ViTrains makes SNCB Serie 16 + NS Stadler GTW 2/6

Gestart door Ralf Wittkamp, 31 januari 2007, 00:15:14 AM

dgrr57

Het probleem komt doordat iedereen moeilijker wordt (nieten teller), maar dat er (bijna) niemand naar de werkelijkheid kijkt [:(]

Niet alle 16s hebben het zelfde dak apparatuur [:D]

En dit heeft (volgens de foto's hieronder) niets te zien met het feit dat er 2 onder reeksen zijn : 160.001 tot 160.004 (Siemens uitrusting) en 160.021 tot 160.024 (ACEC uitrusting).

Bij 1601 t/m 1603 staat dat 'doosje' langs de kant waar er twee pantographen zijn.

Foto's :

Bij de 1604 t/m 1608 staat dat 'doosje' langs de kant waar er eene pantograaf is.

Foto's :

Die foto's zijn niet van mij [:(] en dienen maar alleen als voorbeeld [:)]

Nu maar hopen dat ViTrains verschillende dak apparaturen heeft gemaakt [:D]

BartT

Duidelijk.

Bedankt voor de informatie.  Ik weet nu alleen nog niet hoe ik foto's upload. Als ik op het symbooltje "afbeelding invoegen" klik kan ik niet naar de foto bladeren.

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

Anarchy

Voila heb probleem is opgehelderd. Dank u Patrick

doomslu

citaat:
Geplaatst door BartT

Duidelijk.

Bedankt voor de informatie.  Ik weet nu alleen nog niet hoe ik foto's upload. Als ik op het symbooltje "afbeelding invoegen" klik kan ik niet naar de foto bladeren.

Bart

Heb je jouw foto's op photobucket ? Dan is het h??l simpel : klik in Photobucket op "IMG Code" en de link wordt gecopi?erd. Daarna kan je die simpel invoegen in jouw bericht (paste).

Anders : klik op het forum "afbeelding invoegen" en plaats tussen de codes "[ img]" en "[ /img]" de link van de foto's.
Voorbeeld : [ IMG]http://i144.photobucket.com/albums/r184/doomslu/Koln_12.jpg[ /IMG]

(Ik heb wel opzettelijk een spatie in de code toegevoegd, omdat ze anders onzichtbaar zou zijn...)

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BartT

hier is ook de hoofdschakelaar(?) bij M?rklin te zien die ik bij Vitrains mis
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

doomslu

Bart, wij zien het plaatje niet, want het staat op jouw harde schijf...
Je moet het eerst op het internet plaatsen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BartT

zou het nu dan wel gelukt zijn?  haha.
Bedankt voor jullie hulp.

Te zien is dus dat de hoofdschakelaar(?) bij Vitrains ontbreeklt het dat o.a. het blokje op een andere plek zit
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

dgrr57

Welk nummer heeft de M?rklin lok en welk nummer heeft de ViTrains lok ?

Jurgen

Ik veronderstel dat de ViTrains loc het nummer 1604 heeft. De M?rklin zal volgens mij een 1602 of 1605 zijn gezien de oude panto's die op de loc staan.

Maar ik heb even mijn eigen M?rklin 16'en erbij gehaald en blijkbaar is dit op alle 16'en van M?rklin hetzelfde. Bij mij staat dat doosje dus bij de 1601 en de 1608 aan dezelfde kant, namelijk aan de kant met 1 panto. M?rklin zit dus zowel juist als fout, afhankelijk van welke 16 je bekijkt. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Break302

Naar gelang het nummer zijn ze beide fout of juist zoals je het wil bezien [:D] !
Wat me wel is opgevallen is dat ze in de loop der tijd verhuisd zijn [8D] !
Zie zelf maar, dit heb ik toevallig ook maar juist ontdekt.

Jos

Ook toe vallig zeker dat tussen elke opname 13 jaar zit !

BartT

M?rklin 1605  ViTrains 1604
Dus toch verhuisd !

Dank jullie wel voor de informatie, zo hebben we allemaal weer wat geleerd.

Bart
DB grensverkeer 1980-83
Intellibox Koploper

ronny-vdv

Zijn er mensen die de gouden 1608 van Vitrains gekocht hebben ?

Hoe is het goud als verf ?

Kunnen jullie wat foto's plaatsen of mailen ? En als er iemand de Marklin en de Vitrains heeft, dan eens foto's nemen van beide ?

Groeten en bedankt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

BD1701

Naar aanleiding van het uitbrengen van een aantal nieuwe nummers van de loc reeks 16 van Vitrains had ik graag het volgende geweten.
Ik heb gezien dat men twee gele nummervarianten gaat uitbrengen, de ene met 3 panto's en de anders met 4 panto's, nu is mijn vraag welke versie heeft het langste rondgereden van deze twee (zeg maar de recenste versie van de gele uitvoering?)
Alvast bedankt voor de info

rixke rail

citaat:
Geplaatst door BD1701

Naar aanleiding van het uitbrengen van een aantal nieuwe nummers van de loc reeks 16 van Vitrains had ik graag het volgende geweten.
Ik heb gezien dat men twee gele nummervarianten gaat uitbrengen, de ene met 3 panto's en de anders met 4 panto's, nu is mijn vraag welke versie heeft het langste rondgereden van deze twee (zeg maar de recenste versie van de gele uitvoering?)

Beste Bj?rn : enkel de 1601 en 1602 werden vanaf 1974 voorzien van een 4e, "Zwitserse", panto voorzien om de Railtour-"Freccia del Sole" zonder lokwissel tot Spiez te kunnen brengen. Maar daar ??n van hen op een mooie dag een seinstoring veroorzaakte op het net van de S.B.B., maakte deze laatste al vlug een einde aan dit project.
Deze versie heeft dus slechts korte tijd rondgereden.
Grootspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

dgrr57

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste Bj?rn : enkel de 1601 en 1602 werden vanaf 1974 voorzien van een 4e, "Zwitserse", panto voorzien om de Railtour-"Freccia del Sole" zonder lokwissel tot Spiez te kunnen brengen. Maar daar ??n van hen op een mooie dag een seinstoring veroorzaakte op het net van de S.B.B., maakte deze laatste al vlug een einde aan dit project.
Deze versie heeft dus slechts korte tijd rondgereden.
Grootspoorse groeten,
Eric.

ja, een gele met 4 panto's ken ik niet [;)]

(ps.: er zijn zoveel dingens die ik niet ken [:)])