De lang verwachte rijtuigen ...

Gestart door SuSke, 13 september 2024, 15:53:21 PM

Alan On Track

Ze hebben het intussen al geüpdated op hun website.

Niettegenstaande is het een goed punt dat die website, en deze van andere Belgische producenten enigzins de wensen overlaat. En bestellen met een bon die je moet downloaden is ook niet meer van deze tijd.
Ook de papieren catalogi zijn grafisch oninteressant (foto's van slechte kwaliteit, onduidelijke layout, Wordart, vreemde lettertypes, enz). Het gaat natuurlijk om de kwaliteit van de modellen op het einde van de rit, maar zulke communicatie straalt niet veel vertrouwen uit en spreekt ook niet echt potentiële nieuwe hobbyisten aan.

En dat terwijl het tegenwoordig echt niet meer moeilijk is om een goede, professioneel uitziende website te maken met online platformen zoals Squarespace, Wix, Wordpress, enz. Daarmee kan je zelfs als amateur degelijk mee aan de slag vanuit een template, zonder al te grote investeringen. Ik heb mijn website zo op slechts een avond tijd in elkaar gestoken. Maar bon, da's een andere discussie. 
Modelbouw is een kunst

Brossel

Citaat van: Alan On Track op 17 september 2024, 12:37:24 PMZe hebben het intussen al geüpdated op hun website.

Ik zie het...  helaas geen informatie op de bestelbon hoe een A7D te bestellen...

Welke rijtuig toch cruciaal is voor de korte IR-P treinen (Liers-) Luik - Luxemburg.

Nou ja, we wachten wel af denk...
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

oebr

het staat er op he Davy, alleen in set verkrijgbaar.
Dan maar wachten. Je weet nooit dat er nog eens een leuke release komt.
Mallen kopen is ondanks hun naam geen lachertje, ik kan me voorstellen dat een firma dan wel eens een extra run durft te overwegen om de gemiddelde prijs van zo'n ding wat te temperen, gesteld dat de eerste run succesvol genoeg aanvoelt.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Brossel

Citaat van: oebr op 17 september 2024, 16:09:21 PMhet staat er op he Davy, alleen in set verkrijgbaar.

Dan mag jij me vertellen in welke set?  ;)
In de omschrijving van zowel de 4-delige als de 5-delige sets komt de A7D namelijk niet voor...
Noch in het duopack rijtuigen...
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

bekie

Dag 'Brossel',
ik denk dat dit type voorkomt in de set van 4 (nl. 1ste klas bagage, waarschijnlijk verkeerdelijk als 2de klas op de folder aangeduid). De bagagewagen in de set van 5 is een BD tweede klas dus.

Je zou dit best rechtstreeks aan Olaerts vragen, dan ben je zeker. Altijd vriendelijk aan de telefoon ;-)
 

Sicco

Dat lijkt me niet logisch, want dan zou de 4-delige set de merkwaardige/onrealistische combi van ADx-A-AD-B hebben

Vooralsnog is het puur speculeren. Ik heb inderdaad de vraag gesteld, maar nog geen reactie. Schijnbaar anderen ook niet, want nog nergens heb ik kunnen lezen hoe het nu zit met die AD

De enige keer dat de AD genoemd is, is de opmerking dat de ADx, BD en AD alleen in sets worden verkocht. Wat óók weer vraagtekens oproept, want er worden alleen maar sets verkocht (van 2, 4 of 5) en geen losse rijtuigen. Ik denk dat bedoeld wordt enkel in de sets van 4 of 5 rijtuigen, maar dat staat er niet.

Ik heb ook de vraag gesteld hoe het zit met verschillende bedrijfsnummers op meerdere 'identieke' rijtuigen (dus meerdere B's)

Brossel

Citaat van: Sicco op 18 september 2024, 09:22:55 AMDe enige keer dat de AD genoemd is, is de opmerking dat de ADx, BD en AD alleen in sets worden verkocht. Wat óók weer vraagtekens oproept, want er worden alleen maar sets verkocht (van 2, 4 of 5) en geen losse rijtuigen. Ik denk dat bedoeld wordt enkel in de sets van 4 of 5 rijtuigen, maar dat staat er niet.

Dank voor het vragen!  ;)

Mag dan wat mij betreft overigens ook in een set van 2 rijtuigen zijn: AD + B.
Dan is met twee kleine sets van elk 2 rijtuigen ook een realistische IR-P Luik - Luxemburg samen te stellen.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

bekie

#37
Mijn set van vijf new looks bevat een stuurstandrijtuig 1ste klas, dus ADx. Ik veronderstel dus dat de set met 4 rijtuigen een Bdx stuurstandrijtuig heeft. (Verkeerde veronderstelling en niet conform de aankondiging: moet ook ADx zijn.) Maar ... de set bevat wel een BD (2de klasse).
De set van twee rijtuigen is altijd 2x B.

Mvg,

Antoon
 

Sicco

Een BDx bestaat niet en het zegt nog altijd niks over de AD, dus laten we het niet nog gecompliceerder maken  ;D

itchy

Citaat van: Sicco op 18 september 2024, 11:35:19 AMEen BDx bestaat niet en het zegt nog altijd niks over de AD, dus laten we het niet nog gecompliceerder maken  ;D
:D
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

just4fun

Citaat van: Alan On Track op 17 september 2024, 12:37:24 PMEn dat terwijl het tegenwoordig echt niet meer moeilijk is om een goede, professioneel uitziende website te maken met online platformen zoals Squarespace, Wix, Wordpress, enz. Daarmee kan je zelfs als amateur degelijk mee aan de slag vanuit een template, zonder al te grote investeringen. Ik heb mijn website zo op slechts een avond tijd in elkaar gestoken. Maar bon, da's een andere discussie. 

Klopt, webpagina maken is niet moeilijk meer.
Maar een site voor een actieve winkel moet regelmatig onderhouden worden. Misschien is dat ook niet zo moeilijk maar er moet dan wel een werknemer aan gezet worden (want elke avond even aan de keukentafel wat morrelen aan de site voldoet niet). En daar wringt het schoentje, denk ik. De gemiddelde Belgische kleinhandelaar wil daar niet in investeren.
Paul

Metpetergaathetbeter

Hoewel sommige handelaars toch beter scoren. Dan heb je anderen die het wel goed doen maar etaleren in een gesloten verpakking en soms met de plastiek daar omheen.

Sicco

Ik heb inmiddels naar meerdere mails heen en weer een antwoord wat ik 'denk' dat het is

De AD komt in november. Dan worden er nieuwe sets gemaakt, waarbij de AD in de plaats komt van de BD in de huidige sets. Dat worden dan sets ADx-A-AD-B of ADx-A-AD-B-B, dus relatief veel eerste klasse. Zo heb ik het begrepen. Ik heb nog wel wat vraagtekens bij de logica daarvan, omdat (volgens mij) een M4-trein een ADx OF AD had en de combi dus niet echt 'kan', maar iets anders kan ik er niet uit op maken op dit moment.

stefanic

En een (gesleepte) trein heeft normaal gezien ook maar één bagageafdeling, dus een set met daarin twee rijtuigen met bagagecompartiment lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk...
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

ronny-vdv

Citaat van: Sicco op Gisteren om 16:53:44 PMIk heb inmiddels naar meerdere mails heen en weer een antwoord wat ik 'denk' dat het is

De AD komt in november. Dan worden er nieuwe sets gemaakt, waarbij de AD in de plaats komt van de BD in de huidige sets. Dat worden dan sets ADx-A-AD-B of ADx-A-AD-B-B, dus relatief veel eerste klasse. Zo heb ik het begrepen. Ik heb nog wel wat vraagtekens bij de logica daarvan, omdat (volgens mij) een M4-trein een ADx OF AD had en de combi dus niet echt 'kan', maar iets anders kan ik er niet uit op maken op dit moment.
Er komen nog andere sets op de markt?
Wat is me dat?
Dan wacht ik nog met aankoop voor dat alles uitgekomen is.
Mvg,

ronny-vdv