Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Rijtuigen GCI van de NMBS

Gestart door MARKLINRIJDER, 12 augustus 2008, 00:58:55 AM

MARKLINRIJDER

Ja mannen, en dan te weten dat er nog meer in de pipe - line zit[:D]
Maar alles ten gepaste tijden.

Verder wil ik jullie informeren op dezelfde wijze als Gerco het doet.  Stap voor stap en met duidelijke sfeerbeelden.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Vanaf 2009 is het voor mij echt MODELBOUW-TIME.  Dus hou julie gereed.[:I]

@ Marc en anderen:  In N, moet eigenlijk ook wel lukken maar wie helpt me bij het uitzoeken van de onderdelen?  De markt daar is toch een pakje kleiner h?.  Dus indien iemand over 3 assige wagens beschikt die bruikbaar zijn met kleine aanpassingen wil ik het zeker overwegen.

Groetjes,

David

MARKLINRIJDER

De vernieuwde fourgon plot ligt klaar voor montage.

Tegelijkertijd een 3d in opbouw.

Morgen meer.

Groetjes,

David

marc goovaerts

Sorry David,
want waarschijnlijk trap ik hier een (wijd) open deur in. Ken/heb je het boek 'Verzameling van het reizigersmaterieel met drie assen en dat met draaistellen van de Belgische staatsspoorwegen 1835-1926' van J. Vandenberghen ?

Daar staan een dikke 20 pagina's met GCI-plannen in. Voldoende om ons nog jaren te laten genieten van je realisaties.

Marc

Peter

Wat moet het zalig zijn, nog eens in zo'n interieur te kunnen reizen.

Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

Wat moet het zalig zijn, nog eens in zo'n interieur te kunnen reizen.

Dat niet alleen, je moet deze zetelkes maar eens proberen schilderen in Ho modellen.[:)]

Groeten, Eric alias bollen [:o)]neus.

Peter

Ben juist bezig die 5 bouwsets van de K-1 modellen van Olaerts in elkaar aan het steken en de interieurs te verbeteren, zoals zijdelingse kopsteunen in 1e en 2e klasse.
Wat de kleuren van de GCI interieur betreft: een Duitse modelspoorder had het lumineuse idee de stof van de kussens van zijn voorbeeld-rijtuig te fotograferen, en dat af te drukken op H0 op decal papier.
Je moet er maar op komen nietwaar. Dat systeem is ook te gebruiken voor alle kussens van zetels die een bepaalde tekening hebben.
Voor een goed effekt moet je wel rijtuigen hebben met "perfekt" heldere ruiten.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

Ben juist bezig die 5 bouwsets van de K-1 modellen van Olaerts in elkaar aan het steken en de interieurs te verbeteren, zoals zijdelingse kopsteunen in 1e en 2e klasse.
Wat de kleuren van de GCI interiuen betreft: een Duitse modelspoord had het lumineuse idee de stof van de kussens van zijn voorbeeld-rijtuig te fotograferen, en dat af te drukken op H0 op decal papier.
Je moet er maar op komen nietwaar. Dat systeem is ook te gebruiken voor alle kussens van zetels die een bepaalde tekening hebben.
Voor een goed effekt moet je wel rijtuigen hebben met "perfekt" heldere ruiten.[:D][:D][:D]

Geen slecht idee, maar ook enkel te gebruiken met "effen" zetels dus zonder middenkussen of steunen voor de armen, met andere woorden beperkt in keuze rijtuigen? [;)]

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.

Peter

De enige voorwaarden zijn:
Kristalheldere ruiten
Voldoende grote ramen
Juist interieur.
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Modelbouw

Heb je een prachtig interieur, grote heldere ramen en eventueel interieurverlichting om het mooi te laten uitkomen...
Raast zo'n prachtig rijtuig mee in een trein die over je baan tegen 200km/h... Weg mooi werk [V].

Trouwens waarom zou je geen decals op een geribbelde ondergrond kunnen aanbrengen ... Gewoon wat MicroSol aanbrengen en de handeling geregeld herhalen.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw
Heb je een prachtig interieur, grote heldere ramen en eventueel interieurverlichting om het mooi te laten uitkomen...
Raast zo'n prachtig rijtuig mee in een trein die over je baan tegen 200km/h... Weg mooi werk [V].
Dacht ik ook, Bert [;)] een kosten-baten-analyse is hier wel op zijn plaats [B)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Zoals beloofd:

De plot uit de machine:

En een uurtje later:

Er zal nog een verandering komen aan het dak.

De voorgaande was uit hout.  Deze uit Plasticard maar het doet niet wat ik wil.  Ik heb inmiddels de plot aangepast om de styreen anders op vorm te krijgen.[:p]

Ik weet ondertussen uit ervaring dat alle goede dingen uit 3 bestaan.
Althans hier toch.[:)]

Groetjes,

David

Stefan Appelmans

stefan.

marc goovaerts

Inderdaad,
[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]

janjozef

mischien is het dak wat te dik,
in ieder geval ziet er zeer goed uit

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Goe bezig, David [:0]
Misschien dunnere plaat voor je dak, of is dat niet te plotten? Is er relief op het dak?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw