Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco neemt Fleischmann over

Gestart door dr3, 16 februari 2008, 09:59:12 AM

ERVIN

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

Ervin, tijdperk V, wat is er dan nog dan Fleischman kanbrengen ik denk dat alles nu al aangekondigd werd door LSM en Mehano[8D]



Ja LockyLuke, daar heb je een punt, maar je kan zoveel aankondigen als je wil, veel heb ik er nog niet van gezien.[:(]

En de Fleischmann kwaliteit kennende, had ik graag een verbeterd model gezien van de Reeks 77/78, vooral het geluid, hetgeen hier nu bij mij rondrijdt, is absoluut niet het geluid van de "echte" reeks 77/78, en dat geluid ken ik maar al te goed hoor, ik zie ze hier dagelijks meerdere keren per dag, ook van de Reeks 51 heb ik zo mijn twijfels, ik heb ??n keer het geluk gehad een Reeks 218 te zien en horen vertrekken uit Mol, enkele maanden later hoorde ik diezelfde Reeks 218 , maar dan in model van Fleischmann, dat was absoluut hetzelfde geluid zoals ik toen die "echte" 218 hoorde vertrekken uit Mol.

eric

Is dat geluid niet eerder een jobke voor ESU Erwin?

ERVIN

Ja zou best kunnen Eric, maar als Fleischmann dat kan, dan moet Mehano dat toch ook kunnen??
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik niet tevreden ben over de Reeks 77/78 van Mehano, verre van, want die locs rijden echt wel heel goed, maar als ik dan de sound hoor van die 218, dan hoop ik dat Fleischmann ooit een reeks 77/78 gaat uitbrengen, al zie ik dat niet direct zitten, wat mij ook opvalt bij Fleischmann is dat ze bijna altijd enkel oog hebben voor de Duitse markt, vooral wat hun locs betreft dan, ik denk moest Fleischmann nu al veel eerder de andere concurrenten gevolgd zijn met het uitbrengen van allerhande locs van verschillende landen, dat het niet tot een overname gekomen was??

Ik heb het gevoel dat het daar mss wel iets mee te maken zou kunnen hebben.

Een bedrijf waar zo'n 5000 mensen werken moet toch constant in beweging blijven, in mijn branche zijn wij constant bezig met de markt te onderzoeken, wat willen de klanten, tot welke prijs zijn ze bereid te gaan, wat is voor hen( de klanten) goede kwaliteit, dus continue bijsturen en vooral goed luisteren naar wat de klanten willen.

Ik denk dat ik eens mijn CV naar Fleischmann moet gaan sturen.[:o)]

pabe

citaat:
Geplaatst door ERVIN



Ik denk dat ik eens mijn CV naar Fleischmann moet gaan sturen.[:o)]



Erwin, stuur dat van mij dan in een moeite mee door... [:D][:D][:D]

erik de noorman

Ervin,  fl. gebruikt de sounds van Dietz en Uhlenbrock gebruikt ook de sounds van Dietz in zijn sounddecoders. Ik heb enkle stomers met deze sounddecoders rondtoeren. Prima kwaliteit. Het enige nadeel Uhlenbrock (Dietz) heeft enkel sounds van duitse en enkle Amerikaanse loks. Een belg gaat je daar niet vinden.

Erik

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ERVIN



Een bedrijf waar zo'n 5000 mensen werken



het waren er maar 700 hoor,in de top dagen.
Nu nog circa 300
wim

ERVIN

Hoi Ysbeer, ik heb mij mss een beetje verkeert uitgedrukt, het bedrijf waar die 5000 mensen werken is waar ik dienst van uit maak, niet dat er op mijn werk zoveel mensen werken hoor, maar het gehele concern waar ik deel van uit maak bestaat uit zoveel mensen.

Trouwens 300 of 700 mensen werk geven is al een hele klus, en ook hiervan vindt ik dat zoiets constant moet verbetert of bijgestuurd worden.

T03

Triestig[:(]. Hopelijk veranderen ze niet teveel aan de afwerking van hun producten en behouden ze dezelfde rijkwaliteiten.

Marc.[:(]
"I have a train riding in my brain"

Peter

Inderdaad, de kwaliteit van Fleischmann is uitstekend. Ik bezit zelf twee stoomloks, baureihe 03 en 18.5 en een diesel, reeks 218 in de DCC sound versie en die sound is zoals de echte stomers en diesel klinken. Mehano doet zijn best (de MW41) maar ze moeten nog veel leren. De enige soundloks die even goed of zelfs nog iets beter zijn, zijn de stomers van Olaerts (maar die prijs is dan ook navenant)
Met vriendelijke groeten
Peter

quf

Vandaag is de aankondiging van de overname op de webite van Fleischmann verschenen.  http://www.fleischmann.de/?pid=86

Groeten

Frank

edit: website adres

Anarchy

Geluidsdecoders hebben met ESU e.d. te maken, niets te zien met Fleischmann of mehano e.d.

quf

We zijn hier op dit ogenblik precies twee onderwerpen door mekaar aan het haspelen: enerzijds de overname van Fleischemann door de Bayerischen Firmengruppe Haslberger, die ook Roco in zijn portefuille heeft; anderzijds de kwaliteit van de geluidsdecoders van eerstgenoemde firma vergeleken met deze van andere firma's.

Mischien voor de geluidsdecoders een nieuw draadje starten ??? Het is maar een idee, want het tweede onderwerp is ook interssant.


Groeten


Frank

Frank_N

Trix was al eerder opgeslurpt door Marklin...............Voor zover mij bekend zijn die er beide niet op achteruit gegaan.
Dat zo'n grote naam als Flm opgeslokt word door Roco (ipv andersom) lijkt me bedenkelijk, jammer maar even afwachten dus. Ik hoop wel dat Flm door zal gaan met het maken van goede treinen en toebehoren.
Groet van Frank

eric

En als dat een verbetering met zich meebrengt kunnen we dit alleen maar toejuigen.
Heb ik de afgelopen jaren al meermaals gemerkt in de gereedschappen, vooral die zo in en rond Wupperthal.
Zelfs zover dat we gevonden wie wat voor wie maakt en daardoor een eigen merk hebben kunnen opstarten door die fabrikanten.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

Ervin, tijdperk V, wat is er dan nog dan Fleischman kanbrengen ik denk dat alles nu al aangekondigd werd door LSM en Mehano[8D]



Ja LockyLuke, daar heb je een punt, maar je kan zoveel aankondigen als je wil, veel heb ik er nog niet van gezien.[:(]

En de Fleischmann kwaliteit kennende, had ik graag een verbeterd model gezien van de Reeks 77/78, vooral het geluid, hetgeen hier nu bij mij rondrijdt, is absoluut niet het geluid van de "echte" reeks 77/78, en dat geluid ken ik maar al te goed hoor, ik zie ze hier dagelijks meerdere keren per dag, ook van de Reeks 51 heb ik zo mijn twijfels, ik heb ??n keer het geluk gehad een Reeks 218 te zien en horen vertrekken uit Mol, enkele maanden later hoorde ik diezelfde Reeks 218 , maar dan in model van Fleischmann, dat was absoluut hetzelfde geluid zoals ik toen die "echte" 218 hoorde vertrekken uit Mol.



Een 218 in Mol???  
ervin, ik wil niet muggenziften hoor, maar een 218 zal in Mol niet komen denk ik.
Een 225 of zoals die vroeger noemde 215 wel.
Tussen beide loctypes is wel verschil, het grootste is de treinverwarming  215 had stoomverwarming, 218 electrische verwarming.

De 215's weren tot over 2 jaar kind aan huis in TW Hasselt en werden oa door Hasseltse BDT's bestuurd.  Daarna zijn deze diensten stopgezet maar sinds kort rijden ze dikwijls in dubbeltractie voorbij.

Ik heb er ooit eens een draadje aan gewijd
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=5054

Moest ik mis zijn, plaats dan aub een foto van een 218 in Mol

Groeten

Rudy