Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Roco neemt Fleischmann over

Gestart door dr3, 16 februari 2008, 09:59:12 AM

Bundesbahnfreak

Terug on topic,

Ik heb zelf de nodige fleischmanns; stomers,e-loks, diesels, stellen en wagons.
Deze vind ik mooier dan Roco, doch het prijsverschil tussen beide merken deed mij bij dezelfde modellen steeds kiezen voor Roco.
Daar ik TP4 heb is het huidige Fleischmann-gamma voor mij niet meer interessant, ondanks het feit dat ze nog enkele knappe stomers hebben die ik graag in TP4 zou zien ipv TP3.
Op dat gebied heb ik Fleischmann steeds een conservatief merk gevonden dat 1 bepaald model decennia's levert en er weinig of niets aan veranderd.
Misschien komt daar nu wel verandering in, maar voor mij moeten ze wel hun kwaliteit (die hoogstaand is) houden.

Groeten

Rudy

Jean

Fleischmann heeft ook stomers met TP4 nummering uitgebracht, maar die zijn idd veel dunner gezaaid. De volgende nummers zijn in ieder geval in H0 uitgebracht en wat mij betreft zijn de meeste (recente locs) echte 'plaatjes'.

BR 003 111-2
BR 038 547-6
BR 041 334-4
BR 050 476-7
BR 064 389-0
BR 078 303-5
BR 086 842-2
BR 094 134-4

Jean




ERVIN

citaat:
[

Moest ik mis zijn, plaats dan aub een foto van een 218 in Mol

Groeten

Rudy



Ik heb daar een foto van, maar dan nog een "echte" foto h?, en aangezien ik geen scanner heb, kan ik hem niet posten, maar je hebt gelijk hoor, het was idd een 215.[:I]

Sorry, ik was hier even mis.

Bundesbahnfreak

Hoi Ervin

Je moet je niet excuseren hoor, het is voor kenners al moeilijk om de leden van e familie V160 uit elkaar te houden

Groeten

Rudy

Tom

Ik geraak er ook niet altijd aan uit met die Duitse locs, ze zien er in mijn ogen allemaal hetzelfde uit, maar de nummers verschilen.
Ik heb al veel bijgeleerd met de artikels van Rudy.
Maar ja, een Duitser zal ook wel geen verschil zien in de reeksen 12/21/27 zeker. [:p]
Tom

Peter

Tom schreef:

citaat:
Maar ja, een Duitser zal ook wel geen verschil zien in de reeksen 12/21/27 zeker


Ik denk van wel. Het staat tenslotte in heeeeeel grote cijfers op de zijkanten nietwaar.[:D][:D][:D]

Bij de Duitse 215 enz. staat het in hele kleine cijfers zowel op de koppen als op de zijkanten.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

Ja, die grote nummers op de locs is nog een voordeel hier in Belgi? ook als je foto's trekt.
Maar vroeger was het ook zo klein voor 1971.
Tom