM publiceren we af en toe een stand van zaken, indien de maker dat toelaat natuurlijk. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marctje

viola, de kogel is door de kerk. ingeschreven voor de derde minibaantjeswedstrijd en dit keer is derde keer goede keer. URHA (naam van het baantje) heeft zijn besporing al gekregen en moet nu nog aangesloten worden voor testritten en dan de overgebleven tijd gebruiken om scenery oke te maken. ik ga ook proberen om wat foto's op dit item te plaatsen.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

doomslu

Onze eerste deelnemer is gekend! [:D]

Het volledige reglement staat ook op de website onder de rubriek "extra".
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *