Station Hoogbaan

Gestart door Pierre, 22 december 2016, 15:16:59 PM

stoomlokje

Pierre,
Ik zag op uw foto's, dat jij zo'n dunne isolatieplaatje ( Styrodur of XPS ?) gebruikt voor dat pleintje en het voetpad.
Wat is dat juist en waar is zoiets te verkrijgen ?, want hier in de buurt in ieder geval nergens.
grtjs
Saskia

Pierre

Dankjewel. ;)

Saskia,
Voor het pleintje en voetpad gebruik ik schuimkarton/pluimkarton van 3mm dik waar ik aan één kant het karton af haal zodat ik kan stempelen.
Groet Pierre.

stoomlokje

ok, bedankt,
Mvgr,
Saskia

Alan On Track

heel fijn om hier nog eens een update te zien. Ik wordt bijna nostalgisch naar het forum van 6 jaar geleden. Hopelijk gaat het intussen beter met je Pierre.
Modelbouw is een kunst

marimon

Dit is weer zo'n mooi baantje.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Pierre

Ja hoor het gaat weer beter met me.  Bedankt allen. ;)
Zal proberen wat vaker te posten.
Groet Pierre.

Pierre

We gaan maar weer een stukje verder met de haven. Dit maal een stuk kade. Hier komen voor het grootste deel keitjes.

Eerst voor de maat een mal geknipt van velletjes papier en dit overgenomen op een stuk schuimplaat/pluimkarton.

En dan maar stempelen. De rand langs het spoor heb ik omdat het wat dun is gewoon opgevuld met klei.

En dan een verfje er over. Het lijkt al weer heel wat zo.

Een hekwerkje er langs. En wat viskratten op de kade.

Straatje nog wat vuiler.

En dan komen ook de eerste bootjes de haven binnen.

Nog een kaal bootje. Daar moet ik nog een avondje aan fröbelen om er iets van te maken.

Ik wil ook nog een beetje verlichting op de kade. In combinatie met straatverlichting. Samen aan één paal. Ik heb bij mijn vrienden uit China een handje vol paaltjes besteld maar die wil ik daarvoor gebruiken.

Dus eerst maar eens een beetje slopen om te zien of het te doen is. En dat valt helemaal niet tegen. Van de 10 paaltjes is er maar één die het deels niet overleeft.

Dus nu de paaltjes ombouwen. Ik heb er 9 kunnen redden dus die maak ik allemaal maar. Ik zie wel hoeveel ik er gebruik.

En tot slot een verfje er over. Het oog wil ook wat .... toch?

Dan kan ik ze planten langs het hek.

Volgende keer meer ... ;)

Groet Pierre.

SuSke

Soms kan het zo simpel zijn om gelijk iets moois op de baan te toveren.
Gewoon kwestie van doen en niet treuzelen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.