Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Wat ben ik aan het bouwen.

Gestart door Johan 18, 22 april 2010, 22:17:17 PM

Paulogic

Yep laat maar komen die foto's...

gaan met die banaan(endoos)
mvg,
Paul(ogic)

Johan 18

Hoi lieden.
Zoals beloofd mijn vorderingen op de baan voor een deeltje, hoop jullie gauw te tonen tot hedendage, maar ja die server he!
Nog wat watermolen.




Nu groen terwijl wachten op drogen van Hydrofibre.




Heb ook wat riet gemaakt met varkenshaar en gedrenkt in een oplossing van water en groene plakaatverf, hiervan volgd later een korte beschrijving.


Zo dit is het meer plaatjes staan er op de server nog niet ter vervoeging, nu men spreekt van regen hoop ik tijd te kreeren om jullie kortelings van meer te laten genieten.
Met groetjes.
Johan 18

Vanwaar geen afbeeldingen?
Sorry nogal vergeetachtig.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Johan 18


...

Vanwaar geen afbeeldingen?

Omdat je de img-codes vergeten bent!

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Johan 18

Hoi Allen.
Weeral wat bijgeleerd, te snel iets na elkaar plaatsen kan al eens verwarring brengen.
Zeker als dit op de zelfde datum gedateerd staat, volgende keer maar een dagje langer wachten om iets te tonen..
Groetjes.Johan.

Johan 18

Hoi allen.

Na een tijdje van 9 maand stilte ga ik morgen nog wat tonen over mijn baan.

Er is inmiddels een deel bijgebouwd, kan ik weer een tijdje vertellen.

Groetjes.
Johan.

Johan 18

Hoi Allen.

Hier nog wat beelden van mijn baan.


Het baanhof G?glingen werd deels veranderd, de driewegwissels werden uit de hoofdbaan gehaald.
Tevens de locloods verplaatst.


Dit betekende dat er moest met ballast gewerkt worden.


De ploeg aan de arbeid.


Hoe ik simpel mijn perron gemaakt heb vertel ik wat later.


Ook aan de scenery is een deel veranderd, zo werd een keetje in het landschap ingewerkt.


Een spoortje dat niet meer word gebruikt gaat overwoekeren.

http://www.youtube.com/watch?v=VcdHOuerojI
Heb er nog een filmpje aan toegevoegd, let niet op de qualiteit, zit nog in de leerstage.

Volgende dagen meer foto's en info.

Groetjes.
Johan.

Paulogic

Dat belooft heel leuk te worden. Je mag hier ook komen helpen [:D]

Tiens... in de tijd hadden ze echt grote aspotten voor de stomers he...[:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Johan 18

@ Paul, die rokers toch he!

Om nog wat verder te gaan, hier nog wat foto's.


Uit een vorige baan nog een stukje gerecupereerd en in deze ingebouwd.


Omdat het gevaarlijk werd is de oude mijngang afgesloten.


Natuurlijk word het met de tijd overwoekerd.


Het keetje van de opzichter destijds heeft het ook nog overleeft, dus diende dit ook geplaatst te worden.


Het was even noodzakelijk om de ondergrond eerst vlak te maken.
Een plaatje karton, plamuur en het is geplaatst, laten we hier de natuur ook zijn werk doen.


Zo is er weer een stukje scenery bijgekomen en gaan we een dezer dagen weer verder.

Groetjes.
Johan.

Steam.N

Johan,

-  die afgesloten mijningang is een leuk idee.  Het staat wel dicht bij de spoorlijn zelf.  Goed maar dat het boeltje afgesloten is [;)]
-  Het keetje is ook mooi.  Een kitje?

Ga maar goed door.  Ik volg dit.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Er zitten leuke foto's tussen, Johan.
Je hebt misschien gemerkt dat ik de html-codes wat aangepast heb, zodat de storende weg is. Kijk maar eens hoe een link naar een foto er uit moet zien [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johan 18

Hallo Gerolf.

Vroeg mij ook al af wat ik verkeerd doe.
Werk met abload, klik daar de url aan voor forums en plaats dat dan hier tussen IMG][IMG.
Mischien moet het anders?

@ Dacht dat het keetje ooit van Vollmer is geweest.
Stond op een maketje dat ik in de kringloop vond.

Groetjes.
Johan.

Gerolf

Zo'n gegenereerde "link voor forums" is meestal niet OK. Gewoon de rechtstreekse link (dus zonder dingen als "asp=?..." naar de afbeelding tussen IMG-tags zetten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johan 18

Gewoon even een proefje met de foto's


Een tweedehands BR 58 van Roco heeft de rangen vervoegd.

Bedankt Gerolf voor de tip, zo werkt het wel degelijk.

Johan.

Gerolf

Graag gedaan, Johan [;)]
Die BR58: ?55.11 + 18% ? [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johan 18

Goed geraden Gerolf.[:)]

58? + verzending 18? (Duitsland), natuurlijk koop ik nog een deel bij om verzendkosten te sparen.

Johan.