PIKO - een nieuw Belgisch model

Gestart door loco, 06 januari 2007, 15:25:00 PM

loco

Piko kondigt een nieuw Belgish model aan. Eigenlijk is het een Duits model in Belgische kleuren. Neen geen stoomloc, die was reeds aangekondigd vorig jaar. Kijk maar voor een afbeelding op de vernieuwde website van De Pijl (www.de-pijl.be) en ga naar de nieuws rubriek.
Loco

treindumping

Ja, bij Modeltrein-paradise staan ze ook reeds in hun webshop en op de eerste pagina.

Binnen een 4 tal weken zouden ze reeds leverbaar zijn.

Ik ga me er toch eent je aanschaffen voor mijn examen weahteren.



foto: //www.Modeltrein-paradise.be

Prijs: 93,00 ? voor de DC versie  en 117,00 ? voor de AC digitaal versie

jarikd

citaat:
Neen geen stoomloc

Ik denk dat hij de BR189 in B-Cargo kleuren bedoeld.
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

treindumping


Ludwig

De stoomloc NMBS P7 van het merk Piko.
Wat ik straf vind is het kleine prijsverchil tussen de 2 rail analoge versie en de digitale 3 rail versie.
Er zit maar 24 euro verschil op en dat voor een extra sleper aansluiting en decoder !!!!!
Ik heb er eenjte besteld want zeg nu zelf voor die prijs koop je tegenwoordig nog weinig loc's.
Even met de air bruch erover en het zal er al een pak geloofwaardiger uitzien.
LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

treindumping

Misschien wordt bij Piko de AC versie nog goedkoper en is dan gelijk aan de DC.

We hopen maar.  [:D][:D]

Jurgen

Amai, daar zijn ze precies wel zeker van hun stuk. Ik heb namelijk nog steeds niets gelezen over de aankoop van nieuwe locs bij de NMBS. All?, toch niets concreet, het blijft altijd bij geruchten.
Piko weet blijkbaar meer dan de NMBS zelf. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

13erke

Komt piko met die 189 of is dit een grap, Zou wel leuk zijn, een imaginaire lok[:D]

treindumping

Eerst in model en daarna in real.

Dat zou pas goed zijn.

13erke

citaat:
...daarna in real.

[:D][:D] te mooi om waar te zijn[:(]

doomslu

Reeds in MSM 36 (april 2005) stond dat Piko in N?rnberg voor 2006 (!) een Taurus E-loc in een Belgisch jasje zou uitbrengen. Er was toen zelfs sprake van een startset met 2 Duitse dubbeldekkers in Belgische kleuren. Het initiatief zou bedoeld geweest zijn om jongeren aan te trekken.

In ieder geval is het toch wel een vreemde schildering, vind ik.
Het zou natuurlijk wel leuk zijn moest de NMBS beslissen deze loc te gaan aankopen. Zowat alle fabrikanten hebben 'm in hun gamma en een Belgische uitvoering zou dan waarschijnlijk niet zo lang op zich laten wachten.

Kleine POLL : wie van jullie zou deze fiktieve loc op z'n baan laten rijden ?
Ik niet, denk ik.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

13erke

Ik zou hem wel toelaten om op de athus-meuse rondjes komen te rijden, hij kan onder 25 kv dus... waarom niet? lijkt me wel iets leuk[:D]

Anarchy

Ik ga dat zeker niet kopen. Ik zou een niet-bestaande loc niet kunnen zien rijden op de baan [xx(]

janjozef

ik zou hem in die kleurenstelling nog niet kopen als hij zo echt rond reed, afschuwelijk.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

Awel ik zou hem kopen, ik vind hem wel geslaagd,
Maar eerst toch eens zien in model voordat ik hem koop.