100 jaar NMBS

Gestart door janieburton, 15 februari 2026, 15:57:14 PM

Bundesbahnfreak

Citaat van: Meester op 17 februari 2026, 12:57:01 PM
Citaat van: rgp op 17 februari 2026, 10:14:11 AMAchteraf bekeken was de beslissing om 30/4/2021 mijn laatste werkdag te zijn, de beste beslissing ooit.

Roland (happy met pensioen)

Wat het met 100 jaar NMBS te maken heeft ontgaat mij, maar, ik geloof u niet. Gewoon wat doorwerken kan heel leuk zijn  :) 

De hele dag op forums gluren en wat modelbouwen gaat ook erg snel vervelen....
hoi,
Mischien spreek je uit ervaring 😉.
Op dit forum zitten sowieso treinliefhebbers van alle slag maar ook mensen die bij een spoormaatschappij werken of gewerkt hebben. Bij sommige van deze is de commentaar op hun werkgever of personeel stilaan afgezaagd. 

Maar je hebt gelijk, zolang je kunt gaan werken heb je uiteraard werk en ben je gezond. We proberen er het beste van te maken.

Grtn
Rudy

vanmiegroet

Citaat van: Jappy op 17 februari 2026, 08:23:13 AM
Citaat van: vanmiegroet op 16 februari 2026, 20:04:57 PMEr zijn een bepaald aantal zaken gepland waarvan ik betrokken ben bij één van die dingen. Omdat het een verrassing moet blijven kunnen we deze zaken nog niet communiceren. Om het met een mooie uitdrukking te zeggen: geduld is een schone zaak  ;)
Je stemt me voorzichtig hoopvol, maar ik denk dat je ook begrijpt dat ik een zekere bezorgdheid heb of scepticisme. Op zich ben ik al blij dat het niet enkel bij wat postzegels blijft!

Een beetje voorzichtigheid kan nooit kwaad, maar ik ben er zeker van dat de komende maanden er redelijk wat leuke nieuwtjes naar boven gaan komen. 2026 Gaat nog een leuk jaar worden  ;D

Jappy

ALright, daar houd ik je dan aan Ruben!  ;)
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

vanmiegroet

Deal, op Scheldeland in Stoom zal ik wel de betaling ophalen  8)

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

T13 rules

kleine heads-up voor de treinspotters onder ons: vanaf morgen zal een desiro treinstel( 8142) te zien zijn op het net met stickers "100Jaar NMBS : bedankt!!" de rest van de vloot van Melle volgt in de komende weken... ook M7 en M6 rijtuigen krijgen de bestickering mee...
Wie kan de eerste foto's posten???
The game is on!!

Metpetergaathetbeter

Ik gok Dafke die werkt in Melle aan  M7

vanmiegroet

Tijd om aan de verdeler materiaal eens vriendelijk te vragen of een bepaalde desiro richting Dendermonde kan komen  ::)

rixke rail

De 2160 is aangekomen aan Trainworld, zoals aangekondigd in een ander draadje.  8)
Staat binnen de omheining aan de achterkant van het gebouw, niet te fotograferen of filmen ...  :-[
Hopelijk uit buiten het bereikte van ku(ns)tschilders ...  :-\
Van de 2711 nog geen spoor ...
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

factageklerk

Citaat van: rixke rail op 03 maart 2026, 14:59:50 PMDe 2160 is aangekomen aan Trainworld, zoals aangekondigd in een ander draadje.  8)
Staat binnen de omheining aan de achterkant van het gebouw, niet te fotograferen of filmen ...  :-[
Hopelijk uit buiten het bereikte van ku(ns)tschilders ...  :-\
Van de 2711 nog geen spoor ...
Grootspoorse groeten,
Eric

Ik heb die gefotografeerd zaterdag wil graag de foto's plaatsen maar kan dat zelf niet tenzij iemand dat voor mij kan

vlummens

Hieronder de foto's van Joris (factageklerk).

Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

Meester

Zeer netjes, eigenlijk veel te modern voor in een museum.....

Metpetergaathetbeter

Zijn die nr's niet net iets kleiner?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Meester op 06 maart 2026, 13:36:15 PMZeer netjes, eigenlijk veel te modern voor in een museum.....
is bijna brocant

Boemeltrein

Het meeste wat waardevol was en mooi zou zijn geweest in een museum is naar de sloop gegaan zoals bv het houten luxerijtuig dat in bloktreinen werd ingezet heeft jaren staan verkommeren in Leuven en is uiteindelijk compleet onherstelbaar verteerd door weer en wind. :-\
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.