Derde Minibaantjeswedstrijd (2012)

Gestart door Michiel, 22 oktober 2010, 12:46:27 PM

mnieuwlaet

deze twee woningen zijn voor en achtergevel van kitnord woning
de achtergevels zijn overgenomen en uit architectenkarton gesneden (is nog werk aan).
De ene zijde wordt de oude woning de andere zal achteraan "gerenoveerd" zijn met moderne uitbouw...
de middelste muren zijn dus architectenkarton en de achterste niet zichtbaar uit zelfde materiaal.

Steam.N

Thanks, Maarten.
Kitnord kende ik nog niet.  Eens gaan opzoeken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

stevend

Zeer mooi Maarten. Maar toch even je dak omdraaien zodat je dakpannen juist liggen.[:D]

railman56

ik kan mij vergissen Maarten maar liggen die dakpannen niet verkeerd?
het kan aan de foto liggen (of mijn ogen) maar die liggen precies inwaterend.
marc

ik zie net nog een reaktie gelijktijdig (mijn ogen zijn dus nog ok[:D])
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

mnieuwlaet

ze lagen inderdaad omgekeerd maar het was ?aar pro forma ( gelukkig)
kitnord dacht ik was redelijk bekend aan het worden met de plaasteren belgische-noord franse woningen als ik me niet vergis.

mnieuwlaet

verdorie de data van de expo 2012 zijn verschoven van 13-14 naar 27 en 28 oktober 2012!
Dat komt zeer slecht uit, net de verjaardag van mijn zoontje! Daar zal nog heftig over gesproken worden denk ik zo!
Eigenlijk was het niet nodig deze te verzetten voor verkiezingen, zeker tegenwoordig. Dit is wel voor de gemeenteverkiezingen mar dat veranderd hier in Oudenburg toch nooit. [;)]
We doen ondertussen rustig verder met onze gebouwtjes.

renstimpie

Eindelijk wat tijd gevonden om te beginnen...   ik weet het  nogal laat...

Het sporenplan komt uit een oude RMF magazine "Banlieue Nord"..   Mits enkele aanpassingen een mooie toepassing voor gevarieerd verkeer.
3 soorten industrie:  kolen, graan, textiel..  dit alles in tijdperk III...

twee segmenten van 44 x 88 zonder fiddle yard, section plate of iets anders..  

Foto's.. die hou ik voor het einde..   Ik leg mezelf geen druk op.   buiten dat het in oktober moet klaar zijn..  uiteraard een digitale besturing by Lenz..

Vwola..  cu there...  

Tim

btw   ik vrees dat het toch allemaal vakantiewerk zal worden, maar ik zal proberen af en toe een status te posten..

Edit:  ik ben er toch nog niet uit zene...   het zal een last minute werkje worden..   Blijkt dat ik voor bovenstaand plan, nog teveel materiaal moet aankopen, aanmaken.  
Ik zou liever werken met wat ik hier nog heb liggen (lees: impulsieve aankopen... [:I]...)   dus het zal een verrassing blijven..

Greetz
tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

mnieuwlaet

En iedereen nog op het juiste spoor? De tijd begint ii te korten maar het beste is... er is nog tijd, v??l tijd! We hebben zelfs twee extra weken [:D]
Zoals hierboven te lezen, is het zelfs niet te laat om nu nog uit je stootblok [;)] te vertrekken.

Ikzelf ben nog druk bezig met de scenery te maken en te plaatsen.
Technisch is het voorlopig ok, wordt toch meermaals per week getest.

didier1990

beste,

ik zal waarschijnlijk afhaken.
ik heb nog amper iets en ben juist aan mijn eigen baan begonnen.
en tja een vriendin die ik nu heel veel tijd geef dus van modelspoorbaan komt niet veel in huis momenteel dus veel werk is er bij mij zeker niet
gebeurt

grts
didier

doomslu

Blij dat er toch nog wat beweging is! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Ik heb net alle deelnemers een mailtje gestuurd.
Wie als deelnemer niets ontvangen heeft, gelieve mij te verwittigen.
Sommige email-adressen blijken niet (meer) te werken...

Nog 6 maanden mannen! [:0]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Een klein vraagje,

hoe staat het er mee collega's?
Ik zelf ben bezig aan mijn kasseien wegje.
in klei, dus kasseien zelf indrukken met een platte schroevendraaier.
Nog een plein te geen van 20 op 10 en een kleine straat.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Steam.N

Spannend.  Wel blij dat ik me niet ingeschreven heb, deze keer.
Ik was nooit klaar geraakt, en sta nog niet ver genoeg qua techniek.
Maar voor 2014 ... zit de kans er wel in.  Hopelijk.
Heb een mogelijk onderwerp gevonden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

erik de noorman

Er wordt aan gewerkt als er tijd is. Ik heb geen tijdschema dus zit ik op schema. Enkel mijn zelf gemaakte type 10 dat ik had geplant zal niet tijdig klaar.

Erik.

Michiel

Met mijn project verloopt het niet zoals gehoopd. Veel hooi en een te klein vorkje... (gezin, werk, verbouwing, ...) Ik geef niet op, maar of het klaar zal zijn tegen oktober 2012???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)