Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Rijtuigen GCI van de NMBS

Gestart door MARKLINRIJDER, 12 augustus 2008, 00:58:55 AM

trainfreak

citaat:
Geplaatst door marcgoovaerts
citaat:
Geplaatst door dgrr57

Misschien aan Trainfreak vragen.

Danke Patrick, is ondertussen gebeurd.

Bedankt voor je bericht, Marc.

Ongeveer 2 jaar geleden 'organiseerde' ik een bezoek met het forum aan de bewaarplaats van Leuven.
Nu ben ik niet van plan om dit opnieuw te doen.
Mocht er grote interesse zijn wil ik misschien wel iets proberen, maar dat zal zeker niet voor direct zijn[;)]
Spoorse groeten
Dimitri

rixke rail

citaat:
Geplaatst door marcgoovaerts
Waar is die bewaarplaats 'flv' ? Zover ik weet zou de museumloods in Leuven afgebroken zijn ?

Marc Goovaerts

De vraag is al beantwoord, zie ik !
Wel serieus geschrokken van de reactie, die afbraak zoe wel heel vlug gebeurd zijn, met materiaal en al erin ! [}:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

the_gold

Denk dat dat wel niet zal gebeuren met al dat materiaal erin, Alleja laten we hopen want ge weet nooit met den nmbs[}:)]
Volgens mij zal of moet al dat bewaard materieel toch in het nieuwe museum komen. ( Eventueel dat van Saint Piere ook ) Zoniet mogen ze van mij een schenking doen van al dit materieel aan het Tsp

MARKLINRIJDER

De eerste testplot van een wand.

Ik weet het oogt nog veel te vlak maar de uitbreiding volgt op de CNC.

Wat vinden jullie op het eerste zicht van het graveerwerk?

Groetjes,

David

marcgoovaerts

David,
Dat ziet er al veelbelovend uit. Wat ga je nu precies met de CNC hieraan aanvullen ? En hoe combineer je de twee technieken ?

Marc

MARKLINRIJDER

We maken een mal die perfect overeenstemt met de snij, gravures en gaan zo de ramen uitfrezen.
Vervolgens frezen we de deur en raamkaders en kleven die bovenop de wand.
Het raamwerk van de deuren, hier nog mee in de wand komt in een onderlaag te zitten.  
Maar dit is nog niet voor direkt hoor.

Eerst nog wat verder doen aan andere projecten.  En het geheel op elkaar afstemmen.

Groetjes,

David

Gerolf

Heb je styreen in die kleur, of heb je dat na het graveren geverfd?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Gerolf,

Gespoten na het graveren.

Of ik styreen heb in die kleur, neen maar zou best wel kunnen bestaan.

Groetjes,

David

marcgoovaerts

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

We maken een mal die perfect overeenstemt met de snij, gravures en gaan zo de ramen uitfrezen.
Vervolgens frezen we de deur en raamkaders en kleven die bovenop de wand.
Het raamwerk van de deuren, hier nog mee in de wand komt in een onderlaag te zitten.  
Maar dit is nog niet voor direkt hoor.

Eerst nog wat verder doen aan andere projecten.  En het geheel op elkaar afstemmen.

Groetjes,

David

David,

Wat echt interessant zou zijn, is niet enkel het eindresultaat van je beschrijving, maar ook eens een 'behind the scenes'in een fotoreportage !

Marc

MARKLINRIJDER

De deur even ter test geplaatst.

Nu toon ik hem pas als alle deuren en ramen zijn geplaatst met glas en dak.

Groetjes,

David

doomslu

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

De deur even ter test geplaatst.

Nu toon ik hem pas als alle deuren en ramen zijn geplaatst met glas en dak.

Groetjes,

David

Ok, we geven je een uurtje. [:D][:D][:D]

Een ferm koppel, den David en zijn machien. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Mr-tsjoektsjoek

In produktie steken, David !

Het is zeer prachtig, en de GCI rijtuigen interesseren mij ook.

Van snijplotter en CNC-toestanden heb ik geen kaas gegeten, maar een kitje samenbouwen zou wel lukken.
Ik denk dan aan een kit zoals de L-rijtuigen van Jocadis.

Wat denk je ? Ik denk dat er nog wel geinteresseerden zijn op dit forum, en in ons belgenland...

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Mr-tsjoektsjoek

In produktie steken, David !

Het is zeer prachtig, en de GCI rijtuigen interesseren mij ook.

Van snijplotter en CNC-toestanden heb ik geen kaas gegeten, maar een kitje samenbouwen zou wel lukken.
Ik denk dan aan een kit zoals de L-rijtuigen van Jocadis.

Wat denk je ? Ik denk dat er nog wel geinteresseerden zijn op dit forum, en in ons belgenland...

Even temperen, voor jullie die jongen (David) op kosten jagen; de GCI's zijn op komst bij Jocadis ! Mocht David ze goedkoper/vlugger kunnen produceren, moet hij uiteraard doorgaan ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mr-tsjoektsjoek

Da's ook goed.

Als de kit van de GCI even degelijk zal zijn als deze van de L-rijtuigen is dat veelbelovend [:o)] !

MARKLINRIJDER

Erik,

Wat bedoel je met ze zijn onderweg?

Groetjes,

David