Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

PIKO - een nieuw Belgisch model

Gestart door loco, 06 januari 2007, 15:25:00 PM

tufken

En wat zal die kosten bij Piko:
+- 70,00 ?.

En als ie mooi is volgt de NMBS zeker....  [}:)][}:)] [B)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door tufken

En wat zal die kosten bij Piko:
+- 70,00 ?.

En als ie mooi is volgt de NMBS zeker....  [}:)][}:)] [B)]

Tufken weet jij waneer deze ergens uitkomt?

Wat ik mij afvraag is waarom Piko op een fantasiemodel 4 pantografen zet
& op een bestaand model (zoals de 4000 van de CFL) maar 2
terwijl die er 4 nodig heeft.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng
Wat ik mij afvraag is waarom Piko op een fantasiemodel 4 pantografen zet & op een bestaand model (zoals de 4000 van de CFL) maar 2 terwijl die er 4 nodig heeft.

Die vraag heb ik me ook gesteld.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

citaat:
Wat ik mij afvraag is waarom Piko op een fantasiemodel 4 pantografen zet & op een bestaand model (zoals de 4000 van de CFL) maar 2 terwijl die er 4 nodig heeft.

Omdat ze na de reeks van de 4000 nog zoveel pantos overhadden dat ze niet wisten wat ermee te beginnen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

D_Loc

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:

Die vraag heb ik me ook gesteld.

De reden zal zijn omdat de CFL 4000 is gebaseerd op de BR185 terwijl de nieuwe Belg op de (Railion) BR189 is gebaseerd die Piko standaard uitgerust heeft met 4 panto's.
Ik weet niet of er van de BR189 in het echt ook versies met 2 pantografen bestaan. Dit is in iedergeval wel het geval is bij de BR185.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Kedeng Kedeng

Ja Dirk dat zal inderdaad wel de reden zijn,
Maar ik heb de CFL 40 is bekeken op jou space & er is nog genoeg plaats voor nog 2 pantos.

Vind ik een beetje slordig van Piko [V].

D_Loc

citaat:

Ja Dirk dat zal inderdaad wel de reden zijn,
Maar ik heb de CFL 40 is bekeken op jou space & er is nog genoeg plaats voor nog 2 pantos.

Vind ik een beetje slordig van Piko [V].

Klopt, de ruimte is ook niet het probleem. Het zijn de mallen die daar waarschijnlijk niet op voorbereid zijn.
Ik heb ook nog 2 BR185's van Piko en daar heb ik zelf 2 extra panto's opgeplaatst. Dit moet ik bij mijn 4000'en nog doen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

13erke

De br 189 is voor zover ik weet uitgerust voor 4 stroomsystemen, alle loks tot nu toe hebben 4 panto's. Be br 185-146-145 (totaal ander model!!)hebben naargeland de wensen 2 of 4 panto's (mononone 15kv loks, 15-25kV loks of 15-25kV en 3000 volt) [;)]

C.B.

Traxx 185 zijn loc's van Bombardier.
Dit zijn 2 spanningsloc's
15kV~ en 25kV~
Deze bezitten 2 of 4 stroomafnemers.

Er is ook de Traxx 140 MS:
Dit is de 4 spanningsvariant met 4 panto's.
Deze rijden momenteel bij SBB Cargo als SBB Re 484 xxx.

terug naar Traxx 185:

bij DB/Railion rijden deze rond met 2 of 4 stroomafnemers.
bij SBB (Re 482),BLS (Re 485) en CFL (4000) altijd 4 stroomafnemers.

De 189/ ES 64 F4 zijn loc's van Siemens.
Deze hebben normaal gezien altijd 4 stroomafnemers, behalve op de loc's van DB/Railion,... daar rijden ook Br 189'en rond met slechts 2 stroomafnemers, met als reden dat deze loc's nog niet buiten Duitsland rijden, waardoor de andere stroomafnemers (voor andere spanningen) op dit moment nog niet van nut zijn. (kostenbesparing)

Groetjes.
Claudio.

n/a

die stoomloc van piko is wel mooi

tufken

Vanaf vandaag is hij verkrijgbaar:

Hij is zijn geld zeker waard, een redelijk geruisloze motor en de verlichting brand zoals de lantaarntjes van vroeger niet hevig
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Anarchy

Ziet er wel mooi uit. Ben benieuwd naar meer foto's. Wat voor een decoder zit er in de AC versie misschien?