100 jaar NMBS

Gestart door janieburton, 15 februari 2026, 15:57:14 PM

janieburton

Wordt er iets "spectaculair" gedaan door de NMBS om het 100 jarig bestaan te vieren?

T13 rules

Ja, maar wat dat blijft een verrassing...

SuSke

Een tijdelijk station op Antwerpen Linkeroever  ;D  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Misschien een dag niet staken?  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Bundesbahnfreak

vanmiegroet

Citaat van: janieburton op 15 februari 2026, 15:57:14 PMWordt er iets "spectaculair" gedaan door de NMBS om het 100 jarig bestaan te vieren?
Er zijn een bepaald aantal zaken gepland waarvan ik betrokken ben bij één van die dingen. Omdat het een verrassing moet blijven kunnen we deze zaken nog niet communiceren. Om het met een mooie uitdrukking te zeggen: geduld is een schone zaak  ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janieburton

Citaat van: vanmiegroet op 16 februari 2026, 20:04:57 PM
Citaat van: janieburton op 15 februari 2026, 15:57:14 PMWordt er iets "spectaculair" gedaan door de NMBS om het 100 jarig bestaan te vieren?
Er zijn een bepaald aantal zaken gepland waarvan ik betrokken ben bij één van die dingen. Omdat het een verrassing moet blijven kunnen we deze zaken nog niet communiceren. Om het met een mooie uitdrukking te zeggen: geduld is een schone zaak  ;)

Geduld is een schone deugt maar we zijn op minder dan 3 maand verwijderd van de datum waarop de eerste trein in België reed en er wordt nog niets bekend gemaakt want " het moet een verrassing zijn".

Ik begrijp het nog steeds niet waarom men altijd geheimzinnig moet doen bij de NMBS mbt evenementen in het kader van mijlpalen in de Belgische treingeschiedenis.

PeterVG

Ronduit irritant die last minute aankondigingen. Daar vrijaf voor krijgen lukt bijna nooit als weekend werker ::)

Jappy

Citaat van: vanmiegroet op 16 februari 2026, 20:04:57 PMEr zijn een bepaald aantal zaken gepland waarvan ik betrokken ben bij één van die dingen. Omdat het een verrassing moet blijven kunnen we deze zaken nog niet communiceren. Om het met een mooie uitdrukking te zeggen: geduld is een schone zaak  ;)

Je stemt me voorzichtig hoopvol, maar ik denk dat je ook begrijpt dat ik een zekere bezorgdheid heb of scepticisme. Op zich ben ik al blij dat het niet enkel bij wat postzegels blijft!

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Meester

Citaat van: Jappy op 17 februari 2026, 08:23:13 AMOp zich ben ik al blij dat het niet enkel bij wat postzegels blijft!

Het moest geheim blijven, spijtig dat je het nu toch verklapt........

En verder, gewoon even afwachten, is dat nu zo moeilijk ?

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

rgp

Achteraf bekeken was de beslissing om 30/4/2021 mijn laatste werkdag te zijn, de beste beslissing ooit.

Roland (happy met pensioen)
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Bundesbahnfreak

Citaat van: rgp op 17 februari 2026, 10:14:11 AMAchteraf bekeken was de beslissing om 30/4/2021 mijn laatste werkdag te zijn, de beste beslissing ooit.

ik geloof u, nog 2  à 3 jaar voor mij
grtn
Rudy

Meester

Citaat van: rgp op 17 februari 2026, 10:14:11 AMAchteraf bekeken was de beslissing om 30/4/2021 mijn laatste werkdag te zijn, de beste beslissing ooit.

Wat het met 100 jaar NMBS te maken heeft ontgaat mij, maar, ik geloof u niet. Gewoon wat doorwerken kan heel leuk zijn  :) 

De hele dag op forums gluren en wat modelbouwen gaat ook erg snel vervelen....