Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nitinat River Railroad

Gestart door evan, 08 februari 2010, 20:48:26 PM

evan

Hoi medemodelspoorders,

Lang geleden dat ik zelf nog ns iets geplaatst heb.
Momenteel zijn we met de 6 vrienden van Branchlines and Backwoods stevig in de weer met nieuwe modules voor onze Nitinat RR baan.  Er zijn weer heel wat veranderingen en verbeteringen sinds de Expo in Mechelen doorgevoerd.

Ikzelf heb mn modules (3 stuks) vervangen door nieuwe en meer functionele modules die opzich weer aansluiten aan die van de andere leden van B&B;

We gaan weer buitenkomen met de Baan op Ontraxs in Utrecht.  Nog even tanden bijten voor de afwerking en dan is het weer genieten van de Tentoonstelling.

Hieronder wat pikturen van mn eigen modules die ik vernieuwd heb. (Uitgezonderd de houten Brug die is opnieuw gebruikt)

Groeten en misschien tot op Ontraxs

Evan

















De foto's hierboven zijn van nieuwe modules die oudere modules vervangen.  Hier nog een foto van de oude:



Fotootje van een  zelf gebouwde wissel zoals op heel de baan.





EDIT:  De links naar de foto's waren niet meer up to date sinds de nieuwe layout van het forum.  Ik heb bij deze "op enkele foto's na" de originelen terug gevonden en weer geplaatst.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

#1
[:0] "Ooit zal het klaar zijn..." [?] - mijn gedacht is die "ooit" h?????l dichtbij [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alain

#2
[:0]Kan niets meer zeggen, prachtig gewoon.[:0]

evan

#3
@Gerolf,

Je hebt gelijk.  Als je wil, kan je je de toppic verplaatsen.  Ik had het misschien beter onder Scenery ofzo geplaatst.

Maar het is nog niet af[:D]

@Alain,

Bedankt!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

grove den

#4
awesome man!! whow!
crispy trees and rocks too!

harstikke mooi![:)]

Jos

janjozef

#5
Werk zoals we dat van Evan kennen, prachtig gewoon

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

railman56

#6
ik zit tegenwoordig meer naar jullie prachtige werkjes te kijken dan zelf iets te bouwen[:p][:p]
echt prachtig werk[8D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

adrievans

#7
citaat:
Geplaatst door railman56

ik zit tegenwoordig meer naar jullie prachtige werkjes te kijken dan zelf iets te bouwen[:p][:p]
echt prachtig werk[8D]
marc



Inderdaad,hier nog ??n[:p],Nog even en ik durf niets meer te plaatsen.[:(]
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

ERVIN

#8
Had je geen overzicht foto laten zien waar je baan staat, dan had ik gedacht dat het hier om " echte" foto's ging!!![:0]

KUNST...........

evan

#9
Hoi Gents,

Bedankt voor de support!!!

Na Ontraxs ga ik de opbouw van de bakken illustreren met foto's zodat jullie de technieken kunnen mee volgen.
Een beetje de omgekeerde wereld...[:D]  Van afgewerkt tot ruwbouw.

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

prulleman

#10
Ongelooflijk mooie baan. Mijn favoriet. Ik zou hem ook in Mechelen willen. Wie stemt voor?? Met die nieuwe modules is het immers een nieuwe baan of niet soms[;)]

rixke rail

#11
citaat:
Geplaatst door prulleman

Ongelooflijk mooie baan. Mijn favoriet. Ik zou hem ook in Mechelen willen. Wie stemt voor?? Met die nieuwe modules is het immers een nieuwe baan of niet soms[;)]



Ikke wel ! [:p]
Een vraag : die naam, Evan, is dat een verengelsing van "niet te nat" [:D], of is het mijn verbeelding ? [B)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

evan

#12
@eric,

Het zou net zo geweest kunnen zijn maar op Vancouver Island ligt wel degelijk de NITINAT RIVER.
Alhoewel we idd de grap geregeld maken van "Niet te nat".

Goed gezien!!![:D]

Groetjes

@Prulleman
Bedankt![;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#13
Amai,

Dat was even zoeken in de archieven...

Binnen twee weken kom ik met de vrienden van "Branchlines and Backwoods" nog ns buiten met de "Nitinat River RR"  
We zijn te gast in Walferdange (Lux.) op de expo tijdens het weekend van 12 en 13 november. http://www.amfl.net/html/2011.html

Vermits we maar om het jaar of 2 jaar met deze grote baan buitenkomen, heeft deze een opfrissing nodig. Tevens testen we deze ook nog eens want de baan heeft niet meer opgestel gestaan sinds Februari 2010.

We hebben ook geopteerd om de achtergronden te schilderen om wat diepte te geven.

De technieken zijn Geinspireerd door Bob Ross.  Een tip van Roderik in een draadje van Jacques Timmermans.

Je moet de naam Bob Ross maar ns googelen of via Youtube opzoeken.

Enfin wat sfeerbeeldjes:

De opfrissing van de brugmodule met nieuwe achtergrond:





Ding ding ding ding...


De testtrein passeert net...


De eigen verlichting van de baan is niet gemonteerd, maar de zon stond zo mooi...






(De frieslijst is maar voorlopig gemonteerd)

Alex heeft een nieuwe brug gemaakt...


De wisselstelsels zijn getest...

Hier ben ik toch wel tevreden over.  Het spoor is volledig zelfbouw en dit stuk was niet makkelijk. [B)]

 

Hier komt nog met een Airbrush de lichte waas en nevel over...


Sfeertje:








Woensdag schilderen we verder[:)]

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

#14
Om van te dromen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }