Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

Peter

Respekt: Dat is modelspoor van de bovenste plank. Blijf aub foto's posten ook al gaat het niet zo snel (als je mischien zelf zou willen) Niemand zegt trouwens dat het snel(ler) moet gaan.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Heel knap.
Dit vraagt naar m??r fotos !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Claudio, die laatste foto, wat mooi. Ga zo door, laat je door niemand opjagen dit ziet er echt super uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

C.B.

Blijkbaar heel wat reactie's gehad sinds mijn laatste bezoek en post hier ,

@ Peter:
Ik kan uw gezegde eerder voor u schrijven want de bouw van uw Schwarzwaldbahn is echt een lust om naar te kijken , en
vermits ik zelf ook op het net van DB Netz rondrijdt , let ik echt wel op de details , en ik kan zeggen dat het bij u
dik in orde is.

@ nmbsverzamelaar , Gerolf
Geen schrik , ik laat me niet opjagen (want het is echt zo - ik had ook enkele zaken te snel aangepakt en achteraf was dit uiteraard niet goed genoeg, en kon ik dus terug afbreken) maar als ik sommige andere modeltreintafelprojekten volg , heb ik de indruk dat daar de aankleding ervan beter opschiet .... [:D]
Maar ik blijf op mijn tempo verder doen met inachting van de details , 't zal alleen heel wat langer duren om het te laten zien.[:)]

@ Steam.N , Paulogic , PeterBrz.
bedankt voor de + reaktie's.
Groetjes.
Claudio.

Dennis1984

Zou er al weer nieuwe voortgang geboekt zijn?

Met vriendelijke groet,
Dennis

C.B.

#80
Ik ben blij dat ik u/jullie nog eens een update mag aanbieden.
Het sluit feitelijk verder aan op de voorgaande reeks foto's , want op dit moment zijn de eerste ballast-
werken achter de rug en ook het meeste grote houtwerk loopt op zijn einde met wat betreft de eerste kamer.
Ook heb ik alle aansluitingen onder de treintafel (die er op dit moment al zijn) netjes naar connector's gebracht.



Ook belangrijk : een kader voor de toegankelijkheid , op de achtergrond gemaakt om bij problemen te kunnen
ingrijpen in de verste hoeken.
Zoals gezegd zijn de ballastwerken op dit gedeelte nu dus gedaan.
Alleen ontbreekt uiteraard nog de seinen (dwerg - seinbrug voor de inritseinen) en de verdere aankleding.



Dezelfde plaats , nu met de afdekplaat op het kader.
Ook is het doodspoor (zonder bovenleiding) volledig bekleed met een combinatie van wildgras en ballaststeentjes
zoals dit ook in de werkelijkheid is.
Ook een beetje zichtbaar is mijn eerste muurtje (eerste ervaring) uit plastic-card aan de verste schakelpost.
De Heuvelprofielen zijn ondertussen ook volledig gezaagd en geplaatst.



Ook zijn al de draden die er momenteel zijn , netjes in kabelhouders geplaatst en gesoldeerd op connector's.
De eerste foto is de aansluiting van de 2 uitritseinen met daarnaast die van de dwergseintjes , en de tweede foto is
de bedrading van de LED verlichting in de onderdoorgang voor de reizigers in het station.
Al de andere draden die nog los hangen (zoals de blauwe en de bruine bv.) dienen voor de rijspanning en zijn nog niet defenitief bevestigd , ook zijn er doorlussen om maar toch even te kunnen testrijden.



Dan even een aansluiting controleren van het uitritsein B5 + dwergsein , dat ik gewoon even verbind via zo'n connector
onder de tafel.



Nog even een een intermodale containertrein in minimale samenstelling , met een SBB lok Re 4/4 II van divisie personenverkeer
als tractie op de laatste foto van deze reeks. [:)]

Edit 19/08/2013: web-dagboek aanpassing.



Groetjes.
Claudio.

Peter

Prachtig Claudio,

Het was al mooi, maar het wordt nog steeds mooier.
Al heel natuurgetrouw de sfeer van de spoorwegen in Zwitserland weergeven. Doe zo verder
Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

puur genieten is dit, werkelijk fijn gemaakt.
de sfeer van het "echte" treinbedrijf hangt in de lucht.[:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

erik de noorman

Ik ben het volledig met de vorige kommentaren eens.

Erik.

PeterBrz

Wat een detaillering! Erg goed bezig! [:D]

C.B.

Dank u wel heren , voor julie bijdrage. [:)]

@ Peter.
Dit lees ik graag als antwoord waarvoor dank , en wil dus zegen dat ik het al bij al dus vrij goed aanpak.[:)]
(en vooral letten op de details van de genomen foto's aldaar)

Alleen gaat binnenkort het echte werk beginnen want natuurgetrouwe heuvels maken - dat is weer iets anders dan hout ,
rails en ballast leggen.
Ook de inplanting van de hoofdbaan met de bestaande gebouwen moet nog uitgewerkt worden , dus nog veel werk.


@ PeterBr , Erik en Marc.
Bedankt , daar doe ik het voor [;)]... alleen ben ik nu al ongeveer 2 jaar bezig met dit gedeelte (dan durf ik nog niet aan de
andere kamer denken voor het rangeerstation.

Trouwens er gaat ook nog een (niet al te groot) lok depot komen in die kamer , maar het volledig ontwerp is nog niet uitgewerkt
(lees : spoorplan) dus dat is ook voor binnenkort (ergens...) [:D]
Groetjes.
Claudio.

PeterBrz

alles op z'n tijd Claudio, detaillering neemt nu eenmaal veel tijd in beslag maar achteraf is de voldoening voor het geleverde werk des te groter [;)]

we kijken met z'n allen alweer uit naar de volgende update! [:D]

conducteur

Ik sta elke keer versteld van de orde en de netheid waarmee de baan gebouwd wordt. Je bekabeling is schitterend gedaan[^], en de rest ook.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dennis1984

Claudio,

Je maakt je baan echt met prachtige details. Het is geweldig om te zien. Ik ben vooral erg benieuwd naar hoe je aan de rechterkant gaat uitbreiden.

Als ik jouw prachtwerk zo zie kan ik haast niet wachten om zelf ook te beginnen met bouwen. Helaas nog even wachten tot de benodigde ruimte vrij komt. Ondertussen maar wat mooie treinen bij elkaar verzamelen.

Met vriendelijke groet,
Dennis

C.B.

citaat:
Geplaatst door Dennis1984

Claudio,

Als ik jouw prachtwerk zo zie kan ik haast niet wachten om zelf ook te beginnen met bouwen. Helaas nog even wachten tot de benodigde ruimte vrij komt. Ondertussen maar wat mooie treinen bij elkaar verzamelen.

Met vriendelijke groet,
Dennis



Bedankt Dennis,
en troost u , bij mij was het ook eerst jaren van modelletjes te verzamelen ipv. te bouwen door datzelfde plaatsgebrek , maar
mocht je in afwachting toch al wat plaats hebben , al is het maar voor een plankje te leggen , ik zou zeggen ... laat u niet tegenhouden.[;)]
Groetjes.
Claudio.