Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Rijtuigen GCI van de NMBS

Gestart door MARKLINRIJDER, 12 augustus 2008, 00:58:55 AM

MARKLINRIJDER

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie en fotomateriaal van deze rijtuigen en dan in het bijzonder van de interieurs 1ste, 2de en 3de klas.

Ik weet ondertussen dat de Stoomgroep Dendermonde Puurs deze rijtuigen heeft staan, ??n daarvan in gerestaureerde fase maar ik zoek nog meer van dit soort informatie.

Groetjes en bedankt,

David

Peter

David, vraag het eens aan Peter Embrechts van De Pijl. Die is/was bezig zo'n rijtuigen op spoor 0 of I te maken, en heeft volgens mij de nodige plannen.
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

De plannen, ben ik  niet naar op zoek.  Het gaat me vooral om foto's van de interieurs.  Maar ik ga Peter zeker contacteren.

Groetjes,

David

Michiel

Als je wat googlet, vind je toch al snel een paar foto's van het interieur van GCI-rijtuigen. Het is niet veel, maar misschien toch al een eerste houvast:

http://www.stoomtrein.be/foto/album08
http://www.railfaneurope.net/pix/be/car/historic/pix.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

janjozef

als je de eerste reeks foto's bekijkt dan zie je dat er in baasrode (BVS) gci rijtuigen staan, mischien daar eens gaan kijken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie en fotomateriaal van deze rijtuigen en dan in het bijzonder van de interieurs 1ste, 2de en 3de klas.

Ik weet ondertussen dat de Stoomgroep Dendermonde Puurs deze rijtuigen heeft staan, ??n daarvan in gerestaureerde fase maar ik zoek nog meer van dit soort informatie.

Groetjes en bedankt,

David



HIER en volgende foto's.

MARKLINRIJDER

Bedankt mannen, daar ben ik zeker al heel wat mee.

Groetjes,

David

rixke rail

Ben ik te laat ?
Foto's genomen tijdens ons bezoek aan de bewaarplaats flv.







Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

MARKLINRIJDER

De tekening staat bijna op punt om wat mee te gaan doen:



Groetjes,

David

marcgoovaerts

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ben ik te laat ?
Foto's genomen tijdens ons bezoek aan de bewaarplaats flv.







Modelspoorse groeten,
Eric.


Hallo Eric,

Waar is die bewaarplaats 'flv' ? Zover ik weet zou de museumloods in Leuven afgebroken zijn ?

Marc Goovaerts
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door marcgoovaerts

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ben ik te laat ?
Foto's genomen tijdens ons bezoek aan de bewaarplaats flv.


Hallo Eric,

Waar is die bewaarplaats 'flv' ? Zover ik weet zou de museumloods in Leuven afgebroken zijn ?

Marc Goovaerts



FLV (inderdaad Leuven) afgebroken ?
Dat is dan deze nacht gebeurd, want gisteren morgen stond de loods nog altijd recht en op haar plaats [;)]

marcgoovaerts

Wel Patrick,

Wanneer ik een tijdje geleden gegoogeld heb op 'museumloods Leuven', dan kreeg ik een bende sites over de sluiting van het museum in Brussel Noord en de afbraak van de museumloods in Leuven.  Gevolgd door een bende vragen in de diverse parlementen die we rijk zijn. Zonder fatsoenlijke antwoorden, zoals gewoonlijk. Om er dan, voor twee jaar, een doodse stilte op te laten volgen.
Ik heb dit trouwens ook aangehaald in een draadje op dit forum over dit onderwerp dat ook al een hele tijd stillag.

Dus je hebt goed nieuws: de loods is helemaal niet afgebroken ! Weet je ook wanneer ze nog eens bezocht kan worden ?

Marc
 

dgrr57

citaat:
Geplaatst door marcgoovaerts

Wel Patrick,

Wanneer ik een tijdje geleden gegoogeld heb op 'museumloods Leuven', dan kreeg ik een bende sites over de sluiting van het museum in Brussel Noord en de afbraak van de museumloods in Leuven.  Gevolgd door een bende vragen in de diverse parlementen die we rijk zijn. Zonder fatsoenlijke antwoorden, zoals gewoonlijk. Om er dan, voor twee jaar, een doodse stilte op te laten volgen.
Ik heb dit trouwens ook aangehaald in een draadje op dit forum over dit onderwerp dat ook al een hele tijd stillag.

Dus je hebt goed nieuws: de loods is helemaal niet afgebroken ! Weet je ook wanneer ze nog eens bezocht kan worden ?

Marc



Misschien aan Trainfreak vragen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

De tekening staat bijna op punt om wat mee te gaan doen:



Groetjes,

David



Zijn er geen venters tussen de deuren, zijn het GC rijtuigen.
Komen er nog venters tussen de deuren, dan zijn het inderdaad GCI rijtuigen.

marcgoovaerts

Misschien aan Trainfreak vragen.
[/quote]Danke Patrick, is ondertussen gebeurd.