Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Nieuwe Belgische locomotief (reeks 60)

Gestart door Ludwig, 06 december 2007, 21:36:00 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door krispy

... dan had ik dat budget aan iets anders kunnen  verlappen , wat nu ni mogelijk is )

Haha, bij mij wel. [:p]

Vooraleer er jaloerse reacties komen, ik heb er gewoon geen gekocht. [:p][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

domie-o2

@ Jeroen
Ik heb ??n van de winnende nrs nml 36149 'k had er 3 besteld, dus hoef ik er maar 2 te betalen of nog eentje bijbestellen.
@ krispy
Niet doodvallen man!!!

groeten, Dominiek .

13erke

citaat:
Geplaatst door krispy

Ik ook Niet , zit er 1 nummertje naast [xx(] ( 36312 ipv 36313 )

Is dit niet om dood te vallen ??[}:)]

Allee niet getreurd , de wereld gaat gewoon verder.( maar toch jammer want had ik gewonnen , dan had ik dat budget aan iets anders kunnen  verlappen , wat nu ni mogelijk is )

Ah Krispie, wie geen geluk heeft in het spel heeft geluk in de ...[;)]

Anarchy

Sinds vandaag is er een eerste prototype model bij Van Biervliet te bewonderen. Ik heb hem vandaag in de winkel gezien en ik moet zeggen dat hij er echt goed uit ziet [:p] Op de website vind je er enkele foto's van ...

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Juist eens gekeken op hun site.

[:p][:p][:p] Amaai, da's geene kak ! [:p][:p]

En alle leidingen, de hele reutemeteut hangt er aan !

Groeten Mr tsjoektsjoek.

bollen neus

t'is inderdaad genen kak [}:)] t'is nen locomotief.

schoon, zullen wel afwachten naar het eindresultaat.

bollen[:I]neus.

ERVIN

Als die loc zo goed gaat rijden als de 55ers die VBV heeft uitgebracht dan gaan jullie er nog veel plezier aan beleven.[;)]

Ik laat de Reeks 60 aan mij voorbij gaan, maar ik wil natuurlijk wel graag de mening en foto's zien van jullie als hij ??nmaal uitgeleverd is h

doomslu

@Erwin : die 55 was volgens mij een omgespoten M?rklin. Of vergis ik me ?

De 60 ziet er op die foto's inderdaad knap uit. Alleen zou ik ze willen uitnodigen om als ze iets op hun website wijzigen, dat ze dat dan even testen. De links naar de verschillende foto's zijn fout. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

@Erwin : die 55 was volgens mij een omgespoten M?rklin. Of vergis ik me ?

Dit was inderdaad een M?rklin loc. De geluiden die in de loc zitten, daar heeft Van Biervliet voor gezorgd. Als het van M?rklin zelf had afgehangen zat er nu misschien alleen maar een koe in te loeien. [:D][xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Decapod

@Mr Tsjoektsjoek: Idd een tpIII, maar weer met dubbele koplampen. Hebben net een jaartje of zo in tpIIIc rondgereden (dubbele koplampen rond '70 - '71 omgeschilderd naar 70-livrei). Probleem dus ...

Iemand een idee of er nog met enkele koplampen uitkomen? Of is het modelletje makkelijk ombouwbaar. In een KMB van ? 70 ga ik me niet inhouden om te snijden, maar een VB van ? 250 is wat anders ...
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

dgrr57

Een type 210/reeks 60 met enkele koplampen [?][?][?]

De eerste type 210 is geleverd geweest op 3 juni 1964 (de 210.007) met dubbele koplampen [;)]

Ik zou dus nog in een kmb nog in een vbv snijden [:)]

Decapod

Och Patrick, ik heb me idd vergist: ik had de 210Proto en 211 voor. 210 is inderdaad altijd met dubbele koplampen geweest. Ik ben zo geobsedeerd van die 211 dat ik te erg gehoopt had dat VB die uitbracht ... [:I]. Met ombouwbaar 'bedoelde' ik dus ook: van 210 naar 211 ... en dan is er toch wat snijwerk nodig.

Soit, weet iemand welke machines in tpIIIb in Hasselt ondergebacht waren? Of weet iemand waar ik dat kan vinden (zonder in de papperassenberg van de NMBS zelf te moeten onderduiken)?
NMBS IIb, IIIa, IIIb

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Decapod
Met ombouwbaar 'bedoelde' ik dus ook: van 210 naar 211 ... en dan is er toch wat snijwerk nodig.

Ombouwen van een 210 (60) naar een 211 (64) ?!
Tja,... veel sukses !

Alhoewel met wat plasticard en wat geduld !
Een 211 (64) is w?l 0,35 m langer !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Decapod

Idd, veel werk. Maar het zijn wel die diesels die meer inzetbaar zijn in tpIII samen met stoom (bij type 210 was er al heel wat diversiteit verdwenen).
Ik speel maar met het idee hoor. Nog lang niet gezegd dat ik het ga doen. Plasticard alleen zal niet volstaan. D'r zal al serieus wat moeten ge?tst worden in messing om tot een fatsoenlijk resultaat te komen. Ik zou alleen de neuzen en het mechanische onderstel behouden.
Of zoiets haalbaar is weet ik echt niet. Maar, we kunnen misschien maar eens proberen zeker [:)]?

En ja, over die 35cm zullen we maar zwijgen zeker, 't is wel 4mm in model, maar als we dan toch zouden ombouwen ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb

conducteur

Veel succes,het zal een moeilijke klus worden denk ik.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum